Svajande laddtryck vid gaspådrag saab 900 2.0T -94

D. Runbom
21 februari 2009 · 148 Inlägg

turbon "svajar" vid fullt pådrag mellan 0.8-1.2 bar...endast när motorn hamnar på 5000 varv så ger den fullt tryck men sen typ bluddrar den direkt och vid nästa växel så tar det tid för turbon att reagera innan den ska ladda igen sad är det nån läcka? spelar ingen roll med orginal filter eller öppet filter, Bilen är steg1chippad av Bsr.. Mvh Daniel

Nocturnal
21 februari 2009 · 500 Inlägg

Testbyt magnetventil och DI-kassett. Kan ge sådana symptom.

Saab 900 2.0T "Supertouring" (1995)
D. Runbom
21 februari 2009 · 148 Inlägg

Nocturnal skrev:
Testbyt magnetventil och DI-kassett. Kan ge sådana symptom.

Okej ska kolla på det då smile vad kan en DI kasset kosta?

Nocturnal
21 februari 2009 · 500 Inlägg

Kommer inte ihåg vad de kostar nya men men får en beggad för 500-1000spänn.

Saab 900 2.0T "Supertouring" (1995)
D. Runbom
21 februari 2009 · 148 Inlägg

Nocturnal skrev:
Kommer inte ihåg vad de kostar nya men men får en beggad för 500-1000spänn.

Okej ja men då ska jag kika på detta, kanske testa byta magnetventilen först kanske! Tack för tipset iaf smile

Nocturnal
21 februari 2009 · 500 Inlägg

Det skadar heller inte att kolla och testbyta stiften. Kolla även så att det sitter rätt stift i ( NGK BCPR7ES-11 )

Saab 900 2.0T "Supertouring" (1995)
saab_power_900
21 februari 2009 · 184 Inlägg

hade liknande fel på min 9000T .  Vakumslangen till BTR:n va sprucken ..

D. Runbom
25 februari 2009 · 148 Inlägg

Nocturnal skrev:
Det skadar heller inte att kolla och testbyta stiften. Kolla även så att det sitter rätt stift i ( NGK BCPR7ES-11 )

Okej ska kika på detta oxå då smile tack för hjälpen!

D. Runbom
25 februari 2009 · 148 Inlägg

saab_power_900 skrev:
hade liknande fel på min 9000T .  Vakumslangen till BTR:n va sprucken ..

Okej! då ska detta kikas oxå då tongue

Robban_1985
25 februari 2009 · 103 Inlägg

D. Runbom skrev:

saab_power_900 skrev:
hade liknande fel på min 9000T .  Vakumslangen till BTR:n va sprucken ..

Okej! då ska detta kikas oxå då tongue

Läkage, magnetventil, Di, stift, slapp WG.

troligen stift eller läck.

mvh

Saab 9000 2,3T A50 "Racestuff" (1997)
Fredrik-79
26 februari 2009 · 2 164 Inlägg

Kolla även upp att din WG klocka/membrandosan och fjädern där i är ok.
Ta ut säkring nummer 5 eller ta mort kabeln till MVn och kör ända upp till max varv.
Svajar laddet då så är de 2 saker.
Slapp fjäder eller läckande vakumslangar eller AVn.
Kolla upp allt detta.

MVH

Saab 9-5 SE (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang