Trasig hastighetsmätare, ersätta vid besiktning??

Lunkan89 Lunkan (wescrape)
16 augusti 2009 · 207 Inlägg

Tjenna, det är så att min hastighetsmätare är trasig och jag ska besikta bilen till veckan. Har inte hunnit kolla än vad felet är men jag tror det är kuggdrevet till vajern i vxl-lådan som har sagt upp sig.

Så jag tänkte höra om någon vet om man kan köra med typ GPS istället under besiktningen? den visar ju hastigheten korrekt så det borde väl inte vara några problem?

Stance is romance
Opel Diplomat V8 A-Cupé "Nr. 221 av 347 byggda" (1967)
BMW 328 E36 Touring "Vanessa" (1998)
Opel Manta GSI "Angelina" (1985)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
16 augusti 2009 · 6 170 Inlägg

Tror att dom kommer gnälla om att det ska vara en fast installerad mätare och att GPS inte godkänns.

Provat med cykeldator ??


Har ingen aning om det funkar heller men det brukar ju dyka upp här på forumet då och då.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Lunkan89 Lunkan (wescrape)
16 augusti 2009 · 207 Inlägg

okey, men killen som hade bilen innan mig hade en liten dosa från ad-teknik eller nått sånt som var en farkamera/hastiges visare tongue och den var helt godkänd fast den inte var "fast" installerad, satt bara med kardborrband tongue

Stance is romance
Opel Manta GSI "Angelina" (1985)
Opel Diplomat V8 A-Cupé "Nr. 221 av 347 byggda" (1967)
BMW 328 E36 Touring "Vanessa" (1998)
DanneJ
17 augusti 2009 · 642 Inlägg

Är det Calibran det gäller?

Toyota Supra MkIV TT "HKS TwinTurbo" (1993)
Heedman
17 augusti 2009 · 8 Inlägg

Gps är inte godkänt, fick svaret att i tex. en tunnel kan man tappa mottagningen och på såvis inte se hastigheten.

Velox
19 augusti 2009 · 73 Inlägg

Byt drevet? Kostade 99:- och tog 10min på min bil..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang