Saab 9000 CSE ''styling'' tips.

martinssson
24 september 2008 · 25 Inlägg

Har alltid tyckt att lackade lister sett lite underligt ut på en 9000, men alla har väl olika smak smile

Scrap
24 september 2008 · 21 Inlägg

martinssson skrev:
Har alltid tyckt att lackade lister sett lite underligt ut på en 9000, men alla har väl olika smak smile

Får se hur det blir. Kan komma upp med bilden när den är klar smile

martinssson
24 september 2008 · 25 Inlägg

Finemang smile

Dialbo
24 september 2008 · 124 Inlägg

Öppna dumpen= Använda originaldumpen som öppen dump, enkelt och gratis.

Sokrates Eliminator
24 september 2008 · 1 441 Inlägg

Ytterligare tips svarta fälgar med tunn röd rand på ytterkanten antingen fåekrade eller mångekrade med tunna ekrar. Som grädde på moset röda bromsok.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Scrap
24 september 2008 · 21 Inlägg

Dialbo skrev:
Öppna dumpen= Använda originaldumpen som öppen dump, enkelt och gratis.

Jojo, det fattar t.o.m jag ( ;) ). Men hur får jag den öppen?

Tommy: Det du nämner där är lite för mycket för denna gång. Men tack för ditt tips :)

Har nu monterat nät i grillen, återkommer med bild imorgon :)

Dialbo
24 september 2008 · 124 Inlägg

Du drar ut dumpen från slangen som sitter på undersidan. Sen pluggar du slangen under med en kork eller liknande. Sen vänder du dumpen åt höger eller vänster för att få högre ljud. smile

Scrap skrev:

Dialbo skrev:
Öppna dumpen= Använda originaldumpen som öppen dump, enkelt och gratis.

Jojo, det fattar t.o.m jag ( wink ). Men hur får jag den öppen?

Tommy: Det du nämner där är lite för mycket för denna gång. Men tack för ditt tips smile

Har nu monterat nät i grillen, återkommer med bild imorgon smile

Scrap
24 september 2008 · 21 Inlägg

Dialbo skrev:
Du drar ut dumpen från slangen som sitter på undersidan. Sen pluggar du slangen under med en kork eller liknande. Sen vänder du dumpen åt höger eller vänster för att få högre ljud. smile

Scrap skrev:

Dialbo skrev:
Öppna dumpen= Använda originaldumpen som öppen dump, enkelt och gratis.

Jojo, det fattar t.o.m jag ( wink ). Men hur får jag den öppen?

Tommy: Det du nämner där är lite för mycket för denna gång. Men tack för ditt tips smile

Har nu monterat nät i grillen, återkommer med bild imorgon smile

Väldigt lullig förklaring där, men men smile Tack för tipset.


En kompis gjorde tt försök i PS:

http://img405.imageshack.us/img405/8223/klargforgaragerddqi8.jpg

http://img510.imageshack.us/img510/3614/klarforgaragetpt7.jpg
Lacken blev lite konstig, men det ska vara samma som innan igentligen.

Håller på att kolla upp billig toning nu. Någon som vet vart det finns ett billigt och bra alltenativ? smile

Mike_J
24 september 2008 · 9 Inlägg

Detta är min gamla , yankster har den nu kolla in hans sida där finns fler bilder jag fick den jävligt fräsch

Rallyhalle
24 september 2008 · 4 299 Inlägg

Du kan alltid koppla in såkallade USA-blinkers. Passar riktigt bra på 9000, kolla min så får du se hur jag menar wink

De e rätt enkelt också, när du bytt till vita skärmblinkers så ta sen dom lamphållarna som blir över, gör ett hål i varje blinkers som e anpassade för lamphållarna. Därefter e de bara att dra lite kablar för o få de o lysa enkelt beskrivet.

Scrap
24 september 2008 · 21 Inlägg

Rallyhalle skrev:
Du kan alltid koppla in såkallade USA-blinkers. Passar riktigt bra på 9000, kolla min så får du se hur jag menar wink

De e rätt enkelt också, när du bytt till vita skärmblinkers så ta sen dom lamphållarna som blir över, gör ett hål i varje blinkers som e anpassade för lamphållarna. Därefter e de bara att dra lite kablar för o få de o lysa enkelt beskrivet.

Njaea, detta är inget för mig ennu. Byter till vita glas innom snarast tid smile

Ska ta någon bild imorgon. Ni kan få ta del av denna. smile

Dialbo
25 september 2008 · 124 Inlägg

Jo, jag vet men det är lite svårt att förklara wink Men du förstår nog när du tittar på dumpen.
Du drar bara ut dumpen från återcirkulationsslangen (den som sitter på den tjocka insugsslangen som går till turbon). sen pluggar du den slangen för att det inte ska komma in smuts och liknande. Färdigt. Det tar 5 minuter. smile

Scrap skrev:

Dialbo skrev:
Du drar ut dumpen från slangen som sitter på undersidan. Sen pluggar du slangen under med en kork eller liknande. Sen vänder du dumpen åt höger eller vänster för att få högre ljud. smile

Scrap skrev:
Jojo, det fattar t.o.m jag ( wink ). Men hur får jag den öppen?

Tommy: Det du nämner där är lite för mycket för denna gång. Men tack för ditt tips smile

Har nu monterat nät i grillen, återkommer med bild imorgon smile

Väldigt lullig förklaring där, men men smile Tack för tipset.


En kompis gjorde tt försök i PS:

http://img405.imageshack.us/img405/8223 … rddqi8.jpg

http://img510.imageshack.us/img510/3614 … getpt7.jpg
Lacken blev lite konstig, men det ska vara samma som innan igentligen.

Håller på att kolla upp billig toning nu. Någon som vet vart det finns ett billigt och bra alltenativ? smile

zijaa Bilmekaniker
25 september 2008 · 1 354 Inlägg

Dialbo skrev:
Jo, jag vet men det är lite svårt att förklara wink Men du förstår nog när du tittar på dumpen.
Du drar bara ut dumpen från återcirkulationsslangen (den som sitter på den tjocka insugsslangen som går till turbon). sen pluggar du den slangen för att det inte ska komma in smuts och liknande. Färdigt. Det tar 5 minuter. smile

Scrap skrev:

Dialbo skrev:
Du drar ut dumpen från slangen som sitter på undersidan. Sen pluggar du slangen under med en kork eller liknande. Sen vänder du dumpen åt höger eller vänster för att få högre ljud. smile


Väldigt lullig förklaring där, men men smile Tack för tipset.


En kompis gjorde tt försök i PS:

http://img405.imageshack.us/img405/8223 … rddqi8.jpg

http://img510.imageshack.us/img510/3614 … getpt7.jpg
Lacken blev lite konstig, men det ska vara samma som innan igentligen.

Håller på att kolla upp billig toning nu. Någon som vet vart det finns ett billigt och bra alltenativ? smile

han har ingen återcirkulerande dump eller slang. det är en T5 motor i.

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!
Dialbo
26 september 2008 · 124 Inlägg

zijaa skrev:

Dialbo skrev:
Jo, jag vet men det är lite svårt att förklara wink Men du förstår nog när du tittar på dumpen.
Du drar bara ut dumpen från återcirkulationsslangen (den som sitter på den tjocka insugsslangen som går till turbon). sen pluggar du den slangen för att det inte ska komma in smuts och liknande. Färdigt. Det tar 5 minuter. smile

Scrap skrev:

Väldigt lullig förklaring där, men men smile Tack för tipset.


En kompis gjorde tt försök i PS:

http://img405.imageshack.us/img405/8223 … rddqi8.jpg

http://img510.imageshack.us/img510/3614 … getpt7.jpg
Lacken blev lite konstig, men det ska vara samma som innan igentligen.

Håller på att kolla upp billig toning nu. Någon som vet vart det finns ett billigt och bra alltenativ? smile

han har ingen återcirkulerande dump eller slang. det är en T5 motor i.

Det är väl klart att han har original återcirkulerande eller hur?roll

VOLVOlution Kvinnlig fartdåre
14 oktober 2008 · 48 Inlägg

Jag tycker som Sokrates... Lacka listerna och handtagen, tona bilen med steg 1 på framrutorna och steg 2 på bakrutorna, sätt dit ögonlock och skaffa ett sportavgassystem alt sätta dit ett endrör bestående av 2 ganska stora pipor. Sen hade jag lackat inredningen silver och bytt ut fälgarna. Mille Miglia Spyder 17" hade suttit perfekt på din 9000 kan jag lova smile

Wrooom!
Knobi
24 oktober 2008 · 89 Inlägg

Vet inte om du har bytt ut grillen. Men gör den själv. Jag ska själv ge mig på det i helgen tänkte jag ..
Kan göra en liten tråd om det där jag dokumenterar steg för steg. samt kostnader för att göra det.

Kan kanske vara lite kul för alla som vill veta hur man ska bära sig åt / göra.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang