Matrial för Glasfiber-konstuktion

Kenny-83 Företagare & YouTuber
14 april 2006 · 1 940 Inlägg

Hej!
Jag har nu läst de flästa inlägg om glasfiber och många har olika synpunkter å tankar på avd som ska andvändas osv.

Jag har tänkt att bygga en vinge till min bil och har tänkt göra själva formen först i byggskum och sen tjorva på med glasfibret.

Om jag nu inte bor i världen störsa stad och inte har alla dessa biltema (tror närmasta är 75mil) etc så kan jag ha problem att hitta vad jag söker. Kan nån vara så snäll och sammanfatta exakt vad som behövs för att göra en vinge som jag kan lämna in på lakering efter jag gjort allt jag själv kunde göra med den? Det hade även varit snällt i fall ni kunde gissa ungefär hur mycket jag skulle behöva av allt matrial.

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Holme
14 april 2006 · 1 417 Inlägg

Du bör ha en stomme att kladda byggskummet på, den blir lite svår att forma ensam tror jag smile
Sen kanske hönsnät, som troligen fångar upp skummet bättre.
Glasfibermatta, polyester och härdare. Borde/ska finnas på en välsorterad Marin-butik. Hoppas du har en sån i närheten i alla fall.
Lite spackel skulle vara bra att ha på skummet, innan du lägger på glasfibern. Slipa på spacklet innen du lägger nå glasfiber också.
Sen ska du nog slipa lite på glasfibern när den har härdat. Sen spackla och slipa till du är nöjd.

Kenny-83 Företagare & YouTuber
14 april 2006 · 1 940 Inlägg

så med enbart Glasfibermatta, polyester och härdare så kan jag i princip skapa nånting med glasfiber ?

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Fernicus Kejsare
17 april 2006 · 547 Inlägg

http://www.zatzy.com/showthread.php?t=200541

Här har du en utmärkt guide till glasfiberns kliande värld.

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.
Nighty
17 april 2006 · 9 Inlägg

Begriplig guide. Tack för tipset! Ska förmodligen bli något i glasfiber nu i vår... wink

Gazaremsan = Kjularakan? ;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang