Snabb fråga bara.. sätta på framrutestreamer?

_KriZze
14 augusti 2008 · 284 Inlägg

Som ovan lyder.

När man ska sätta på den ska man gå tillväga som när man fixar med solfilm. Dvs att man sprutar på vatten med diskmedel på limmet så du kan flytta den på rutan samt stramma till den med en skrapa ?

Funkar detta?
Tänkte skulle sätta dit en nu liksom.

RS Power is the shit
Mackanol
14 augusti 2008 · 2 079 Inlägg

tror det är bättre utan vatten, för har man vatten på det limmet så försvinner det  wink

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
_KriZze
14 augusti 2008 · 284 Inlägg

Mackanol skrev:
tror det är bättre utan vatten, för har man vatten på det limmet så försvinner det  wink

Tänkte på det med .. men de fungerar ju på solfilm där kör man på vatten och de torkar och limmet fäster ?



Någon annan ?

RS Power is the shit
_KriZze
14 augusti 2008 · 284 Inlägg

Nån har väl satt på , hehe ?

Vill bara veta de lättaste ska sätta på den nu liksom?

RS Power is the shit
George
14 augusti 2008 · 62 Inlägg

skulle me säga utan e bäst...så vill till att man får de rätt från början...

isso \m/(><)\m/
15 augusti 2008 · 742 Inlägg

med vatten och diskmedel.. en dekalfirma sa till mig att dom dom alltid gör så och jag har också gjort så på en 3-4 bilar och de sitter som berget efter att de fått torka ordentligt i nån dag.. kan ju va så att det finns olika material och limmer på sånt men på de han sålde så gjorde man så

Keso är köttfärs gjord på mumintroll
Koop
15 augusti 2008 · 1 867 Inlägg

Jag hade använt vatten iaf.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
isso \m/(><)\m/
15 augusti 2008 · 742 Inlägg

ja de underlättar en hel del.. man kan ju flytta runt den tills den e där den ska och sen bara dra dit den med en skrapa.. typ en som följer med till solfilm

Keso är köttfärs gjord på mumintroll
Squadron
15 augusti 2008 · 1 833 Inlägg

Först tvätta jag rent rutan med T-röd och skrapade med rakblad. Jag måttade in min där jag ville ha den, satte fast den med tape, delade den i 3 delar för att lättare hantera den, sedan lossade jag skyddspappret och satte dit ena delen i taget. Gnuggade varje bokstav noga med fingret/snusdosan. Bort med andra delen av skyddspappret.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
_KriZze
16 augusti 2008 · 284 Inlägg

Hehe jag använde mig av diskmedel och vatten, dock fick jag en akutkörning (skulle hämta tjejen från jobb) direkt när jag var klar.

Resultatet blev skit bra efter vi satt på den och jag var riktigt nöjd med hur det såg ut.

Körde sen ut på motorvägen och *kraaash reashh* så blåste hela boarden av , måtligt road hmm.

Jaha det är ju vallåkra imorn så får bli och köpa en ny board där så länge.. Sen ska jag låta de torka lite längre innan jag kör nästa gång smile.

RS Power is the shit
isso \m/(><)\m/
16 augusti 2008 · 742 Inlägg

_KriZze skrev:
Hehe jag använde mig av diskmedel och vatten, dock fick jag en akutkörning (skulle hämta tjejen från jobb) direkt när jag var klar.

Resultatet blev skit bra efter vi satt på den och jag var riktigt nöjd med hur det såg ut.

Körde sen ut på motorvägen och *kraaash reashh* så blåste hela boarden av , måtligt road hmm.

Jaha det är ju vallåkra imorn så får bli och köpa en ny board där så länge.. Sen ska jag låta de torka lite längre innan jag kör nästa gång smile.

haha.. polaren gjorde likadant.. han tyckte att nu sitter den efter några timmar och drog ut och körde en sväng i regn dessutom.. sen fick han montera en ny

Keso är köttfärs gjord på mumintroll
JockeT
16 augusti 2008 · 1 010 Inlägg

ja körde me vatten å lite diskmedel till vectran. fick stå en da ute i solen sen satt den som berget!

kör me vatten..sjukt jobbigt om de blir bubblor annars

lycka till smile

Thullen
16 augusti 2008 · 1 653 Inlägg

tänk på att det är en droppe diskmedel i en 5-litershink med vatten som gäller, det är ingen 50/50-blandning inte.
Diskmedlet är där bara för att bryta ytspänningen.

Sen ska bilen stå ett par dar i bra väder så det torkar genom helt och hållet.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
_KriZze
18 augusti 2008 · 284 Inlägg

Thullen skrev:
tänk på att det är en droppe diskmedel i en 5-litershink med vatten som gäller, det är ingen 50/50-blandning inte.
Diskmedlet är där bara för att bryta ytspänningen.

Sen ska bilen stå ett par dar i bra väder så det torkar genom helt och hållet.

Ett par dagar ?tongue Fan man måste ju kunna ta sig nånstans med wink

RS Power is the shit
isso \m/(><)\m/
18 augusti 2008 · 742 Inlägg

_KriZze skrev:

Thullen skrev:
tänk på att det är en droppe diskmedel i en 5-litershink med vatten som gäller, det är ingen 50/50-blandning inte.
Diskmedlet är där bara för att bryta ytspänningen.

Sen ska bilen stå ett par dar i bra väder så det torkar genom helt och hållet.

Ett par dagar ?tongue Fan man måste ju kunna ta sig nånstans med wink

Ta bussen:)

Keso är köttfärs gjord på mumintroll
_KriZze
18 augusti 2008 · 284 Inlägg

t4racing skrev:

_KriZze skrev:

Thullen skrev:
tänk på att det är en droppe diskmedel i en 5-litershink med vatten som gäller, det är ingen 50/50-blandning inte.
Diskmedlet är där bara för att bryta ytspänningen.

Sen ska bilen stå ett par dar i bra väder så det torkar genom helt och hållet.

Ett par dagar ?tongue Fan man måste ju kunna ta sig nånstans med wink

Ta bussen:)

Haha smile kanske de, kommer bli en ny upplevelse wink

RS Power is the shit
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang