Vanliga stereohögtalare i bilen???

Masaru hater
18 juli 2006 · 656 Inlägg

Tja allesammans!
Jag har gått och funderat ett tag på detta nu eftersom jag e ny inom billjud-området. Det är så att jag har en ej fungerande stereo här hemma, så jag har funderat på att lägga in högtalarna från den in i bilen. Men jag vet ej om det går och om det går så vet jag inte hur man kopplar sladdar och grejer. Någon som vill hjälpa?
   
                        Ha d!

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
m4rtin
18 juli 2006 · 124 Inlägg

Emiliano skrev:
Tja allesammans!
Jag har gått och funderat ett tag på detta nu eftersom jag e ny inom billjud-området. Det är så att jag har en ej fungerande stereo här hemma, så jag har funderat på att lägga in högtalarna från den in i bilen. Men jag vet ej om det går och om det går så vet jag inte hur man kopplar sladdar och grejer. Någon som vill hjälpa?
   
                        Ha d!

Är väl inte så påläst, men skulle kunna tänka mig att vanliga inomhus högtalare inte är gjord för fukt o.d. som kan finnas i en bil.

mvh m4rtin

Senast redigerat av m4rtin (18 juli 2006)

Kornz Solfilmsmontör
18 juli 2006 · 947 Inlägg

Vanliga hemma högtalare brukar väll också ha högre ohm tal, rätta mig om jag har fel.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
timpan_87
18 juli 2006 · 781 Inlägg

funkar faktist kanon smile

m4rtin
18 juli 2006 · 124 Inlägg

Kornz skrev:
Vanliga hemma högtalare brukar väll också ha högre ohm tal, rätta mig om jag har fel.

Ja det är sant. De brukar ha en impedans på 8 ohm. Sen om gör ngt till en bilstereo det vet jag inte smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang