Volvo 740 -92 Dör hela tiden..

marven
18 oktober 2008 · 551 Inlägg

Körde på motorväg med bilen.. inga problem.. körde upp på avfarten och skulle gasa iväg så tvekade bilen som fan... hände typ ingenting sen helt plötsligt så började den gå igen som vanligt, kom till nästa ställe jag skulle sakta ner.. skulle köra iväg så dör bilen... försöker starta.. brukar starta direkt annars men inte nu, får hålla på ett tag men så hoppar den igång tomgången lite högre än vanligt, kör iväg som vanligt, växlar till 2an o ska gasa så dör den igen.. det va knappt så jag kom hem..
bilen är altså en -92 med b230f motor... tändsystemet är regina/rex, undrar vilket bränslepumpsrelä som passar till den. har ju 2 på biltema ena till LH-Jetronic och den andra till K-Jetronic.

Sen har jag stört mig mycket på att det luktar soppa om bilen hela tiden. den drar också ovanligt mycket, jag misstänker att en bränsleslang har gått sönder och att de läcker. Har tittat där jag har parkerat bilen flertal gånger men inte hittat någon spilld bensin, har gjort en felsökning på datorn och den ger följande fel:

Tomgångsventil ingen signal
Batterispänning

någon som har tips? tänkte byta alla bränsleslangar, bränslefilter och relä imorgon.

mvh

You can't B serious, oh K
bollen1986
18 oktober 2008 · 3 714 Inlägg

kanske kan vara pumpen  som ställer till det

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
WolfZap Volvo-Beroende
18 oktober 2008 · 289 Inlägg

Inte LMMen som är påväg att ge sej då?

Volvo 760 TIC -84 B23ET
marven
18 oktober 2008 · 551 Inlägg

WolfZap skrev:
Inte LMMen som är påväg att ge sej då?

Nej helt omöjligt smile har ingen

You can't B serious, oh K
_volvo_745_
18 oktober 2008 · 34 Inlägg

kolla alla packningar runt insug o sånt eller så är det någon av din sopa pumpar som håller på o bråkar

Volvo 740 "oja" (1989)
marven
18 oktober 2008 · 551 Inlägg

_volvo_745_ skrev:
kolla alla packningar runt insug o sånt eller så är det någon av din sopa pumpar som håller på o bråkar

Vilka packningar är det du menar? smile vakuumslangar? tror det bara sitter en pump på min bil.

You can't B serious, oh K
Darkie dARKiE
18 oktober 2008 · 5 031 Inlägg

byta bränslefilter när du är igång också,

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
marven
18 oktober 2008 · 551 Inlägg

Darkie skrev:
byta bränslefilter när du är igång också,

ja, jag skrev det i första inlägget...

You can't B serious, oh K
ogge89
19 oktober 2008 · 644 Inlägg

Hur ser rotorn å fördelarlocket ut då?

Volvo 740 Turbo Intercooler "16v Turbo och Megasquirt" (1988)
Volkswagen Golf LX "GRUUS Performance" (1983)
Volkswagen Jetta Mk1 "Diesel Traktorn" (1982)
Pan
19 oktober 2008 ·

Min sierra rycker och håller på ibland har man lite i tanken går det inte svina iaf. Bränslepumpen som börjar ge sig på min. viner om min pump.

ola_volvo Biltokig
19 oktober 2008 · 310 Inlägg

hadde samma problem med en 740 idag men det visade sig att det kommit skit i bränsleröret från tanken, bara att lossa det och blåsa rent att sen gick han som en klocka igen

Harè bra
marven
19 oktober 2008 · 551 Inlägg

ogge89 skrev:
Hur ser rotorn å fördelarlocket ut då?

Ska kolla det idag..

You can't B serious, oh K
TonySarja
19 oktober 2008 · 191 Inlägg

jag hade sånt probleem och jag tog bort + och - sen så funka den efter som jag nollstälde den..

Tottis_vbg
20 oktober 2008 ·

verkar lite konstigt när du säger att det luktar bensin. låter som det kan vara nått med soppaledningarna. om där inte blir nån pöl under så kan det vara vid anslutningarna uppepå tanken. sitter en lucka skruvad inne i bagaget över tanken. skruva upp den å kolla så det ser bra ut där

pattilatti2 Billjuds fanatiker.
20 oktober 2008 · 2 853 Inlägg

kan va insugs packningen..spruta lite start gas om du får igång bilen,går den upp i varv så vare bara o byta,plus oringarna vi insprutningen..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang