Volvo R-fälgar

matkar
23 januari 2010 · 21 Inlägg

Måste va sveriges vanligaste fälgar. dom sitter ju på varenda stylad 240 till seriöst byggd v70. tycker ni alla som har de är snyggt lr har ni det bara för att alla andra har de??. personligen tycker jag det inte är snyggt för dom är för vanliga bad tycker ni ??

Marlboroman
23 januari 2010 · 8 234 Inlägg

Jag tycker pegasus är så tråkiga. Jag skulle inte köpa såna. Tycker dem är ungefär lika roliga att titta på som torkande färg. Att dem är vanliga beror väl på pris och att dem har suttit på R.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Iveskold
23 januari 2010 · 193 Inlägg

jag tycker dom e rätt snygga men jag skulle nog inte köpa dom för dom e så vanliga...

joelimmo
23 januari 2010 · 1 380 Inlägg

tycker dom är rätt schyssta men dom är lite för vanliga för min smak !

BMW E28 (1982)
THEBADGUY Gorgilus addictus
23 januari 2010 · 4 737 Inlägg

Alla har vi olika smak här i livet. Och gillar man något, och verkligen vill ha det så får man väl ha det.
Orka tänka på att det är vanligt.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
V70Dahlgren
23 januari 2010 · 143 Inlägg

att du orkar starta en tråd om detta big_smile

NightCruiser
23 januari 2010 · 1 163 Inlägg

Dom är för vanliga ja... Men utseendet är lite speciellt och dom är inte fula, skulle jag hitta ett par billiga skulle jag köpa dom men föredrar tex Nebula betydligt mer!

Mvh

foborg
23 januari 2010 · 332 Inlägg

Dom ingick i köpet av v70in ... hade jag fått välja skulle jag vilja ha Dezent F 18" smile

Freddy_Fish
23 januari 2010 · 268 Inlägg

foborg skrev:
Dom ingick i köpet av v70in ... hade jag fått välja skulle jag vilja ha Dezent F 18" smile

byt då? tongue

Jag har inte trimmat sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
Volvo 164 "Direktörn" (1969)
Volvo 944 Turbo "Kaappi Racing" (1995)
Volvo V70N (2001)
fredda_king Fotograf
23 januari 2010 · 1 319 Inlägg

foborg skrev:
Dom ingick i köpet av v70in ... hade jag fått välja skulle jag vilja ha Dezent F 18" smile

vilka är det då? tänkte om det är såna som jag har

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
Gilljam Laddtryck!
24 januari 2010 · 137 Inlägg

jag har R fälgar vist är dom snygga men alla har dom. hade jag haft råd hade jag köpt nya fälgar.

Wiechert tysk.
24 januari 2010 · 592 Inlägg

Det är väl alltid så.
Har man volvo vill man ha R-prylar
Har man BMW vill man ha M-prylar

Det är nog själva grejen med just extrautrusningen.
Man vill alltid ha något bättre smile

Volkswagen Golf "dropfden" (1999)
Volvo_Mannen Volvoskadad
24 januari 2010 · 6 017 Inlägg

NightCruiser skrev:
Dom är för vanliga ja... Men utseendet är lite speciellt och dom är inte fula, skulle jag hitta ett par billiga skulle jag köpa dom men föredrar tex Nebula betydligt mer!

Mvh

Håller med där!

Jonas
horsekiller
24 januari 2010 · 747 Inlägg

Sjukt lätta att hålla rent iaf tongue

Älgahäng Räjsing Club
Volvo 960 3.0 "Bec.ka" (1996)
Volvo 240 V8 "Alkoholisten" (1977)
NeOx Saab 9-3 bioPOWER
24 januari 2010 · 463 Inlägg

mitt tycke:

+ snygg
+ billig
+ Passar alla volvobilar

- För många kopior
- för vanlig

och som det nämdes innan.. alla har inte råd att köpa en äkta r-modell, men har råd att bygga en kopia...
Därav alla dessa r-fälgar, r-fronter, r-lyktor m.m...

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
24 januari 2010 · 946 Inlägg

Putteliten skrev:
Tyvärr så är ju dom flesta R fälgarna man ser kopior, men dom är raka inget krångel riktigt stilrena helt enkelt.

Precis, gillar inte replicorna. Det syns ju dessutom på två km avstånd om det är replicor, inte alls särskilt lika originalen varken vad gäller färg, utformning och typsnitt/storlek på R:et.

Fattar inte vitsen med replicorna, särskilt inte 19":arna. Volvo har aldrig gjort en R-fälg i 19", varför då replicera en sådan?
Man blir nästan förtvivlad när man ser en äkta Volvo R med replica 19" R-fälg... sad

Själv tycker jag att R-fälgen passar min bil bra, cassic-lacken och R-fälgens färg tillsammans. Dessutom är känslan över äkta R-vara ganska härlig. smile

Senast redigerat av Dave_C70 (24 januari 2010)

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang