Ang vaxning?

h30aad
19 augusti 2009 · 124 Inlägg

hur applicerar man vax på en bil, med svamp, trasa, borste??? gör man det med en speciell teknink?,uppifrån och ner eller?

FireTraXX DFFL
19 augusti 2009 · 9 020 Inlägg

Wax on, Wax off.
http://3.bp.blogspot.com/_Ly02iXpmFJ4/SGJfjW-BjvI/AAAAAAAAABg/YBeDlA_dJOw/s320/pat1.jpg

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
aakesson
19 augusti 2009 · 812 Inlägg

Guide: Polera bilen med oscillerande dubbeltrissig maskin samt vaxning/lackskydd

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 09&p=1

h30aad
19 augusti 2009 · 124 Inlägg

kan du förklara

FireTraXX DFFL
19 augusti 2009 · 9 020 Inlägg

h30aad skrev:
kan du förklara

Ska aakesson förklara guiden eller ska jag förklara Mr Miyagi?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Muttley
19 augusti 2009 ·

du tar en trasa, en burk vax. och sen täcker över bilen. sen torkar du av de med en annan trasa.

Enklaste förklaringen.


Men den måste vara helt ren först.

Vad är de du inte förstår av aakessons länkning ? står ju riktigt hur du ska göra där

h30aad
19 augusti 2009 · 124 Inlägg

täcker över bilen med vax?

FireTraXX DFFL
19 augusti 2009 · 9 020 Inlägg

h30aad skrev:
täcker över bilen med vax?

GNUGGAR VAX PÅ BILEN!

Nej, fy fan.
Jag orkar inte Samhalls rejects idag, nu är det Barca - Man City som väntar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Muttley
19 augusti 2009 ·

h30aad skrev:
täcker över bilen med vax?

ja du lägger de väl över lacken på bilen?. då kan man säga så. Jag säger hur jag vill så får du säga hur du vill i ditt område.


Man kan säga, Smeka, vippa, applicera, slänga på, hälla på,,,,,,,

ungefär hur du vill.

Med en trasa. REN  hur du vill. men kan du inte öppna aakessons länk och lägga lite tid och läsa :S

Navkapsel
19 augusti 2009 · 4 637 Inlägg

Köp en flaska Turtle original (kvalitesvax som polerar och vaxar på samma gång) och läs på baksidan. Själv brukar jag köpa en polerrulle (en sorts papper på rulle) och lägga på vaxet i små, mjuka cirkelrörelser med torrt polerpapper och torka bort vaxet med en annan bit polerpapper när det torkat. När pappret blivit för fuktigt för att torka bort vax med använder jag istället det pappret till att lägga på vax med så sparar jag papper på det sättet. Arbeta med små ytor åt gången börja t ex med bagagelucken eller vad du vill, täck inte hela bilen med vax. Var nogrann med att du får vax på alla ytor och inte torkar bort vaxet under tiden du gnuggar på det. Jag brukar lägga klickar med vax på ytan och så sprida ut det.
Rörigt, snabbt skrivet svar, hoppas du fattar.
Tänker du använda rubbing så kör med vanlig och var försiktig. Den grövre sorten Sonax vad den nu heter på tub ska du endast ha på ev. repor.

Senast redigerat av EmilHammarlund (20 augusti 2009)

FreddeK
19 augusti 2009 ·

kleta på vax på tex en dörr...sen när det torkat torkar du av det med en microfiberduk=) skitlätt!

steifan DR!FTT3KN!K3R
19 augusti 2009 · 10 427 Inlägg

Lägger man på mycket från början så får man gnugga mer senare.
Man lär sig av sina misstag. roll

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
NissanMotorsport
19 augusti 2009 ·

du ska inte täcka,Smeka, vippa, applicera, slänga på, hälla på.. e.t.c hela bilen på engång.. utan täck, Smeka, vippa, applicera, slänga på, hälla på.. ungefär halva huven först.. sen torkar du av det med en annan trasa/mikrofiberduk..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang