Bilköp, några ideér inget konkret. Behöver input!

Hiller
26 december 2008 · 79 Inlägg

Hej garaget! Har länge tänkt att köpa mig en klok bil men jag är nog den veligaste personen jag känner. Ena dagen är det en Volvo s60 andra dagen en Supra. Toksnurr i huvudet större delen av tiden med andra ord. Har iallafall begränsat mig själv till att det kommer bli en tysk bil. Listar några exempel.

Audi A4 Avant
http://www.blocket.se/vi/19268477.htm?ca=19_s

Audi S4 B5
http://www.blocket.se/vi/19206866.htm?ca=19_s

BMW 330
http://www.blocket.se/vi/18415141.htm?ca=19_s

Det är något liknande detta jag är ute efter, vet att det är ganska spridda skurar. Men vad skulle garaget rekommendera? Har en absolut maxbudget på 140.000:-. Vill gärna kunna klämma in ett par fälgar eller så lite under maxbeloppet hade varit kanon. Vet att det finns fanboys av alla märken men försök lägga detta åt sidan och ge mig lite input för att hjälpa mig på traven i "mitt eviga bilsökande".

Mvh / John Hiller

LIVINL0UD
26 december 2008 · 1 582 Inlägg

Jag hade personligen valt någon Audi fast Bmw:n är riktigt fin med både som sedan och kombi. Köper du dig en A4 se till så de är quattro och inte fwd smile

Bjork OEM <3
26 december 2008 · 6 957 Inlägg

Av dom 3 tkr ja sj att A4:an e vettigast.
Vrf? till att börja med är nog S4:an å BMW:n skitroliga MEN dom är bra
mkt dyrare att åka å äga.

Du får en hyfsat lågmilad A4 för kring 120 000, sen kan du ju köpa 19" kopior som idag
kostar va? 12000kr?
Men du kommer ju bra undan med skatt, försäkring å service med A4:an

Mvh

OEM <3
Bjork OEM <3
26 december 2008 · 6 957 Inlägg

LIVINL0UD skrev:
Jag hade personligen valt någon Audi fast Bmw:n är riktigt fin med både som sedan och kombi. Köper du dig en A4 se till så de är quattro och inte fwd smile

Risken finns väl att Quattron tar mkt effekt för den lilla motorn då?

OEM <3
Hiller
26 december 2008 · 79 Inlägg

LIVINL0UD skrev:
Jag hade personligen valt någon Audi fast Bmw:n är riktigt fin med både som sedan och kombi. Köper du dig en A4 se till så de är quattro och inte fwd smile

Audi står ju högt upp på listan pga. finishen innuti bilen, vilket (enligt mig) bmw inte är i närheten av lika bra på.

Bjork skrev:
Av dom 3 tkr ja sj att A4:an e vettigast.
Vrf? till att börja med är nog S4:an å BMW:n skitroliga MEN dom är bra
mkt dyrare att åka å äga.

Du får en hyfsat lågmilad A4 för kring 120 000, sen kan du ju köpa 19" kopior som idag
kostar va? 12000kr?
Men du kommer ju bra undan med skatt, försäkring å service med A4:an

Mvh

Skatt, försäkring o.s.v. är förstås också prioriteringar, dock känner jag nästan att det är värt att låta "fasta kostnader" smita upp en bit om man får lite mer tryck under huven, men det är säkert något min skalle kommer tänka om på tills i morgon tongue

Bjork skrev:
Risken finns väl att Quattron tar mkt effekt för den lilla motorn då?

Det har jag också funderat på, man hör ju ofta att 4wd äter upp ganska mkt effekt?




Lägger också till att jag vill ha en bil man kan lita på, en som startar när man vrider om nyckeln och inte står i garaget / på verkstaden mer än den används. Sannolikt är väll att bilar med mer effekt tar mer stryk = går sönder oftare?



Tack för snabba svar so far smile

/John Hiller

Bjork OEM <3
26 december 2008 · 6 957 Inlägg

Om du är villig att pynta upp lite då skulle ja lätt ta 330n.
Systers sambo har en Audi A4 Avant 1.8T S-line (långt namn tongue)
Han fick byta kopplingen nu efter 9000mil hmm även en annan ja känner å
den hade rullat 10k..
Han gnäller en del på sin bil tkr ja

OEM <3
Mäki Långsam Perfektionist
26 december 2008 · 4 800 Inlägg

Ska du köpa en audi är ju quattro ett måste, kanske äter lite effekt..Men du tar dom i kurvorna wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
LIVINL0UD
26 december 2008 · 1 582 Inlägg

De gör den säkert, men det finns ju gott om trim-möjligheter för den motorn så big_smile

Bjork skrev:

LIVINL0UD skrev:
Jag hade personligen valt någon Audi fast Bmw:n är riktigt fin med både som sedan och kombi. Köper du dig en A4 se till så de är quattro och inte fwd smile

Risken finns väl att Quattron tar mkt effekt för den lilla motorn då?

ErnadG
26 december 2008 · 212 Inlägg

för 130 tusen kan du köpa en bmw 530, kolla gärna in bilder på min gammla, bättre en alla dom du visade länk på. men av dom 3 är a4:an nr.1

Hiller
26 december 2008 · 79 Inlägg

bmw530iA skrev:
för 130 tusen kan du köpa en bmw 530, kolla gärna in bilder på min gammla, bättre en alla dom du visade länk på. men av dom 3 är a4:an nr.1

Gillar inte 5-serien tyvärr dock var din sjukt snygg.

Senast redigerat av Hiller (26 december 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang