Ljud i Volvo 744

Polluxe
11 juli 2006 · 303 Inlägg

Skulle gärna få lite tips och råd över ljudbyggen som skulle passa denna kaross. Glöm neon, plast å plexi!  Kör old school med grå filt och grovmaskika galler wink

Nu tänker jag högt så häng på..

I kupén
5,25 koax. i varje dörr. ev. JBL men hör att folk talar varmt om DLS också. Driva dessa med steget i stereon. Eller göra större hål för 6,5 koax. även dessa med stereon (kanske slutsteg).
Eller om man skulle ge sej på Backepanel för ett 3-vägssystem. Sistnämnda är väll dyrast, svårast men ger bäst resultat men som sagt.. Vill gärna ha era förslag och tips!

I basväg har jag tänkt 10".  En eller två. I samma eller separata lådor. Portad eller sluten låda/lådor. Kanske experimentera med någon puch-pullhistoria.


Kanske man gör två mindre lådor med en 10" i varje och rör upp i hatthyllan?? Eller om man ska sätta 6x9 dära? 

GAAAH!!!  ideerna blir många och DÄRFÖR vill jag gärna ha alla tips och råd jag kan få och som ni kan ge smile  Tack!

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.
ironhead volvoraggare
13 juli 2006 · 4 776 Inlägg

dörsidor i från backe skulle jag rekomendera jag kör old scool jag med och är anti då det gäller neon en tolvtummare som spelar ut ur skidluckan sen så ska du ha ett par 6*9 or på hatthyllan

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
turbodeath
13 juli 2006 · 2 452 Inlägg

du kan ju bygga eget kartfack så som backes dörrsidor är det är inte så svårt det är ganska raka linjer....har byggt ett antal såna med bara 6,5 tummare där nere o det spelar på som fan...

döden kommer tillbaka
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang