behöver lite tips o hjälp hur jag ska få dit högtalarna (hertz 130)

Gotte91
28 december 2008 · 110 Inlägg

Hej jag satt och tänkte kolla hur mina nya högtalare passa och tyver så var de inget vidare..

Så nu behöver jag hjälp hur ska jag sätta dit dom. vill ju helst inte bygga om för mkt mest för att jag är lite lat.

och just det gör de nåt om magneten ligger mot plasten??

aja så här ser de ut


https://www1.garaget.org/gallery/archive/73208/529638_v5161x.jpg
hertz 130





https://www1.garaget.org/gallery/archive/73208/529650_trul2m.jpg
hm jao

Senast redigerat av Gotte91 (28 december 2008)

Volvo 740 GLE "Vinter Lekis" (1987)
Lonefox Bad music kills good sound
28 december 2008 · 7 241 Inlägg

Nej det tror jag inte att det gör ngt......att magneten ligger emot plasten. Så länge du inte täcker för ventilationshålet på baksidan av magneten. Denna behövs för att kyla talspoen.

Dock ser det ut som att du åker på att bygga om för det där är LÅNGT ifrån en tät bra baffel vilket gör att denna högtalaren inte kommer att låta så bra som den kan.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Gotte91
28 december 2008 · 110 Inlägg

Lonefox skrev:
Nej det tror jag inte att det gör ngt......att magneten ligger emot plasten. Så länge du inte täcker för ventilationshålet på baksidan av magneten. Denna behövs för att kyla talspoen.

Dock ser det ut som att du åker på att bygga om för det där är LÅNGT ifrån en tät bra baffel vilket gör att denna högtalaren inte kommer att låta så bra som den kan.

jo får nog snickra ihop nåt kanske bygga om hela hållaren rent utav

Volvo 740 GLE "Vinter Lekis" (1987)
Lonefox Bad music kills good sound
28 december 2008 · 7 241 Inlägg

Gotte91 skrev:

Lonefox skrev:
Nej det tror jag inte att det gör ngt......att magneten ligger emot plasten. Så länge du inte täcker för ventilationshålet på baksidan av magneten. Denna behövs för att kyla talspoen.

Dock ser det ut som att du åker på att bygga om för det där är LÅNGT ifrån en tät bra baffel vilket gör att denna högtalaren inte kommer att låta så bra som den kan.

jo får nog snickra ihop nåt kanske bygga om hela hållaren rent utav

Lutar nog åt det ja.....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
TT-Avant
28 december 2008 · 6 851 Inlägg

Ser ju ut som det skall sitta ett galler över där? om det är så kan du ju göra en baffel och montera din nya högtalare i..

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang