Paypal?

SaNelito Fartdåre
25 april 2006 · 286 Inlägg

Folk har fått mail ifrån VISA t.ex och gett ut sina uppgifter och blivit blåsta. Det gäller att kolla igenom ALLT riktigt noga. Dem kan vara skickliga på den tekniska biten men att erbjuda 300$? Lite väl blottat. Det roliga med mig var att jag fick först ett bud på 1000$ först och sen när jag inte svarade på det kommer det från någon annan som bjuder 1500$ osv.. Men jag märkte direkt som tur att det var en bluff.

Volvo S40N (2006)
Turbo_A4 Quattro Is The Shit!
25 april 2006 · 441 Inlägg

Jag tror bestämmt att jag har hört talas om denna bluffen tidigare. Tror dom pratade om ett liknande fall i Tv eller nått.

Sen finns det en webb sida som heter "paypos" eller liknande som ser ut som paypal.
Jag fick ett mail ifrån dom där de stod att dom hade märkt konstig aktivitet på mitt paypal konto. De roliga e att jag inte har något paypal konto.

Så tänk er för innan ni gör något dumt! wink

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com
Founder
25 april 2006 · 1 414 Inlägg

Jag har köpt två grejer via paypal, funkade kanonfint... snabbt gick det oxå smile

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
PeterNorrk Arbetslös luffare :'(
25 april 2006 · 271 Inlägg

hehe en rolig tråd....men seriöst...skicka inte din mobil o om du verkligen vill dumma dej så skicka ett kort på din mobil eller nåtbig_smilebig_smile för du kan ju inte få konto information från ett bolag som du inte är kund hoss...hon lurar dej bara...vart på tv (blandannat plus) att nigerianer lurar europer...

Germax
25 april 2006 · 12 086 Inlägg

Paypal är kanon! Lätt o använda o har hög säkerhet

andreasgustavsson
28 juni 2008 · 819 Inlägg

Alltså kan någon förklara för mig hur fasen man för över pengarna? Har beställt xenon nämnligen.
Ska man bara skriva in deras e mail alltså? :S

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
28 juni 2008 · 6 170 Inlägg

andreasgustavsson skrev:
Alltså kan någon förklara för mig hur fasen man för över pengarna? Har beställt xenon nämnligen.
Ska man bara skriva in deras e mail alltså? :S

1. Kollat så att säljaren tar emot paypal-betalningar ??

2. Om ja, leta upp deras paypal-mail. Alltså den email-address som är knuten till deras paypal-konto.

3. Logga in på ditt eget paypal-konto och välj att du vill överföra pengar, skriv in deras PP-addy samt antal dinarer och tryck på ok eller vad det nu kan tänkas stå.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang