Koppla In Oljetryck- Och Oljetemperaturmätare ( Ford Probe ) Hjälp!

SilverSurfarn
30 mars 2008 · 8 Inlägg

Tjena.. smile

hade tänkt koppla in en oljetryck- och en oljetemperaturmätare i bilen, men behöver dock en hel del hjälp med det! smile
är det någon som kan förklara lite utförligt hur man går till väga? nån som vet nån som har gjort det i sin ford probe?hmm

MYCKET TACKSAM FÖR VÄL UTFÖRLIGA SVAR! roll
// m

Ford Probe (1993)
Noiseprojekt
30 mars 2008 ·

SilverSurfarn skrev:
Tjena.. smile

hade tänkt koppla in en oljetryck- och en oljetemperaturmätare i bilen, men behöver dock en hel del hjälp med det! smile
är det någon som kan förklara lite utförligt hur man går till väga? nån som vet nån som har gjort det i sin ford probe?hmm

MYCKET TACKSAM FÖR VÄL UTFÖRLIGA SVAR! roll
// m

Det skulle ju Osse koppla igår!

Rallyhalle
30 mars 2008 · 4 299 Inlägg

De finns Sandwich adaptrar att montera mellan oljefilter o hållaren. Förbereda hål i den så de e bara att skruva i givarna.

Dock verkar dom vara slut hos dom flesta återförsäljarna just nu hmm

Enda tipset jag har att komma med...

pkaffe
16 juli 2008 · 13 Inlägg

Du skall ha en 1/4 NPT adapter, kan vara lite småbökig att få tag på men en bra bilreservdelsaffär bör kunna få hem en.

I annat fall så kan du ju köpa en mellanläggsplatta ifrån t.ex. Micro eller Mekonomen som du monterar mellan filtret och motorblocket, den har flera utgående hål som du kan montera givare i.

jackpack3
16 juli 2008 · 71 Inlägg

ja alltså jag har kopplat in oljetryck och oljetemp i min, och det är M20 adaptern du skall ha, finns bland annat på hova.com

lycka till!

Jimm
16 juli 2008 · 1 661 Inlägg

Oljetempen kan du stoppa in i tråget varsom. Tryck är ju lite värre som sagt tidigare.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang