sry för alla skyhigh förväntningar, men blev akut tvungen att ta tag i en annan renovering

skotern koka för mä, så var bara riva den å byta kolvar, alla packningar å tvätta hela motorrummet...norrland utan skoter är som stockholm utan backslick

men nu mina konfirmander !! update !

ja sätter på toppen ninjamask !

![https://www1.garaget.org/gallery/archive/62667/875523_6uw1gk.jpg]()
helmig hemlig...bara bara 5 st små ninjagranater blottas för åskådaren !
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/62667/875524_t5frbl.jpg]()
har hört att ninjor ska vara propert klädda i svart

![https://www1.garaget.org/gallery/archive/62667/875525_ioyjjl.jpg]()
welcome to the other side
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/62667/875526_5iio86.jpg]()
smått polerade förbränningsrum...lite skillnad mot innan ?

innan:
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/62667/863119_eqlqpp.jpg]()
nuvarande:
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/62667/875527_7b53hi.jpg]()
...nämen?? vad i allsin dar ? vilken goding till bild

![https://www1.garaget.org/gallery/archive/62667/875529_snfouf.jpg]()
va har hänt här då ?

![https://www1.garaget.org/gallery/archive/62667/875530_5lgv6o.jpg]()
som svar på mitt förra uttalande så svarar jag såhär:
Recept Audi GT -85: *harklar sig å berättar med stor inlevelse*
- block borrat till 83 mm vilket ger 2.3 L ist för 2.2
- nya lager överallt i hela motorn
- 5 st nya kolvar "kolbenschmidt" från tyskland vilka är 82.485 mm i diameter inklusive nya ringar, kolvbultar, låsringar etc etc
- hela motorn blueprintad som betyder för er som inte kan att ALLT i motorn är invägt och balanserat..rubb å stubb...vevaxel, stakar, kolvar, svänghjul med koppling och bla bla bla osv osv
- lättat svänghjul ca 2.8 kg
- toppen rengjord, planad, portad, tillagt radiesäten på insugssidan
- ny kamaxel "catcams" 267 graders
- allt i toppen är nytt, ventiler både på insug/avgas, fjädrar, tryckbrickor, knaster, ventilstyrningar osv osv
- ny koppling "sachs" vilket är en volvo performance som klarar upp till 400nm i vrid vilket är mer än tillräckligt

dock är detta ingen sinter då ja även vill cruisa i stan då och då...denna koppling är en organisk sådan som de så fint kallas vilket betyder att den är snällare på dragläget i princip

- ALLT är rengjort, blästrat å lackat i vackra kulörer (god bless kompressor)
- en hel del kringomutrustning som olika styrningar av motorn, vattenslangar, vacuumslangar, gummitutor, damasker och annat är oxå splitter nya
var detta ja har i minne för tillfället ^^ kommer ja på nått mer så updaterar ja listan sen helt enkelt

anledningen till att jag itt valde en vassare kam är pga av att jag är mer intresserad av att ha kraften tidigt på låg och mellanregister...tycker de är sällan man ligger på toppvarv med en vanlig bil för att få ut nån effekt...jag trimmar mkt för att få en accsnabb bil från start ist för att vara i princip orkeslös från botten...så en kamaxel över 270 grader tkr jag bara är onödigt helt enkelt...267 grader lämpar sig ypperligt till blandad körning!..men allting är ju en definitionsfråga och vad man ska använda skiten till som sagt (c:
kommer mer sen...har mer att skriva men nu räcker de för den här ggn gott folk (c:
kommer ett bonus shot på saken som tog upp en del av min tid ist...Polaris Pro X2 800 -04 den som inte har kört skoter har inte heller levt livet till fullo än..lär er det kära konfirmander, lär er det...enjoy

![https://www1.garaget.org/gallery/archive/62667/875531_sm8bh1.jpg]()