e30 320 frågor!

J-J-JOHAN
17 oktober 2008 · 50 Inlägg

Nu blev det äntligen av, jag har blivit stolt bmw ägare. Va nyss och införskaffade min bmw e30 320 -87

så nu har jag självklart lite frågor om den, när jag köpte den så sa han att den inte fanns någon servo på den, men när jag kikade i motorrummet så tyckte jag såg en servo pump, vet någon om det finns servo på e30is från 87?

Sen så har bakrekofångaren rammlat av så då tänkte jag skita i och sätta fast orginal och sätta på M-tech II paketet, är det en svår sak att göra? förväntar mig att det är lite pill lixom, men jag har ingen garageplats är det något man kan göra på sin parkering?


Seriösa svar uppskattas.

Mvh Johan

"No chrome on the wheels, I'm a grown-up for real"
J-J-JOHAN
17 oktober 2008 · 50 Inlägg

Ajuste glömde:

Min kupe fläkt fungerar inte? vad kan detta bero på? svårt att fixa?

Samt att vindrute torkarna inte vill funka när man använder vindrutetorkaramen, men när man trycker på knappen för spolarvätskan fungerar dom? Någon som vet? haft samma problem?

"No chrome on the wheels, I'm a grown-up for real"
widell1111 bira bira bira,bärs bärs bärs!
17 oktober 2008 · 313 Inlägg

Hej! servo fanns nog -87 om jag får gissa, min har ju ingen och det är en -85a. men det känner ju du på styrningen om du har? går ju MKT lättare att styra med bilen igång om bilen står still, skulle den inte funka skulle bilen vara riktigt tungstyrd...Angående M-tech 2 paketet så har jag hört att det inte passar på modeller under -88a vet dock inte vad som felar för att det ska passa...Men om det skulle passa och du inte har tummen mitt i näven så ska du nog kunna fixa bytet på en pakering=)

Sen om bakre fångaren "ramlat bort! så kanske det beror på att fästet rostat bort? bruka inte vara helt ovanligt på äldre bmw modeller...du behöver nog det fästet för att montera m-tech 2 paketet i vilket fall...

Ajja lycka till med att snygga till din e30=)

MVH

///Widell
J-J-JOHAN
17 oktober 2008 · 50 Inlägg

nja, killen jag köpte den av, hade bara tagigt av det för han hade tänkt bygga om avgasröret så det gick helt rakt, så det skulle komma ut på mitten av bakre fångaren. Men orkade inte.. Så det ska nog bara vara att skruva fast igen..

Mja, körde bara bilen, från inköpet och hem, så jag tänkte inte riktigt på styrningen faktiskt...Ska kolla på det imorgon..

"No chrome on the wheels, I'm a grown-up for real"
Boostrider Försöker iaf
17 oktober 2008 · 1 998 Inlägg

M-tech 2 är svårt å få på den karossen. 88 kom ett nytt bakparti å nya kofångare. Men m-tech 1 passar.
Ang servo. Ja de fanns men de va troligtvis tillval. Har de på min 325a iaf. Men den ska sitta på vänster sida isåfall. Eller ja tror den gör de. Har både servo å ac på min å har inte kollat jättenoga. Men kolla om de går slangar ner te styrväxeln.

Kupéfläkten går väl sönder då å då. Inge svårt att byta. Sitter bakom en plåt på torpeden. Skruva bort de 4 skruvarna så ser du den sen. Sen sitter den med ett clips. Bara dra som fan så den lossar. Sen får du ta bort själva kanelerna runt fläkten. Ta sen loss kablarna å gör allt i omvänd ordning.

Vindrutetorkarna. Jadu hade liknadne fel på min 325a. Inte fixat än men kan va själva spaken eller ett relä.

Lägg upp bilder på den å så får vi se hur den ser ut

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
widell1111 bira bira bira,bärs bärs bärs!
17 oktober 2008 · 313 Inlägg

Angånde fläkten,torkarna osv så finns det mkt info på www.autopower.se om det därsmile bytte nämligen min fläkt för ett par veckor sedan...sök på forumet så ska du hittar nått tips! annars bli medlem och gör en tråd där, för där finns det MÅNGA duktiga bmw meckare;)

///Widell
J-J-JOHAN
17 oktober 2008 · 50 Inlägg

Tack för alla tips!

Absolut kommer bilder upp, ska fota den imorgon, har dock ingen Digital Kamra så det får bli mobilen..

Är så jävla sugen på att börja mecka med den nu, men tyvärr så har jag ingen garage och vara i...

"No chrome on the wheels, I'm a grown-up for real"
Boostrider Försöker iaf
17 oktober 2008 · 1 998 Inlägg

Har heller inget garage men mekar för fullt ändå. Dock bor ja i villa ute på landet. INgen som stör sig på de iaf

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
Team-Adolfsson Gödseldräng
17 oktober 2008 · 4 529 Inlägg

servo va inte orginal under 88a
min 86a har servo är extra utrsuning smile
kolla om pumpen sitter kvar och om du har någon slang anslutning i framvagnen
ska sitta en hydralslang mellan servopumpen och framaxlen
syns väl om den är bortskuravd eller inte
och ja den sitter på vänster sidan längsner vid motorblockt )

J-J-JOHAN
17 oktober 2008 · 50 Inlägg

har någon en bild på hur det ska se ut med servo? förtydliga gärna en av dom i paint smile om ni orkar och har

"No chrome on the wheels, I'm a grown-up for real"
J-J-JOHAN
17 oktober 2008 · 50 Inlägg

kollade idag, har ingen servo..

Va på skroten och tjackade mig ett nytt mätarhus, ska beställa fjäderbensstag till den 25:e xenonkonversion kit ska på smile

vart kan man köpa ett vindrutetorkar relä? va och kollade på skroten idag, men alla var plockade..någon som vet?

Senast redigerat av J-J-JOHAN (17 oktober 2008)

"No chrome on the wheels, I'm a grown-up for real"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang