Är det någon som blivit av med sina fina hjul trotts fälglås?

Qvken666 Plastbåtbyggare
14 juli 2008 · 28 Inlägg

Jag e rätt nöjd med mina polaris:D Får inte in ett "Vanligt" fälgkors i hålet så på dom blir de bara lättade med fälglåsbig_smile

Senast redigerat av Qvken666 (14 juli 2008)

Jag har en 740, men den går lika dåligt som två.
Volvo 740 (1989)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
14 juli 2008 · 6 170 Inlägg

Amstaff skrev:
Ett problem som många heller inte tänker på vad gäller larmet, vad hjälper larmet när batteriet sitter i motorrummet?

Har flertalet gånger lyckats slarva bort både nycklar och larmdosa till mina bilar, både Saab, Ford och Audi..

Inga problem att lägga sig under bilen och nå batteri hyllan och putta bort + polen eller klippa kablarna för att slippa oljudet..

En + pol sitter inte speciellt hårt när man slår bort den underifrån wink

Annars finns ju det gamla tricket, kortsluta + och - på antingen generator eller startmotor och således döda hela elsystemet..

9-5 har iaf ett back-up batteri + separat siren (inte bilens tuta alltså) som skapar en hel del oväsen även om någon så skulle pilla bort batteriet helt.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
andreas_gbg_
15 juli 2008 · 1 634 Inlägg

Tråkigt mycket denna tråd gick OFF TOPIC!!!

Jag har INTE blivit av med mina fälgar iaf. Haft de i ca 2 år. Har 1 låsmutter på varje hjul och står parkerad ute. Dock mycket vanliga fälgar och endast 17".

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
volvo_1987
15 juli 2008 · 1 675 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:
Tråkigt mycket denna tråd gick OFF TOPIC!!!

Jag har INTE blivit av med mina fälgar iaf. Haft de i ca 2 år. Har 1 låsmutter på varje hjul och står parkerad ute. Dock mycket vanliga fälgar och endast 17".

Mvh Andreas

Själv kör jag med 2 st lås muttrar på varje däck big_smile inga problem än cool

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang