DRC Ljusdal

Gaslasse Indrivare/torped
28 oktober 2008 · 149 Inlägg

Skapar en tråd om vår nystartade förening! Så ny att vi inte ens har fått papper på att vi är en organisation än! Skriver detta första inlägg som ett stående inlägg, så kan jag hålla på och ändra i det sen.

En regel som gäller för denna tråd: Inte en massa bullshit här! Izual håller ögonen på er... big_smile

Edit:
Första årsmötet sker den 23 november! Alla som vill får komma, alla som vill får mer än gärna bli medlemmar!

Senast redigerat av Lagasse (29 oktober 2008)

Hårdrockande gummiröksmissbrukare!
Har kört sönder en Golf II 1.8GL -90, halvt en likadan fast -91, och åker äntligen turbomatat nu!
Gaslasse Indrivare/torped
28 oktober 2008 · 149 Inlägg

http://www.ljp.se/article-images/55/00000040055.jpg

DRC Ljusdal ska se till att det blir åka av

LJUSDAL

En ny förening ligger i stargroparna i Ljusdal. Och det är ett fartsuget gäng som ligger bakom DRC Ljusdal, en dragracingklubb som har som första konkreta mål att få två arrangemang till stånd redan kommande sommar.
- Intresset för sporten har växt lavinartat. Även här i Ljusdal, säger ordförande Per Andersson.

"Några eldsjälar som vill få in racingen på laglig väg" - Ja så beskriver de sju entusiaster som LjP-sporten träffade sig själva. Ett stort sug i bygden för att köra så kallad strip (duell på raksträcka två förare emellan) har visat sig; illegala tävlingar har nämligen hållits emellanåt.

- Det handlar om mycket motorer och effekter, så säkerheten måste alltid komma i första hand, menar Per apropå de illegala tävlingarna och var den nybildade föreningens huvudfokus ska ligga.

I framtiden är tanken att dragracinglubben, som är helt fristående, ska kunna både arrangera tävlingar, utfärda licenser och utbilda funktionärer.

- Vi har en lång framtidsvision, där vi ska kunna göra det mesta själva säger Rille Bruhn.

För att kunna hålla är medlemskap i bilsportförbundet och riksidrottsförbundet ett måste.

- Vi kommer jobba på hela tiden för att få till detta, säger Per Andersson, som nu ger sig ut på såväl jakt efter sponsorer som medlemmar.

Kommande sommar ligger två ideer och gror. Dels vill man hålla en enklare uppvisningstävlig ganska centralt i Ljusdal, och även försöka ordna ett prova på-arrangemang. Förhoppningen - eller utopin om man så vill - är sedan att kunna köra på Föne flygfält.

- Visst är det något att jobba för. Men det är långt ifrån klart med upphandlingen där, och inte klart vem som ska köpa området. Vi står inte och faller med Föne, blir det inte där så hittar vi någon annan plats att köra på, säger Per Andersson.

Många av de tävlingar som hålls i landet lockar tusentals åskådare i alla möjliga åldrar. Exempelvis i Sundsvall i somras där förarplatserna fylldes i princip på direkten. Ett stort spann av intresserade eftersökes nu i Ljusdal.

- Alla som känner sig manade är naturligtvis välkomna, i alla åldrar, säger Fredrik Berbres.

Varför är snabb bilkörning på raksträcka så lockande?
- Det både låter och luktar illa, ler Fredrik Berbres.



Rikard Bäckman @ LjP


Saxat från LjP:s hemsida (lokaltidningen), kommer troligen med i papperstidningen i morgon (29/10-08)! Nu är det allvar! BLI MEDLEM FÖR ATT STÖDJA BYGDEN, LAGLIGA RACE OCH FRAMFÖRALLT: DET ÄR SKITHÄFTIGT!

Senast redigerat av Lagasse (28 oktober 2008)

Hårdrockande gummiröksmissbrukare!
Har kört sönder en Golf II 1.8GL -90, halvt en likadan fast -91, och åker äntligen turbomatat nu!
camaro67 Meister
28 oktober 2008 · 6 763 Inlägg

Hoppas att ni får till de här. Jag har ingen aning om var föne ligger men de kanske man får veta om de blir körningar där big_smile

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
MrVain
28 oktober 2008 · 904 Inlägg

camaro67 skrev:
Hoppas att ni får till de här. Jag har ingen aning om var föne ligger men de kanske man får veta om de blir körningar där big_smile

Sök på Föne på Eniro smile

Sveriges och kanske norra europas näst största flygbas (bara arlanda är större) ligger i skogen utanför Färila smile

De ska va gött å leva
Gaslasse Indrivare/torped
29 oktober 2008 · 149 Inlägg

camaro67 skrev:
Hoppas att ni får till de här. Jag har ingen aning om var föne ligger men de kanske man får veta om de blir körningar där big_smile

Det hoppas vi med, det skulle vara kung att få rull på den här bollen i den här kommunen! big_smile

Hårdrockande gummiröksmissbrukare!
Har kört sönder en Golf II 1.8GL -90, halvt en likadan fast -91, och åker äntligen turbomatat nu!
Hinkas SOS-Racing
31 oktober 2008 · 514 Inlägg

Det blir nog bra det här, ser fram emot nästa sommar med evenemang.

BMW 633 csi (1977)
Holme
31 oktober 2008 · 1 417 Inlägg

Helt klart intressant. Har sommastuga i ljusdal och har länge undrat varför ni inte kör i Föne.
Kommer följa utväcklingen!
Hemsida?

RandomHero
31 oktober 2008 · 574 Inlägg

vart kommer årsmötet hållas??

MrVain
31 oktober 2008 · 904 Inlägg

RandomHero skrev:
vart kommer årsmötet hållas??

Det blir mitt i byn vid Revyns lokaler. Jag kan visa dig vägen om du är intresserad av att komma smile

Här finns iaf hemsidan:

www.drcljusdal.se

De ska va gött å leva
RandomHero
6 november 2008 · 574 Inlägg

ja de låter ju bra;) haha.. vilken tid då??

MrVain skrev:

RandomHero skrev:
vart kommer årsmötet hållas??

Det blir mitt i byn vid Revyns lokaler. Jag kan visa dig vägen om du är intresserad av att komma smile

Här finns iaf hemsidan:

www.drcljusdal.se

loop
7 november 2008 · 297 Inlägg

Färila heter byn där mötet ska vara.

Gaslasse Indrivare/torped
11 november 2008 · 149 Inlägg

loop skrev:
Färila heter byn där mötet ska vara.

Kan meddela att mötet kommer äga rum på Skogsta-folkan i Tallåsen, den 23 november klockan 13:00. All gather! big_smile

Hårdrockande gummiröksmissbrukare!
Har kört sönder en Golf II 1.8GL -90, halvt en likadan fast -91, och åker äntligen turbomatat nu!
natthie
20 november 2008 ·

Jag är grymt sugen=D synd att man inte har någon bil just nu, med fart i hmm. hoppas man kan komma och kolla endå under tiden smile ska försöka fixa bil nu nästa år smile blir nog en audi eller nått=)

RandomHero
20 november 2008 · 574 Inlägg

natthie skrev:
Jag är grymt sugen=D synd att man inte har någon bil just nu, med fart i hmm. hoppas man kan komma och kolla endå under tiden smile ska försöka fixa bil nu nästa år smile blir nog en audi eller nått=)

klart du ska ha en audi;)

KingWS6 TACS Medlem
20 november 2008 · 457 Inlägg

kan man va medlem fast man bor i sorgliga ... hrm ... glada hudik?

RandomHero
20 november 2008 · 574 Inlägg

KingWS6 skrev:
kan man va medlem fast man bor i sorgliga ... hrm ... glada hudik?

de tror ja inte ska vara några problem smile

Henka_ Slav
20 november 2008 · 1 454 Inlägg

"08-11-12 12:54
Ny Förening.
DRC Ljusdal hoppas på Fönefältet.

Utanför Färila (se länk) finns ett jättestort nedlagt Militärflygfält som ett gäng eldsjälar
i Ljusdalstrakten vill använda som Dragstrip.
De har bildat Föreningen DRC Ljusdal.
Länkar:
Länk till Fönefältet.
Läs om DRC Ljusdal.

Av: Bengan Hansson"
Saxat från www.Streetnstrip.se

Farsan som skrivit texten så ja tror inte han misstycker. läste om de idag. MYCKET trevligt initiativ med denna förening måste jag säga.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
MrVain
26 november 2008 · 904 Inlägg

Kan förövrigt medela att det nu går att gå med som medlem direkt på hemsidan smile

Senast redigerat av MrVain (30 november 2008)

De ska va gött å leva
MrVain
30 november 2008 · 904 Inlägg

Kan medela att det nu går att anmäla sig som medlem direkt på www.drcljusdal.se
När man anmäler sig får man ett e-mail med Postgiro nummer för inbetalning!

Vi skickar sedan ut medlemskortet via posten!

De ska va gött å leva
immy
22 december 2008 · 230 Inlägg

När får man medlemskorten ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang