1904
Sök

Bilköp: Vilken är bast? Trans Am, C5 eller M3?

TACS Medlem
457 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
Freddeponken skrev:
varför byta när du verkar avguda den bilen du har?

Avguda är nog fel uttryck:P
Men visst skulle det svida lite extra på ryggen:P.
Är nöjd med nuvarande kärran men man vill ju alltid ha det bästa. Dock är jag nöjd med min bil som sagt, inget fel på den. Men gräset är alltid grönare på andra sidan ...

993 Inlägg
20 januari 2009
Lätt M3an..

Där har du 3 passagerar säte, plus att M3an piskar både trans am och c5an på banan (superstage)
PLUS att jag själv har kört mot Trans AM Ws6 och mot C5 på strippen med min M3a, och jag piska båda två.

Sen har jag kört C5an och Trans AMen, det är 0 väghållning och plastigt där inne..

Se bara priset, du hittar trans am och c5 för runt 160 tusen, M3 e46 hittar du inte under 200 000....
Smakar det så kostar det!

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
20 januari 2009
http://www.blocket.se/vi/18093445.htm?ca=2_s

varför inte köpa denna sleeper ist,piskar nog m3:an ganska lätt, och c5:an åxå

TACS Medlem
457 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
Kungen-EssE skrev:
Lätt M3an..

Där har du 3 passagerar säte, plus att M3an piskar både trans am och c5an på banan (superstage)
PLUS att jag själv har kört mot Trans AM Ws6 och mot C5 på strippen med min M3a, och jag piska båda två.

Sen har jag kört C5an och Trans AMen, det är 0 väghållning och plastigt där inne..

Se bara priset, du hittar trans am och c5 för runt 160 tusen, M3 e46 hittar du inte under 200 000....
Smakar det så kostar det!

Men som jag skrev tidigare så vill jag jämföra med hjälp av prislappen. Ca. 200.000 är det som gäller...

Livsnjutare
1 707 Inlägg
20 januari 2009
M3:an har mkt sämre väghållning än c5:an, kan garantera att du kommer tröttna fort på m3:an!

TACS Medlem
457 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
hewra skrev:

Ska ju gå som vardagsbil, så lite sans och reson får det vara tongue men tvivlar inte på att den går utav bara f*n

Masterworks
20 januari 2009
Kungen-EssE skrev:
Lätt M3an..

Jösses, den C5an måste varit helt slut!

Masterworks
20 januari 2009
Från Bilsport!

"Bara fem helt nya bilar har slagit sig in på topp 100 och snabbast är - en jänkare! Corvette C6 har - i boulevardglidarkostym (cabriolet) - vingklippt såväl BMW M3 CSL som Porsche 996 GT3."

http://www.bilsport.se/news.php?id=47232

TACS Medlem
457 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
HereComesTrouble skrev:
M3:an har mkt sämre väghållning än c5:an, kan garantera att du kommer tröttna fort på m3:an!

Många som säger annorlunda.

En fråga som dök upp;
Hur viktigt är det med kurvtagning gentemot att glida.
Tror BMW suger på att glida dock?

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
20 januari 2009
KingWS6 skrev:
hewra skrev:

Ska ju gå som vardagsbil, så lite sans och reson får det vara tongue men tvivlar inte på att den går utav bara f*n

klart den där gå ha som vardags bil roll men satsa på en c5 isånafall ( inte ofta, skulle rekommendera bmw igentligen men syrrans kille har en c5:a och ljudet är fan upphetsande näst in till cool ) sen kompressor på den så får du ju den å röra på sej åxå wink

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
20 januari 2009
KingWS6 : tjena jag skulle ta C5 :an

Nissan Silvia

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
20 januari 2009
hewra
den skulle jag inte tacka nej till he he

Nissan Silvia

TACS Medlem
457 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
s12 skrev:
KingWS6 : tjena jag skulle ta C5 :an

Anledningen till att jag valde T/A förut var att den är snyggare än den Vette C5 jag kollade på. Men jag tror att en Vette känns sportigare att köra = lite roligare kanske. (?)
Och drar man in ordet sportig måste man nog blanda in BMW M3 i ekvationen också. Tycker de är något sånär jämförbara och tre bilar jag skulle kunna tänka mig att ratta.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 januari 2009
Bmwn är mer ett precisonsinstrument, såg att här fanns några vette nördar så jag får väl skit, men läser du tex i teknikens världs test av corvette så skriver de att det är först C6 Z06 som har nått som med europeiska mått kan kallas väghållning. Amerikanska bilar är mer snabbast på kvartsmilen wink

Om man tar tex M3 CSl (utanför budget dock...) testas den mot Ferrari challange stradale och 911 GT3 och vinner, bland annat anses 6an ha bättre motorljud (!) och vara lika rolig som de andra två trots knappt halva priset.

Men ska du ha en glidarbil och köra fort rakt fram (lagårdserie i drag som du skrev) ska du ha en Corvette.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Masterworks
20 januari 2009
Rquired skrev:
Bmwn är mer ett precisonsinstrument, såg att här fanns några vette nördar så jag får väl skit, men läser du tex i teknikens världs test av corvette så skriver de att det är först C6 Z06 som har nått som med europeiska mått kan kallas väghållning. Amerikanska bilar är mer snabbast på kvartsmilen wink

Om man tar tex M3 CSl (utanför budget dock...) testas den mot Ferrari challange stradale och 911 GT3 och vinner, bland annat anses 6an ha bättre motorljud (!) och vara lika rolig som de andra två trots knappt halva priset.

Men ska du ha en glidarbil och köra fort rakt fram (lagårdserie i drag som du skrev) ska du ha en Corvette.

Nörd vet jag inte, har ju testat dessa bilar! lol

Missade du mitt inlägg http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p1435184 ?

Livsnjutare
1 707 Inlägg
21 januari 2009
M3:an är sportig, Corvetten är en sportbil.. Tänk på det.

TACS Medlem
457 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
Rquired skrev:

Jo, det är den uppfattningen jag har fått också. Det är en kamp mellan kurvtagarn (lekbil) och glidarn (coolhetsfaktorn) för mig, vilket väger tyngst i ett bilval?

Tack för bra inlägg! ... alla i denna tråden!

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
21 januari 2009
KingWS6 : inann du köper dig vilken bil du vill köpa , så kan du prov köra alla 3 å se vilken av dom du gillar mest , du får kanske bättre uppfattning då , mvh

Nissan Silvia

Livsnjutare
1 707 Inlägg
21 januari 2009
Provkör två bra exemplar, så märker du vad som passar dig bäst..

TACS Medlem
457 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
s12 skrev:
KingWS6 : inann du köper dig vilken bil du vill köpa , så kan du prov köra alla 3 å se vilken av dom du gillar mest , du får kanske bättre uppfattning då , mvh

OM jag byter bort min T/A så är det självklart att jag provkör. Men det är så pass långt till det blir aktuellt för att eventuellt göra det. Det blir tidigast i maj isf, så sitter å spånar redan nu om hur man bör göra ... om man nu bestämmer sig för att byta bil.

Sök