12V förrutom cigguttaget?

Playmo AD
11 juli 2006 · 41 Inlägg

Funderar på att koppla en extern GPS (typ Garmin Nuvi el.dyl.) och funderar på vart man enklast kopplar strömmen till den?
Jag tänkte montera den "snyggt" och vill därför inte ha den medföljande 12V ciggkabeln sittandes i mittkonsolen.

Kan man "koppla på" kablarna till ciggutaget fast under konsolen?

mvh

Gloremir hmmmm
11 juli 2006 · 1 094 Inlägg

japp det går att koppla dom bakom konsolen...

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
Playmo AD
11 juli 2006 · 41 Inlägg

alltså klippa cigg-adaptern på GPS-skladden och mecka på dessa på cigg-kablarna under konsolen?

timpan_87
11 juli 2006 · 781 Inlägg

varför inte bara kopla den någon lätt stans eller dra en ny sladd med säkring? sen är de bara att kapa cigg pluggen och dit med strömkablen.. så vidare inte de siter någon omvandlare i pluggen som ändra späningen

Playmo AD
11 juli 2006 · 41 Inlägg

ok, men vart är det enklast att ta ström ifrån.?

timpan_87
11 juli 2006 · 781 Inlägg

va har du för bil? de märker du när du börja leta efter ström.. ska de va ständig ström? eller bara ström när tändningen är på? ständing ström bruka man kunna hitta vid lampor som tänds när dörren öppnas.. sen får du jorda någon annan stans.. ström som bryts på tändningen kan du ta på ciggarettändaren om du vill de eller någon annan stans där du ser de kommer ström fram

tecman
11 juli 2006 · 1 741 Inlägg

stereon bör väl funka?

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Playmo AD
11 juli 2006 · 41 Inlägg

Det är A3:an. Jag ska ha ström när tändningen är påslagen, då kan jag alltså koppla på samma som strömmen till stereon, eller..?

red: jaha. som du nu skrev. ha.
men det påverkar inte stereon nämnvärt om det sitter två enheter på samma strömkälla?

tack!

Senast redigerat av Playmo (11 juli 2006)

Miklen
11 juli 2006 ·

allså båda grejerna ska ha 12 volt å dom får 12 volt.. sen att d kommer gå lite mer ström i kablarna e väl en sak..men så länge du parallell kopplar grejerna så ska d ju inte spela nån roll smile däremot lyckas du seriekoppla så kommer dom att dela på 12 volten.. först te kvarn  typ hehe..

tecman
12 juli 2006 · 1 741 Inlägg

men lyckas han seriekoppla den så gör han det ruggigt bra + att han bör inte få hålla på med el tongue

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Miklen
12 juli 2006 ·

japp.. d finns många som inte ska hålla på me el i bilar..å ändå e d ju så jäkla simpelt smile

Pearlfoto -:Player in the street:-
12 juli 2006 · 234 Inlägg

ja kopplade så som dni skriver fast me skärm så ja "snodde" ström från stereons 12 V o ja tycker inte de blev bra för varje gång ja startar skärmen så hackar musiken.....varför vet ja inte men,...

ja e ingen expert på bil el ....så klaga inte påå mej;) ha de gottt

-: The photoman, just ask and i shoot your car :-
: Nikon D300s with MB-D10 battery pack:-
-:The Blue Pearl:-
Saab 9-3 Aero TTID "SilverGhost" (2010)
Saab 9-3 2.0t Biopower SC "BlackKnight" (2010)
Miklen
12 juli 2006 ·

d låter märkligt.. men d e just därför ja brukar använda mig av relän..då får man samma styrning på grejerna fast utan att belasta original sladdarna så att säga..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang