Fråga angående ljud från mina nya högtalare..

Johan_B
17 juli 2006 · 14 Inlägg

Jag köpte ett par nya infinity högtalare idag *NÖJD*
Jag köpte ett par idag till de bakre och ska snart (inom två veckor) köpa ett andra par till dem där fram..

Min fråga är nu när jag kopplat in dem är:
När förstärkaren är inkopplad på 2 högtalare blir ljudet sämre fördelat än om det skulle vara på 4?
Basen kan bli lite överdådig på dem högtalarna där bak nu... Jag har inga andra inkopplade än dem två..

Sen undrar jag.. Om jag har 4 st Infinity Reference 6512i och sedan vill koppla in en aktiv baslåda.. Förstår stereon att sända mest bas till lådan?

Och sista smile
Vad är "Direct sub Drive"?

SwIng
17 juli 2006 · 100 Inlägg

Johan_B skrev:
Jag köpte ett par nya infinity högtalare idag *NÖJD*
Jag köpte ett par idag till de bakre och ska snart (inom två veckor) köpa ett andra par till dem där fram..

Min fråga är nu när jag kopplat in dem är:
När förstärkaren är inkopplad på 2 högtalare blir ljudet sämre fördelat än om det skulle vara på 4?
Basen kan bli lite överdådig på dem högtalarna där bak nu... Jag har inga andra inkopplade än dem två..

Sen undrar jag.. Om jag har 4 st Infinity Reference 6512i och sedan vill koppla in en aktiv baslåda.. Förstår stereon att sända mest bas till lådan?

Och sista smile
Vad är "Direct sub Drive"?

Att du har två högtalare där bak inkopplade till stereon har ingen betydelse för ljudet, dessutom kan du ju ställa in ljudet exakt så det passar dig med EQ:n på stereon.

Baslådan kopplar du ju in på lågnivån i stereon och du kan ju ändra hur mycket bas du vill pumpa på själva steget i baslådan! om det inte finns någon lågnivå utgång på stereon kan du ju alltid köpa (kommer inte ihåg vad det heter) en kabel som du kopplar på de bakre högtalarna till baslådan! oftast brukar dessa sladdar följa med.

Och ja det blir mest bas i baslådan!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang