Projekt a' la Renault 5 (makeover) 17/8 Ljudbyggandet tar fart..

Fallan Illustratör
6 mars 2008 · 826 Inlägg

jon_emilsson skrev:
ser sjyst ut smile

Dank jo. tongue

Tänker...
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
6 mars 2008 · 4 190 Inlägg

Snyggt baslåda big_smile
Kommer låta fint sen wink

Alltid roligt att kika in på tråden!

Kämpa på!
mvh Kim

Lifeabuser
6 mars 2008 · 427 Inlägg

Du ritar ju som en gud! Nån bra grafik till min bil tro wink ??
Helrätt att ändra lite på "Reanaultstämpeln": Renault, en bil för två - en sitter i och en skjuter på!
Den kan inte annat än att bli ball! "Fortsätt på sammma sätt -  och din bil för två blir rätt!"   wink

//Erik
Mitt Projekt!
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura
Sponsorer sökes!
Fallan Illustratör
7 mars 2008 · 826 Inlägg

kimpan_90 skrev:
Snyggt baslåda big_smile
Kommer låta fint sen wink

Alltid roligt att kika in på tråden!

Kämpa på!
mvh Kim

Tackar.. smile Kul att höra.. Lite tragiskt att man hindras att jobba nu när man har lågan uppe bara.. Men det är inte så mkt att göra åt. tongue
Fortsätt gärna att kika på tråden du, det är alltid roligt. smile

Lifeabuser skrev:
Du ritar ju som en gud! Nån bra grafik till min bil tro wink ??
Helrätt att ändra lite på "Reanaultstämpeln": Renault, en bil för två - en sitter i och en skjuter på!
Den kan inte annat än att bli ball! "Fortsätt på sammma sätt -  och din bil för två blir rätt!"   wink

Jag hoppas att du märkt att det inte är jag som ritat bilderna utan jon_emilsson.. smile
Fina bilder men tor att han satte dom i händerna på två halvfjantar som inte har kunskap till att lyckas med detta på en månad ungefär. tongue
Men kul med komentarer om idéer o så.. Underlättar alltid. smile

Mvh

Tänker...
Fallan Illustratör
17 augusti 2008 · 826 Inlägg

Ja, bättre sent än aldrig.. Host!* smile

Tänkte bara visa att bilen lever, eller, det gör den ju eg inte men projektet har inte helt stannat upp även om det verkar så.. Går bara så sakta att man inte märker själv snart vad man gjort o inte. tongue

Vad har då hänt sen senast? Ja, till att börja med så har vi helt tänkt om i planeringen o siktar nu på ett ljudbygge i första hand sen får man se hur långt pengar o motivation tar en.. Båda har nämligen kommit in på högskola i lule o som så många vet så har man inte fet plånbok som student..
Det kommer ju heller inte att hända mkt på bilen i framtiden heller, inte med jättekliv iaf.. Vi kommer göra nått ryck när vi e hemma o har ledig tid sen tar det fart till nästa sommar.. Man ligger ju inte ute med enorma pengar så den kan ju få stå o skämmas i princip tid o evighet framöver.. Men förhoppningsvis så blir den körklar nästa sommar som sagt..

Det som är gjort är då att vi börjat på ljudbyggandet.. Har näst intill gjort färdigt det nya stereofacket sen har vi småplaner på att fixa ett par midbasar i panelen åsså..
Sen är baslådan o bagageutrymmet påbörjat.. Lådan är klar bortsett från finslipning och klädsel och jag har börjat rostlaga lite i bagageutrymmet.. Vart Rejält nöjd med lådan faktiskt. Satte in 10'orna jag byggt lådan efter (MDS 1090p) och provade driva dom med ett SL sla1500.. Attans så taket hoppar o fladdrar.. Provade dom även i saaben o skulle med en ganska säker gissning säga att ljudnivän hamnar väldigt nära om inte över 140-strecket.. Helt klart nöjd då jag plastar en låda för första gången.. Tror inte att jag kan kräma ur de stackars små tiorna SÅ mkt mer.

Jag har inte några färska bilder på hur det ser ut i dagsläget då min andra hälft i det här projektet stuckit till lule redan o bilderna är på hans kamera. Men man ser ju att det hänt något sen sist iaf..
Ska fixa bättre bilder tills imorrn om jag hinner.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/57060/432475_cgtoiz.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/57060/423403_tcined.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/57060/423405_2mvkpd.jpg

Gonatt!

Tänker...
Ph0enix
17 augusti 2008 · 214 Inlägg

Riktigt schysst! Kommer bli så jäkla grym.. får ni cruisa runder som Ali G sen i 30 big_smile

Toyota Celica Phoenix Reign of fire
Toyota Celica "Phoenix 2" (2000)
evil-one
17 augusti 2008 · 350 Inlägg

coolt bygge jag o polarn håller på med liknande

Fallan Illustratör
17 augusti 2008 · 826 Inlägg

Ph0enix skrev:
Riktigt schysst! Kommer bli så jäkla grym.. får ni cruisa runder som Ali G sen i 30 big_smile

Hah, ja för fasen.. jag på förarplatsen o "me bitch" aka Westin breve... wink
Kul med possitiv feedback. smile

evil-one skrev:
coolt bygge jag o polarn håller på med liknande

Jasså?
Finns det tråd eller bilder att se? smile

Tänker...
evil-one
17 augusti 2008 · 350 Inlägg

Fallan skrev:

Ph0enix skrev:
Riktigt schysst! Kommer bli så jäkla grym.. får ni cruisa runder som Ali G sen i 30 big_smile

Hah, ja för fasen.. jag på förarplatsen o "me bitch" aka Westin breve... wink
Kul med possitiv feedback. smile

evil-one skrev:
coolt bygge jag o polarn håller på med liknande

Jasså?
Finns det tråd eller bilder att se? smile

lite bilder finns under mina projekt, mer kommer senare, har precis raggat up en volvor 440 turbo motor, ska förmodligen åka o kolla på den imon smile

föresten behöver man även plocka volvos soppa pump ?
nått annat man bör plocka från volvo bilen ?

mvh Janne

Fallan Illustratör
17 augusti 2008 · 826 Inlägg

evil-one skrev:

Fallan skrev:

Ph0enix skrev:
Riktigt schysst! Kommer bli så jäkla grym.. får ni cruisa runder som Ali G sen i 30 big_smile

Hah, ja för fasen.. jag på förarplatsen o "me bitch" aka Westin breve... wink
Kul med possitiv feedback. smile

evil-one skrev:
coolt bygge jag o polarn håller på med liknande

Jasså?
Finns det tråd eller bilder att se? smile

lite bilder finns under mina projekt, mer kommer senare, har precis raggat up en volvor 440 turbo motor, ska förmodligen åka o kolla på den imon smile

föresten behöver man även plocka volvos soppa pump ?
nått annat man bör plocka från volvo bilen ?

mvh Janne

Aha, en liten fransos till. tongue Ska det bli busåk utav den eller?
På volvon sitter det väl en elpump i tanken o på renaulten en vanlig mekanisk.. Vet inte hur mkt det kan skilja i flöde dock..

Sen något jag kommer att tänka på så här i samband med motorbyte är Fetare bromsar! Det är något vi verkligen strävar efter för org. bromsarna är rent värdelösa och ska man då busa lite så är det en rätt billig livförsäkring. smile

Säg även till om du behöver delar av något slag för vi har uppsjö av dom. wink

Mvh

Tänker...
evil-one
17 augusti 2008 · 350 Inlägg

japp en busbil ^^ , databoxen blir d att plocka me kom jag på

Fallan Illustratör
17 augusti 2008 · 826 Inlägg

evil-one skrev:
japp en busbil ^^ , databoxen blir d att plocka me kom jag på

Kan vara idé. wink Ja lycka till med byggandet!

Tänker...
Fallan Illustratör
17 augusti 2008 · 826 Inlägg

Tänkte att jag skulle ladda upp ett par färskare bilder nu när man kan knäppa kort..

Så här ser lådan ut i nuläget.. ska slipas lite o sedan ska fronten kläds. Därefter ska jag börja med väggar o golv..
https://www1.garaget.org/gallery/archive/57060/432659_gsf5s6.jpg

Om ni bortser från järnbron så syns det att det är ganska tajt där inne.. Och då är inte klädseln på luckan ditsatt heller..
https://www1.garaget.org/gallery/archive/57060/432663_i3vncg.jpg

Det var allt jag hade att bjuda på i nuläget..

Tänker...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang