Foose vs Coddington

The_Trainrobber Chaufför/Blivande åkare
27 januari 2009 · 7 Inlägg

Hej..

Tänkte höra lite vad folk har för åsikter om dessa två.
Båda är oehört duktiga på att bygga bilar(eller var då Boyd tyvärr är borta).
Min egna favo är dock Foose som verkar vara en mer sympatisk kille.

Har även lite frågor,vad är orsaken till deras bråk och hur många samt vilka anställda är det som har gått från Boyd till Foose???

snipercat
27 januari 2009 · 669 Inlägg

boyd är aeett jävla as tycker ja...truriga gubbjävel..konstigt att folk sticker...

FLindgren
27 januari 2009 · 5 089 Inlägg

Chip är i mina ögon en falsk nisse som bara är trevlig utåt.
Boyd var den arbetande utav dom två tycker jag, tar fram och utbildar folk som sedan chip kan sno.

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
The_Trainrobber Chaufför/Blivande åkare
27 januari 2009 · 7 Inlägg

Chip är ju den som har designat alla dom stora kända bilarna hos Boyd och även hela hans look,vist Boyd anställer folk för att utbilda dom men när dom inte klarar av tempot eller kan alla saker med en gång får dom ju sparken igen,sen kan man ju se som tjejen boyd anställde hon fick sparken för att hans fru inte gilla henne....

Chip däremot jobbar ju själv på bilarna precis lika mycket som sina anställda....

Men jag har fortfarande inte fått svar på mina frågor smile

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
27 januari 2009 · 1 874 Inlägg

Tycker att Chip Foose verkar vettigare. Dessutom har han "bredare område" också, jämfört med
Boyd som bara gör hotrods.

Thorssa
27 januari 2009 ·

Jag har inga åsikter om deras personligheter då det inte går att grunda det på tv-program. Dock tycker jag att Foose bygger betydligt snyggare bilar!

FireTraXX DFFL
27 januari 2009 · 9 020 Inlägg

Boyd har kolat, för ett bra tag sedan.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Emilius Avstängd
27 januari 2009 · 1 714 Inlägg

pest eller kolera?

Opelmadness German cars, quality and beyond
27 januari 2009 · 8 197 Inlägg

De jag har sett på t.ex Overhaulin' som har varit hos Boyd är:
Charley Hutton, Mike Curtis, Andrew "Beetle Bailey" Petterson, Scott Parker.

Sen hittade jag nyss denna sida där man kan se vilka som är/var här och där. Håll till godo. smile
http://en.wikipedia.org/wiki/American_H … rewmembers

Sen kan amn väl tycka som man vill om både Boyd och Chip, men iaf jag tycker att Boyd och hans lilla bulldog Duane var mer jävliga mot anställda än Chip är mot de sina...

Såg en dokumentär om Chip Foose på Speed TV när jag var i USA i våras.
Om varför han och Boyd blev ovänner och det blev som det blev. Finns att läsa lite överallt på nätet...

Chip är verkligen en helschysst kille både utåt och annars. Behandlar sina anställda som han själv vill bli bemött, och verkligen lyssnar på vad dom har att säga och vad deras önskemål är. Men som sagt, alla får tycka vad dom vill.

PS: Det finns skäl varför en del började jobba för Foose istället för Boyd. Nu är ju han borta, men innan dess..

MVH, T.

Senast redigerat av Irmscher Vectra (27 januari 2009)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
henkebenke
27 januari 2009 · 1 703 Inlägg

Men kom igen, tv-programmen är ju mer eller mindre manusbaserade. Allt som händer och sägs är ju uppdiktat för att skapa bra tv. Tycker det framgår ganska tydligt.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
The_Trainrobber Chaufför/Blivande åkare
27 januari 2009 · 7 Inlägg

Jag har även hört ryktats att Duane gått över till Foose??!!

The_Trainrobber Chaufför/Blivande åkare
27 januari 2009 · 7 Inlägg

Fejden mellan Chip o Boyd är äkta och inte uppdiktad för tv!!

vaughn
27 januari 2009 · 674 Inlägg

Boyd bygger snyggare bilar enligt mej iaf.
Foose bilar är lite för överdrivna på nåt sätt.

Sen kan jag hålla med om att Boyd är "lite" grinig ibland

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
Smajly
27 januari 2009 · 3 059 Inlägg

Ja va de handla om mellan dom från början de har ja ingen aning om.

Men om man läser o kollar på programmen så verkar iallafall den största anledningen till att lackeraren (Charlie) slutade att arbetstider o timmar kontra lediga helger o semester var omänskliga hos Boyd.

Foose gör snygga saker, gillar han bättre än vad jag gillade Boyd.

Senast redigerat av Smajly (27 januari 2009)

Mortalis VW-nörd?
27 januari 2009 · 4 332 Inlägg

Vem har tagit över nu när Boyd är död då? Går firman ens fortfarande?

mackelito
27 januari 2009 · 61 Inlägg

The_Trainrobber skrev:
Jag har även hört ryktats att Duane gått över till Foose??!!

ja när boyd la ner verksamheten efter hans död så ville hans fru inte ta hand om det mera, så alla blev arbetslösa och många av dem anställda gick då över till chip

Smajly
27 januari 2009 · 3 059 Inlägg

Visst går firman fortfarande:
http://www.boydcoddington.com/

tetepeb
27 januari 2009 · 86 Inlägg

The_Trainrobber skrev:
Jag har även hört ryktats att Duane gått över till Foose??!!

Då måste Foose vara dum i huvet som tar emot den där idioten, sånt jävla praktsvin!

(visst vad vet jag om det jag har ju bara sett det som visas på tv men ändå om det bara är dom enda dåliga sakerna han gör i sitt liv, så räcker det för att tycka illa om människan)

Som Trainrobber sagt, det är Chip som ligger bakom designen av Boydstern som enligt USA´s bilfolk uppfann Hot Roden på nytt och gjorde Boyd helgon förklarad.
Det är säkert han som ligger bakom dom flesta av Boyds klassiska fälgar också.

Men visst Boyd var säkert jätteduktig när det fortfarande var han som byggde bilarna men ett antal år innan hans död så gjorde han ju inte ett handtag på bilarna utan använde sig av gamla designer och ändrade färgerna i princip, den bil som jag blivit mest imponerad av, av hans bilar var Alumatub.
Men det var ju bara Chip´s Boydster design som byggdes helt i aluminium av en annan firma som Boyd hyrde in, hans killar monterade i princip bara bilen.

Att folk drar från Boyd är ju inte så konstigt om man sett serien, Boyd tar idiot uppdrag med helt skev byggnadstid inte konstigt att folk lessnar och drar till en snubbe som faktiskt är originell och jobbar på sina bilar.

Så vad jag tycker om Boyd förstår ni säkert och vad tjänar det till att sitta och hata en snubbe på nätet som är död...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang