Ellenor Pierre vann Robinson 2009

csfoto_se Rälspilot
30 maj 2009 · 391 Inlägg

Ellenor Pierre och det är i min mening skandal. Folk får säga att det är klippt si och så av producenterna men sanningen att säga är hon verkligen inte en värdig vinnare.

Jarmo Heinonen gestaltade enligt min mening herr Crusoe på ett enastående sätt - att han inte vann är helt otroligt men knappast en skräll. Finalen avslutades genom att de 7 personer som senast slagits ut ur tävlingen fick rösta på vem de tyckte skulle vinna. I den gruppen finner man en gammal pakt vilken hela tiden strävat efter att rösta ut Jarmo, som med sin styrka lyckats hålla sig kvar. Nu fann han sig i en försvarslös situation och en menlös människa - enligt min mening - vann istället.

Värdelöst!

http://www.madland.se/forumstuff/ellenor.jpg

Senast redigerat av Madland (30 maj 2009)

Volvo S60 "Polestar" (2015)
-Akerfeldt-
30 maj 2009 · 2 638 Inlägg

Madland skrev:
Ellenor Pierre och det är i min mening skandal. Folk får säga att det är klippt si och så av producenterna men sanningen att säga är hon verkligen inte en värdig vinnare.

Jarmo Heinonen gestaltade enligt min mening herr Crusoe på ett enastående sätt - att han inte vann är helt otroligt men knappast en skräll. Finalen avslutades genom att de 7 personer som senast slagits ut ur tävlingen fick rösta på vem de tyckte skulle vinna. I den gruppen finner man en gammal pakt vilken hela tiden strävat efter att rösta ut Jarmo, som med sin styrka lyckats hålla sig kvar. Nu fann han sig i en försvarslös situation och en menlös människa - enligt min mening - vann istället.

Värdelöst!

Håller faktiskt med dig. Tycker, av vad jag sett och uppfattat av programmets gång, är att Jarmo kämpat sig igenom programmet och var en värdig vinnare och överlevare medans Ellenor bara "glidit med".

Denna känsla kan ju bero på hur tv4 har klippt programmet men min mening är ändå att Jarmo borde ha vart Robinson 2009.

TyrolerHatt Skogsmålare
30 maj 2009 · 630 Inlägg

Tycker det skulle avslutats med en tävling istället för en omröstning.

-Mackan- Fire And Silk
30 maj 2009 · 2 254 Inlägg

Tål inte den människan!

"Nej, jag gav inte allt i tävlingarna i början, kolla på mig jag är världsvan och allmänt bäst"

http://www.greatdreams.com/planes/bush-finger.jpg

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
csfoto_se Rälspilot
30 maj 2009 · 391 Inlägg

Tydligen är vi inte helt ensamma om att tycka att hon inte var en värdig vinnare heller:

Röstresultat

Volvo S60 "Polestar" (2015)
-Mackan- Fire And Silk
30 maj 2009 · 2 254 Inlägg

Saxat från Aftonbladet:

Vem tyckte du borde ha vunnit Robinson?
Ställningen just nu:
Jarmo (84.0 %)     Alternativ ALT1
Anna (9.9 %)     Alternativ ALT2
Nina (0.8 %)     Alternativ ALT3
Ellenor (5.3 %)     Alternativ ALT4



Vann rätt person?
Ställningen just nu:
Ja (11.3 %)    
Nej (88.7 %)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
steifan DR!FTT3KN!K3R
30 maj 2009 · 10 427 Inlägg
Urkas Kräsen grafiker
31 maj 2009 · 1 775 Inlägg

Buhu?

Whine whine!
Adde_turbo
31 maj 2009 · 73 Inlägg

Håller med er andra om att Ellenor inte var en värdig vinnare, känns som hon glid räkmacka hela vägen.

r35pect BMW ///M3
31 maj 2009 · 404 Inlägg

ellenor gjorde ju inte ett skit var allmänt trög å bara ivägen enligt mig.

Robinson är ju ett överlevnadstest/tävling och det borde inte vara nått öråd, det är ju då alla bästa överlevare åker ut. det ska bara vara tävlingar och dom sämsta kan få biljett hem ända tills dom bästa står kvar inför final.

det här är ju ett klart bevis på att vem som helst kan vinna och i detta fall även den sämsta!

Nissan Gt-r "SS Black Edt" (2010)
LasseMan underordnad allfixare
2 juni 2009 · 696 Inlägg

handlar just inte ett dugg om hur bra överlevare man är i det där programmet det är ju den som spelar spelet bäst som vinner

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!
dahboy
2 juni 2009 · 1 002 Inlägg

helt klart så skulle Jarmo vunnit..

...
STriiiker
2 juni 2009 · 609 Inlägg

Ja, Jarmo borde ha vunnit, om folket fått bestämma. MEN nu är det ju bara att kolla på vilka som satt där o rösta, det märktes tydligt att killarna från pakten röstade "bara-för-att" Jarmo inte skulle vinna. Föresten, Ellenor gled bara med, och dessutom bidrog inte med ett skit, enda anledningen att hon klarade sig så långt var att hon inte framstod som ett hot.

IceEyes Varningar: För många..
2 juni 2009 · 2 552 Inlägg

Visste inte ens att Robinson fortvarande höll på

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
steifan DR!FTT3KN!K3R
2 juni 2009 · 10 427 Inlägg

IceEyes skrev:
Visste inte ens att Robinson fortvarande höll på

TV4 drog igång det igen och besudlade namnet än mer wink

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
6 juni 2009 · 661 Inlägg

Förstår inte för det första hur de drar upp ett såpass gammalt lik och köra samma idiotiska race som innan, han/hon som är bäst överlevare borde ju vinna o de andra försvinna, inte tvärtom

Behind the curtains of night they hide!

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
blacken
6 juni 2009 ·

Intresseklubben antecknar,,febrilt..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang