Toning av fram-rutor i Skåne?!

StarShine
23 juli 2007 · 265 Inlägg

vill ha tonat rutorna i förar & passagerar dörrar.. men vilken firma gör det?
har hört att många inte gör de då det inte är lagligt längre..
OBS SKÅNE OMRÅDET ENDAST! GÄRNA MALMÖ/LUND!!!!

hade varit kanon med ett nummer eller likande till ett företag som sysslar med detta då jag vill ha de riktigt proffsigt & ingen hemma toning...

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."
Volkswagen Golf "TSI" (2014)
Dodge Challenger "pappas pärla" (1971)
zander
24 juli 2007 · 371 Inlägg

jag har ett nr .. dock är det i örkelljunga.. han tonade mina iaf

Life is a bitch, then u die
Kenny-83 Företagare & YouTuber
24 juli 2007 · 1 940 Inlägg

bara dumt av firman att avstå att tona framruter, varför neka jobb som ger pengar?

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
ToXtreme
24 juli 2007 · 3 627 Inlägg

Det har med att göra att dem kan åka dit för det hmm Samma sak med mopedtrimning (vet att det inte hör hit) , det är också olagligt så firmor har slutat med det då vissa firmor fått betala böter pga att de utfört ett jobb som har gjort ett fordon olagligt! Antar att det gäller det samma för toning av rutor smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Ralfi Diamantsvart
24 juli 2007 · 20 Inlägg

Jag ska tona mina framrutor idag... Och det ska göras i Kristianstad av en firma som kommer från hgb. Vill du ha nummer så skriv en rad smile

Audi är bra skit...
Smajly
26 juli 2007 · 3 059 Inlägg

Godspeaker skrev:
Om du vill tona framrutorna så finns det nog företag som gör det. Men kom ihåg att det är olagligt. Om polisen ser dig åker du garanterat på böter. Och om besiktningen ser det så kommer de garanterat stoppa dig. Har dock sett vissa som kör genom med nedvevade rutor så det inte syns.. några har ju klarat det, men det rekomenderas inte på något sätt.

Men kolla med http://www.xtravagant.nu/
Han tonade mina rutor, belägen här i malmö. blev jävligt bra. Han kanske gör det... skadar ju inte att ringa o fråga smile

Japps på deras websida står det att dom även gör framdörrar..

Johankocken
26 juli 2007 · 529 Inlägg

vad fick ni betala för toningen på  era bilar  ??

Volvo fore life :)
Volvo c30 (2008)
Volvo v40 (2014)
Erson Sveriges Bredaste Supra
27 juli 2007 · 167 Inlägg

Kolla på solfilmsmontören, finns i malmö kristianstad och helsingborg. lite dyrare kanske men han blev utsedd till bästa i norden så han gör det bra ! skriv en rad och säg vilken av dom firmorna du vill ha numret till så kan jag fixa det.

BMW X5 e70 (2008)
SOLFILM Ocean Race NR:1
27 juli 2007 · 475 Inlägg

ToXtreme skrev:
Det har med att göra att dem kan åka dit för det hmm Samma sak med mopedtrimning (vet att det inte hör hit) , det är också olagligt så firmor har slutat med det då vissa firmor fått betala böter pga att de utfört ett jobb som har gjort ett fordon olagligt! Antar att det gäller det samma för toning av rutor smile

Då skulle ingen få montera kjolpaket dylikt på sina bilar!
Många av dessa firmor skriver i små rutor att det får bara användas i tävlings syfte! Det är upptill fordons ägaren att bilen är laglig! 

Vi åker inte ditt för att vi monterar film på framdörrar!

Är nog bara som dom säger för att slippa eller inte vill att ni ska köra olagligt! Hört att vissa ej vill montera på framdörrar pågund av att det är olagligt! Men det är upp till dom isåfall!

Att montera solfilm på bil är inte bara snyggt, utan det hjälper mott en hel del annat med!
Värme
Splitter vid kollision
Storstädning av glas splitter efter inbrott! (håller ihop en hel del av rutan)
Motverkar solbländning
Insynskydd
Ac slitage samt bränslekostnad (Långsökt) men det hjälper

Men då menar jag inte kolsvart solfilm på framdörrar utan man monterar en relativt ljus som släpper in en hel del ljus,en har ändå et bra värme skydd samt tar en del vid bländande solljus!

Vi upplyser er att det är olagligt samt att vi ej står för följderna av det!

Intresserad för montering av solfilm!
Solfilms Center
042-144566


Pris exempel! Skåne
Volvo V70
5 rutor 2900:-

BMW 5 serie Sedan
5 rutor 3900:-

BMW 3 serie Coupe
3300:-

Som sagt priser varierar på vem du anlitar:
Garanti som vi lämnar!
10 År  solfilm/montering
Lämnar ej sorgkant på någon ruta (fasar kanten)
Kvalite på jobbet

Obs: vi kör även mobilt!
Har lokaler i:
HBG
Åstorp
Älmhult

mvh
Jörgen

Senast redigerat av SOLF1LM (27 juli 2007)

Solfilms montör
En av dom bästa i Sverige samt Europa
BMW 228 Cab "M Performance" (2015)
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
27 juli 2007 · 1 781 Inlägg

bara å säga att du vill ha tonade framrutor med.. inget dom ska neka egentligen bara för att det är olagligt att köra runt med det på vägarna, om dom e gnälliga kan du säga att dt ska bli en trailerqueen:P

Team Insane Racing
Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
27 juli 2007 · 1 781 Inlägg

står någonstans på vv hemsida att framrutorna för ha minimum 85%ljusgenomsläpp..
ska försöka hitta vart det står och länka

Team Insane Racing
Wanegardh Asgammal medlem.
27 juli 2007 · 2 246 Inlägg

Malm3n skrev:
står någonstans på vv hemsida att framrutorna för ha minimum 85%ljusgenomsläpp..
ska försöka hitta vart det står och länka

Vindruta måste ha en ljusgenomsläpplighet av minst 75 %. Annan ruta i förarens siktfält ska ha en ljusgenomsläpplighet av minst 70 %. Kravet gäller både inifrån och utifrån.

Det är inte tillåtet med film eller färgskikt som ger störande reflexer eller bländar andra trafikanter.

minuzed
27 juli 2007 · 5 Inlägg

Och för er som vill ha länken för att se det med egna ögon så är den här:
http://www20.vv.se/vvfs/htm/2003nr022%20.htm
Kolla under 31 kap, 10 §

"Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd"
Christian S
27 juli 2007 · 4 816 Inlägg

maximus skrev:

Malm3n skrev:
står någonstans på vv hemsida att framrutorna för ha minimum 85%ljusgenomsläpp..
ska försöka hitta vart det står och länka

Vindruta måste ha en ljusgenomsläpplighet av minst 75 %. Annan ruta i förarens siktfält ska ha en ljusgenomsläpplighet av minst 70 %. Kravet gäller både inifrån och utifrån.

Det är inte tillåtet med film eller färgskikt som ger störande reflexer eller bländar andra trafikanter.

Här är länken till vägverketshemsida som Maximus tog texten ifrån http://www.vv.se/templates/page3____12314.aspx

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Smajly
27 juli 2007 · 3 059 Inlägg

JohanMR850 skrev:
vad fick ni betala för toningen på  era bilar  ??

Frågde dom ang. min 320i Touring.. 7 rutor i valfri styrka: 2500:-

Xtravagant 1337
28 november 2007 · 1 343 Inlägg

Smajly skrev:

JohanMR850 skrev:
vad fick ni betala för toningen på  era bilar  ??

Frågde dom ang. min 320i Touring.. 7 rutor i valfri styrka: 2500:-

Bara till att ringa eller slänga iväg ett mail så bokar vi en tid.
2500kr inkl moms..
info@xtravagant.nu

Mvh

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Lasse Amatör
9 juli 2008 · 193 Inlägg

Ett litet tips till alla som vill ha tonade framrutor är att veva ner rutorna på bilen... Pilla bort knappen och säga att rutorna är krossade eller något... Vet inte om det funkar men en snubbe tipsade mig om det smile

Audi TT 225 "Quattro" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang