ms däck året om?

gasgas
4 september 2006 · 258 Inlägg

Får man ha ms däck eret om om dom inte har dubbar??

Xoff Volvo tönt... =)
4 september 2006 · 2 344 Inlägg

jupp inga problem... men kolla så betäckningen står för MUD&SNOW så den inte betyder MUD&SAND för då e dom inte godkända vintertid... 4X4 däck kan nämnligen vara MUD&SAND det blev farsan lurad på å stoppad vid bess...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
FL3JM Inga konstigheter
5 september 2006 · 2 064 Inlägg

Jag kör med MS-däck, är för lat för att byta och grejja och så sparar man pengar! smile
Är inte i större behov av dubbdäck då jag tar det jääääävligt lungt på vintern (det är tur att man har antisladd, omöjligt att ha kontroll över skiten annars hehe).

carawelle
5 september 2006 · 460 Inlägg

Här finns en lista på godkända däck
http://www.stro.se/winter/vinter051111.pdf

A.E
bilverkstadsägare i 25år

Martin 9-3 Fisketokig
5 september 2006 · 2 997 Inlägg

M/S-däck är ett jäkla påhitt.

Farsan har det på sin pickup. högt vägljud, vattenplanar oroväckande lätt trots bra mönster på "bra däck" (Bridgestone) och på vintern är den löjligt osäker, går inte lita på däcken alls.

De passar aldrig underlaget oavsett säsong.

De enda de passar är lata personer som hellre ligger på soffan isf byter däck ett par timmar om året och åker säkrare och bekvämare

Notera ironihalten är rätt hög i inlägget men det jag fått erfara av M/S själv och hört av andra är som jag skrivit innan.

På 4x4-bilar gör de sig inte för då gäller dubbat eller riktiga vinterdäck, sen slits de lättare på sommaren så i slutändan tjärnar man inget på att köra på M/S. Jämför man tiden det tar att byta med köregenskaperna så är valet givet.

Senast redigerat av Martin 9-3 (5 september 2006)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
jonTe
5 september 2006 · 5 710 Inlägg

Kan bara instämma.
MS däcken har dåliga sommardäcksegenskaper på sommaren och dåliga vinteregenskaper på vintern....

MVH Jonas
..............
Goffen Administratör
5 september 2006 · 2 974 Inlägg

Jag har för mig det står M+S på ALLA vinterhjul !?

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
sveddan
5 september 2006 · 1 453 Inlägg

Goffen skrev:
Jag har för mig det står M+S på ALLA vinterhjul !?

Japp det stämmer, M+S = mud+snow vilket är standard för vinterdäck i Sverige och måste ha den märkningen. Det har alltså inget med dubb att göra.

gasgas
5 september 2006 · 258 Inlägg

sveddan skrev:

Goffen skrev:
Jag har för mig det står M+S på ALLA vinterhjul !?

Japp det stämmer, M+S = mud+snow vilket är standard för vinterdäck i Sverige och måste ha den märkningen. Det har alltså inget med dubb att göra.

Ok så man det som en skrev längre upp att det kunde betyda mud+sand stämmer inte då?

insane_1 Min dröm, din vardag.
5 september 2006 · 641 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
M/S-däck är ett jäkla påhitt.

Farsan har det på sin pickup. högt vägljud, vattenplanar oroväckande lätt trots bra mönster på "bra däck" (Bridgestone) och på vintern är den löjligt osäker, går inte lita på däcken alls.

Jag tycker precis tvärt om. Förra vintern köpte jag nya vinterdäck till vinterbilen, det blev Bridgestone Blizzak. Helt klart dom bästa vinterdäck jag någonsin haft. Mindre vägljud än mina sommardäck, bra fäste, bilen känns väldigt stabil för att vara skodd med vinterdäck.
Helt klart de bästa vinterdäck som jag har haft oavsett prisklass, dubbat som dubbfritt.

Nissan 200sx s13 "Chuki" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang