Nätgrill Saab 9-5 -01

DumDumz
23 april 2009 · 109 Inlägg

Tjena, jo jag har tänkt att fixa nätgrill till min kära saab.
Men orginal "ribborna", de svarta som sitter där nu. Hur får man bort dem på bästa sätt?
Alltså hur gör man plats för nätet på bästa sätt? Vill ju inte börja klippa bort plasten och sen blir det fult som stryk.

Tips tas mer än gärna emot! big_smile

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
23 april 2009 · 6 170 Inlägg

Grovsåga med någon fintandad såg och sedan kan du fila till det sista med små nålfilar, inte så avancerat egentligen tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
DumDumz
23 april 2009 · 109 Inlägg

Jasså är du här igen?! big_smile
Bågfil kanske skulle fungera? smile

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
23 april 2009 · 6 170 Inlägg

Vet inte om det kan funka, får bladet plats mellan dom platta ribborna ??

Och ja, klart som fan man är här och terroriserar dig. Mitt lilla söndagsnöje ju.







Att det är torsdag just nu bryr vi oss såklart inte om wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
DumDumz
23 april 2009 · 109 Inlägg

Haha, det är nästan så man ska skicka PM till dig så fort man undrar något wink

Men det är alltså bara att såga av ribborna och fila?

Men fan, om det blir fult..
Vad kostar en grill på skroten tro? xD För hade vart segt att punga ut 1100:- på en splitterny grill från tex speedparts som jag såg sad

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
23 april 2009 · 6 170 Inlägg

En bättre begnagad lär ju inte gå på många hundringar på skroten.

Jag hade iaf inte betalat mer än 200kr oavsett vad dom vill ha tongue


Men om du tar det lugnt och grovsågar + filar till det sista och sen kanske spacklar lite om det behövs så ska det ju inte vara någon större fara.

Kanske får slipa det sista med väldigt fint sandpapper istället om du inte tex ska lacka grillen också.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
toycrew
23 april 2009 · 97 Inlägg

Nu minns inte jag riktigt hur jag gjorde men hela den svarta "ribbgrejen" är väl bara plastnitad? Jag har för mig att jag nöp av mina med avbitaren och plockade bort hela skiten. Kolla hur dom sitter monterade först så kanske du slipper såga osv, Det jag minns när jag gjorde det var att det hela tog ca 10 min.

DumDumz
23 april 2009 · 109 Inlägg

Nej grillen skall vara som den är, kromad och vacker. Det är bara de svarta plastribborna jag vill ha bort.
Jo slipa med fint sandpapper lät som en bra ide, för att få det jämnt och fint när man sedan skall på med nätet smile

Tror du på svart eller alufärgat nät? :o

DumDumz
23 april 2009 · 109 Inlägg

toycrew skrev:
Nu minns inte jag riktigt hur jag gjorde men hela den svarta "ribbgrejen" är väl bara plastnitad? Jag har för mig att jag nöp av mina med avbitaren och plockade bort hela skiten. Kolla hur dom sitter monterade först så kanske du slipper såga osv, Det jag minns när jag gjorde det var att det hela tog ca 10 min.

Det som är grejen med de svarta ribbgrejen, är ju att ribborna är en det av fästet liksom. Så om jag tar bort hela den så kommer jag inte kunna fästa grillen sen igen.
Ribborna och fästet sitter alltså ihop.
Så det går väl inte på något annat sätt än att ta bort ribborna permanent? :o

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
23 april 2009 · 6 170 Inlägg

svart ffs, alu och kromat är alldeles för vanligt.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
DumDumz
23 april 2009 · 109 Inlägg

Aight, man får väl ta och lyssna på experten wink
Men att byta ut mot nät där nere vid dimljusen, det känns som om det är svårt?
Eftersom det sitter i kofångarN^.
Måste man montera ner hela den? >.<

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
23 april 2009 · 6 170 Inlägg

Vet inte, brukar inte vara där under och glo mer än när bilen är upphissad på verkstan när man är där och blir fattig tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
DumDumz
23 april 2009 · 109 Inlägg

Haha, jo de giriga asen! big_smile

Men då vänder jag mig till toycrew! Såg att du hade det på din pärla, har du gjort det själv?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang