tips på ljud i min bil?

prets
17 juli 2006 · 91 Inlägg

en galant gti hb 92. skulle vilja sätta in baslåda där bak, hade kanske tänkt mig en med inbyggt steg en så kallad aktiv, men det kanske är fel? ingen som vet nåt som låter bra som inte är alltför dyrt heller..gillar tung go bas! ge tips så är ni snälla.

Flanders
17 juli 2006 · 14 Inlägg

Tjena.Om du vill ha en aktiv låda som ger tung bas,så får du nog förbereda dej på att den kommer att kosta en del.Personligen skulle jag byggt en egen låda med två 10"basar och ett separat steg.Det blir helt klart mycket bättre ljud...

ironhead volvoraggare
17 juli 2006 · 4 776 Inlägg

håller med dom aktiva brukar inte vara så himla bra utan en passiv låda och ett slutsteg till det

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
prets
17 juli 2006 · 91 Inlägg

okej..nåt speciellt märke som är bra?vad för slutsteg behöver jag till 2 10" till exempel?

Flanders
17 juli 2006 · 14 Inlägg

Svårt att säga..Hur mycket pengar är du beredd lägga ut på allt?

prets
17 juli 2006 · 91 Inlägg

inte mer än 4000kr

Flanders
18 juli 2006 · 14 Inlägg

Det finns mycket att välja på i den klassen..Men inom basar kan jag rekomendera DLS,JBL och Rockford..Slutsteget är inte så jätte noga(om du bara är intresserad av basljud)Men för min egen del så hade jag kollat på samma märken som basarna.Sen gör du som du själv vill om du vill ha ett slutsteg med 2-kanaler eller ett Monoblock(2-kanals är oftast billigast)

prets
18 juli 2006 · 91 Inlägg

okej vad innebär 2-kanals då? förresten hur gör man när man kopplar in det hela..kopplas det direkt till batteriet? .. tycker det verkar krångligt med alla kablar och vart man ska dra dem o sånt:/

Flanders
18 juli 2006 · 14 Inlägg

Det är ganska lätt, Strömkabeln kopplas direkt på batteriet och dras till slutsteget ,en lågnivå kabel med en inbyggd remote kabel dras från stereon till slutsteget och slutligen en jordkabel som du skruvar fast nånstans i skuffen...det du bör komma ihåg är att inte bunta ihop strömkabeln med lågnivåkabeln(finns risk för störningar)..så dra dom helst på varsin sida om bilen...Jag tror inte att du kommer ha några större problem,dessutom så står det på slutsteget vart du skall koppla in kablarna...

StiFf Wankel
18 juli 2006 · 1 080 Inlägg

och kablarna kan man gömma snyggt under listen vid dörren tongue

MDS Västerås
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang