Täcker försäkringen den inbyggda CD-Spelaren?

Makemehappy
9 april 2009 · 256 Inlägg

Jag undrar en sak om era försäkringar.

Jag har en Mazda RX-8 och precis som alla nyare bilar är CD-spelare inbyggd alltså direkt från fabriken.
Det är så att cd spelaren slutade fungerara efter att jag kört en väldig dålig väg då cdn förmodlingen hoppade i spelaren och fastnat.

Jag ringde till min försäkring och berättade detta, och fick svaret att de inte står för vad som händer cd spelaren bara när det gäller inbrott.

Är det likadant med era försäkringar?

Senast redigerat av Makemehappy (9 april 2009)

Grabber Dagdrömmare
9 april 2009 · 2 836 Inlägg

Fabriks försäkring/garanti då? RX 8 är väll inte så gamla eller?
Koppla bort strömmen kan hjälpa i vissa fal...

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Makemehappy
9 april 2009 · 256 Inlägg

Grabber skrev:
Fabriks försäkring/garanti då? RX 8 är väll inte så gamla eller?
Koppla bort strömmen kan hjälpa i vissa fal...

Jag tror inte det, det är en 04. Redan testat med att koppla bort strömmen, fungerar icke.

Men sagt, täcker inte försärkingsbolagen sånt?

Grabber Dagdrömmare
9 april 2009 · 2 836 Inlägg

Tydligen inte den du har med det borde den göra egentligen om det är en original stereo.
Kanske dags att plocka ut det o kolla kablar?
Vad säger dom på verkstan?

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Rock-Star
9 april 2009 · 2 982 Inlägg

nej, försäkringen täcker inte. bättre att plocka upp skiten och sätta i en riktig cd spelare smile

Makemehappy
10 april 2009 · 256 Inlägg

Residence skrev:
nej, försäkringen täcker inte. bättre att plocka upp skiten och sätta i en riktig cd spelare smile

haha jag önskar det gick. Men som sagt cd spelaren sitter inbyggd bakom panelen.

Så här ser det ut http://www.mp3car.com/vbulletin/attachments/show-off-your-project/43310d1184250800-05-mazda-rx8-done-whew-rx8-interior-screen-console.jpg

JLind
10 april 2009 · 49 Inlägg

Kan du inte lossa lite på panelen och skruva isär cd-spelaren och ta ur skivan? :S

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang