bromsar är inte bra fast jag har bytt skivor belägg å luftat!

albin_a
30 juli 2008 · 382 Inlägg

Hejsan jag har ett problem med mina bromsar på min seat leon 1.8t! när jag bromsar fullt så kan jag trycka bromsen i bott, utan att abs'en går i!! och när jag åker sakta och trycker till på bromsen så blir det inget riktigt bett som det ska va!

Jag har just bytt skivor och belägg samt luftat bromsarna så nu undrar jag vad det kan va!

okena kanske kan vara väldigt trötta??
eller är det bara något som man kan justera??

mvh// albin

honda civic ep3 spec.e.d. projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=163075
Brett och fett
Honda s2000 turbo "timeattack stance" (2000)
J_et
30 juli 2008 · 182 Inlägg

Luftade du bromsarna i rätt ordning?

albin_a
30 juli 2008 · 382 Inlägg

jag luftade bara fram men jag började längst ifrån oljebehällaren!

honda civic ep3 spec.e.d. projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=163075
Brett och fett
Honda s2000 turbo "timeattack stance" (2000)
BJ_ Lastbilsmekaniker
30 juli 2008 · 107 Inlägg

Är dom precis nybytta ? För det brukar ta ett par mil innan dom börjar bli som dom ska.

FWD = Fel Wheel Drive
Fr3ddan
30 juli 2008 · 204 Inlägg

på dom flesta bilarna tyder det på att du har luftat dåligt om du kan trycka bromsen ända i botten!
men det brukar ta några mil innan bromsarna kommer igång som sagt! smile

albin_a
30 juli 2008 · 382 Inlägg

men det är inget riktigt bett i bromsarna de är tungbromsade! och abs'en går inte in.. det känns som en ospänd cykel broms som man vill spänna så den tar längre ut

honda civic ep3 spec.e.d. projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=163075
Brett och fett
Honda s2000 turbo "timeattack stance" (2000)
Sokrates Eliminator
30 juli 2008 · 1 441 Inlägg

Hur gjorde du luftningen, har du tillräckligt med olja i behållaren? Du har inte vänt oken uppochner?
Så luftningen inte sitter överst. Låter som luft i bromssystemet. Kanske skadad bromsslang?

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
albin_a
30 juli 2008 · 382 Inlägg

nej de sitter som de ska!! nippeln är där uppe på oket! men jag använde ganska gammal bromsvätska så den kan ha dragit åt sig skit, vatten å så! hur många tramp på pedalen behöver man ungufär göra?? jag får ta och köpa ny vätska och bya den helt! är det bara som att lufta fast man gör det längre?

Senast redigerat av albin_a (30 juli 2008)

honda civic ep3 spec.e.d. projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=163075
Brett och fett
Honda s2000 turbo "timeattack stance" (2000)
Darkie dARKiE
30 juli 2008 · 5 031 Inlägg

Låter som luft, lufta alla och testa.
Sen är ett tips att alltid smörja upp kolvarna så dem går lätt när man ändå har av allt.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Sokrates Eliminator
30 juli 2008 · 1 441 Inlägg

Du måste ju fylla upp oken med olja. Jag hoppas du inte var själv och luftade?
Det bästa är att ha ett lock som skruvas på bromsbehållaren med en slang till ett av luftnipplarna på hjulen.
Då har du konstant tryck på bromsen och kan lufta själv. Tar rätt lång tid att lufta 2 bytta ok.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
albin_a
30 juli 2008 · 382 Inlägg

tack så mycket för alla svar! det ska nog va och bara lufta mera!

honda civic ep3 spec.e.d. projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=163075
Brett och fett
Honda s2000 turbo "timeattack stance" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang