markfrigång?

pohlmann
5 april 2006 · 29 Inlägg

Vad har ni för markfrigång på era bilar?
håller på å bygger om min frontspoiler. hamnar runt 6 cm från backen.. är de förlite kanske?
Vill ju ha så låg som möjligt. finns nån bild bland mina bilder

kanske finns nå rekomenderat markfrigång för en säker körning

_xXx_ TIG-svetsare
5 april 2006 · 202 Inlägg

Får ca 6 med min smile

"Spelar det ingen roll så kvittar det.."
Volvo V70 NII R-design "Limited Edition E85" (2011)
MilleN
5 april 2006 · 9 108 Inlägg

Vill man komma över fartgupp bör man ha 10cm i alla fall...

Men det är klart, beror mycket på hur långt framför framdäcken fronten börjar också! Ju längre ifrån, desto svårare blir det att komma över hinder.

pohlmann
5 april 2006 · 29 Inlägg

Jo de stämmer. det är runt 6 cm ända längst fram på min. är väl en 30-40 cm framför däcken skulle ja tro.. å vi har väldigt stora fartgupp här. men går å ta lite omvägar wink

Henko Rallytok
6 april 2006 · 165 Inlägg

Har bara 2 dm frigång...

Land Rover Freelander TD4 - Såld
Volvo 945 Se -93
JohnnyN Rutinerad medlem
6 april 2006 · 1 938 Inlägg

Jag har ca 14 cm framtill och ungefär lika mycket baktill (under ljuddämparen)...
ska åtgärdas wink

chevalillis bilmekaniker
6 april 2006 · 131 Inlägg

min är ialla fall för hög för ja har ju en hel dm kvar till framvagns balken..så det får nog bli o ta fram kapen igen...

rickard10735 Glasmästare men just nu tyvärr helt sjukskriven
6 april 2006 · 236 Inlägg

En liggande colaburk fastnar under min bil har dock efter det bytt fälgar och har lite högre rullomkrets numera.
Ska väl om hälsan tillåter i vår byta fjädrar och höja den ytterligare nån cm för gatorna här uppe i norr är väl inte dom bästa. Har varit med om att jag kört på landsväg och det skrapat i under bilen pga av vägens utnötta asfalt pga av tung trafik.
dessutom har jag varit tvungen att svetsa på en liten 6 mm tjock hasplåt på avgasröret mitt där den kommer ner vid motorn. finns dock en fördel mina motorbalkar behöver jag ej rostskyddsbehandla dom är blanka och fina hela sommaren

Senast redigerat av rickard10735 (6 april 2006)

Saab 99 "Custom Cab Version 1" (1969)
Saab 99 "Custom Cab Version 2." (1969)
Saab 99 "Custom Cab Version 3." (1969)
MeloveGolf Vw trimmare
6 april 2006 · 2 995 Inlägg

hade 3cm i somras var värdelöst knäckte kjolarna genom att bara köra på motorvägen tongue

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Moser .-ϻΘϨƎЯ
6 april 2006 · 1 313 Inlägg

runt 1 dm tror ja jag har tongue

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
NIzmO Ollikkala Racing
6 april 2006 · 1 724 Inlägg

Har ca 7cm markfrigång på lägsta stället som är framvagnsbalken mellan framhjulen men har lite mer mellan backen och fronten, och det är med vinterhjulen så de lite lägre sommarhjulen kan ställa till det lite mer :S
Funderar på att skaffa ordentlig sänkningssats så man får lite mer normal markfrigång samt lite väghållning.

- Time Attack -
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang