konstiga ljud ??

Speedi
28 augusti 2008 · 13 Inlägg

Min flickvänns mossa köpte en ganska så ny bil , en Opel Safira 01.
Det dröjde inte länge förrens det började ploppa upp en jädrans massa problem trost den e så ny.

En del problem e fixade och har inte kommit tillbax men andra fel som fixades kommer tillbax å nu så har det ganska nyligen kommit ett väldigt störigt gnissel som ja inte redigt vet vart fan det kommer ifrån , ja upplever att det kommer från baksätet å ända bak till bagageluckan. Och det små lustiga e att när man svänger Vänster så gnisslar det som faaan å jue längre man kör jue värre blir gnisslet , å som ja sa inann när man svänger Vänster så låter det men det går bort rätt så fort jue längre man har kört å låter som sagt värre å hela tiden jue längre du kör.

Väldigt rörigt å så , å ja tycker det e svårt att förklara när ja knappt får grepp om det själv !! hmm

Hoppas nån här förstår lite av det ja skrev å så och att nån kan komma med nått förslag/lösning på va tusen det e big_smiletongue

// Speedi

FLindgren
28 augusti 2008 · 5 089 Inlägg

Bromsarna som är slut eller ett hjullager som är kasst?

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Speedi
28 augusti 2008 · 13 Inlägg

FLindgren skrev:
Bromsarna som är slut eller ett hjullager som är kasst?

Kan va det (tror detta oxå) , men dom hon köpte bilen av har kollat det har ja för mig å dom säger att dom har fixat det å så MEN ändå så e det kvar å så hmm

Speedi
28 augusti 2008 · 13 Inlägg

Nån mer här som kan tänkas sig vet vad det e för fel på bil skrället tongue

kenny_crx
29 augusti 2008 · 836 Inlägg

försvinner gnisslandet när du bromsar? för gör om det är så så är det bromsarna annars säjer jag som förra, hjul lager kasst

Honda CRX "Sparkles" (1988)
Speedi
30 augusti 2008 · 13 Inlägg

kenny_crx skrev:
försvinner gnisslandet när du bromsar? för gör om det är så så är det bromsarna annars säjer jag som förra, hjul lager kasst

ok ok , både ja å nä .. typ 10 sek efter man har typ bromsat in för att svänga tex in i en rundell så börjar gnisslet igen hmm .. sååå , tror du att det e nått skit med bromsarna fortfarande eller ? smile

kenny_crx
30 augusti 2008 · 836 Inlägg

menar du efter 10 sekunder bromsande eller 10 sekunder efter du har släppt bromsen...?  jag e fortfarande troende på att det e bromsarna...har typ samma sak med min egen så

Honda CRX "Sparkles" (1988)
in_cold
30 augusti 2008 · 33 Inlägg

Farsan hade ett liknande problem med sin 607a efter att den hade varit staende nara manader. Det forsvann med tiden allteftersom han korde mer a mer.
Det kan vara sa att det bildats rost nanstans i bromsarna eller att det helt enkelt sitter skit nanstans.
Ta loss ok + skiva o kontrollera overallt pa dom o kring alla fasten, putsa bort eventuell rost o skit du upptacker. Kontrollera aven bromsbelaggen sa det inte sitter massa skit i dom.

in_cold
30 augusti 2008 · 33 Inlägg

om de ja skrev forst inte fungerar, testa da detta nasta gang det borjar gnissla:
Stanna, rulla framat en meter, gnisslar det? om ja, backa 5 meter, stanna, kor framat igen. Om det slutat gnissla har du problem med att bromsarna laser sig. Dock osannolikt med tanke pa hur ofta det verkar ske

Speedi
30 augusti 2008 · 13 Inlägg

kenny_crx skrev:
menar du efter 10 sekunder bromsande eller 10 sekunder efter du har släppt bromsen...?  jag e fortfarande troende på att det e bromsarna...har typ samma sak med min egen så

flåt , menade efter man släppt bromsen jaa smile

har du en samma bil oxå eller nää

kenny_crx
30 augusti 2008 · 836 Inlägg

nej men bromsar som bromsar typ hehe...nä men då e det så att det e säkerligen bromsarna...för kolven hänger sej säkert och släpper efter lite när du släppt bromsen och då kommer gnisslandet..

Honda CRX "Sparkles" (1988)
Speedi
31 augusti 2008 · 13 Inlägg

kenny_crx skrev:
nej men bromsar som bromsar typ hehe...nä men då e det så att det e säkerligen bromsarna...för kolven hänger sej säkert och släpper efter lite när du släppt bromsen och då kommer gnisslandet..

Ok ok , jaa mitt skruv intresse å så ligger på tjooock is så ja har typ glömt allt hehe .. så df får man fråga här jue wink hehe .. men men , ska kolla upp det smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang