Upptryckt golv efter bilprovningen

Wnizzar Studerande
23 oktober 2009 · 65 Inlägg

som rubriken lyder så var jag till bilprovningen idag, inte med min bil utan farssans saab.

då var det en liten praktikant ca 14 år som var med och fick göra saker medans bilkontrollanten gjorde annat. när den lilla killen skulle hissa upp framhjulen så satte han gummiklossarna mitt under golvet och började trycka, det gick bra någon centimeter sen knakade det till och nu är det bulor i förar och passagerargolvet. det synns och känns innefrån, kan man få någon ersättning och hur ska man bära sig åt?

mvh

Celica ST162 projekt: Klicka här!
Hybriden
23 oktober 2009 · 677 Inlägg

gå till chefen och snacka med dem... de ska fan ersätta skador de gör på bilen

Senast redigerat av Bergkuist (23 oktober 2009)

Zulu
23 oktober 2009 · 98 Inlägg

Ursäkta nu om mitt svar är en aning sarkastiskt.
* Sarkasm start*
Bilprovningen får göra vad de vill med din bil. T.o.m. sälj den eller själv ta hem den för eget bruk.
Du är totalt maktlös i detta fall. Det är därför du får pengar vid bilprovningen.
Du kan kontakta konsumentrådginingen och kolla att detta stämmer.

Brukar själv gå till bilprovningen med byxorna färdig nerdragna för att "få det snabbt understökat".

Lite konstigt att det enda ställe i degens sammhälle som inte berörs av några lagar eller förordningar är just bilprovningen.
* Sarkasm Stop *

Tyckte du det lät lite konstigt...
Bra.
Bilprovningen är skylldiga att ersätta skador som dom förosakat på din bil precis som alla andra som existerar och lever idag.
Är det en tjänst som man betalar för (lagstadgad eller ej) så har man rätt att få skador reparerade eller ersatta.

Man måste dock kunna påpeka att dom orsakat skadan.
Dom har försäkring för att täcka dessa typer av skador. (som alla företag har, så att ett misstag skall bli åtgärdat).

mvh

Senast redigerat av Zulu (23 oktober 2009)

Volvo 855R "Röda döden Bänkad 10-2011" (1996)
labbas
23 oktober 2009 · 15 Inlägg

Du tog väl upp detta med dem när du var där?
Kan ju inte ramla in ett antal timmar senare och säga "titta vad ni har gjort!"...
För att kunna få ersättning måste du nog vara kvar på bilprovningen för att bevisa att det är deras fel.

soyd
23 oktober 2009 · 1 853 Inlägg

Man blir f*n lite mörk rädd ändå. En 14 åring som besiktar bilen heregud...

Det är som i alla andra fall det gäller att man är med själv, och ser vad som händer man kan f*n inte lita på att folk gör rätt hmm

Klart som korvspad att dom ska betala skadan !!!!!

men som sagt du måste nog påpeka det på plats där direkt innan du åker hem... Men den andra "riktiga" besiktnings mannen måste väll ha märkt felet och lyft om. Eller körde dom bara på ändå som om ingenting har hänt ?

/mvh soyd

Wnizzar Studerande
23 oktober 2009 · 65 Inlägg

aha okej.. det suger ju isf. jo dom körde bara på.. -.-'  första besiktningen ju så man vet ju inte riktigt vad man ska göra i en sån situatuion... hmm
men ja kan alltid åka dit och kolla efter skolan och skylla på att jag hade bråttom till nästa lektion och därför inte han ta upp det då..

Senast redigerat av Wnizzar (23 oktober 2009)

Celica ST162 projekt: Klicka här!
koka
23 oktober 2009 · 629 Inlägg

Säg då att där var en yngre praktikant som gjorde det!
För då kan dom se som var ansvarig för han när det hände..

Hans handledare ska alltid ha uppsyn över han och särkilt när det är på en besiktning...

Är alltid själv som ett jävla plåster på bes. gubben när de kollar min bil. Blir mörkrädd ibland när de
ska börja hissa och ha sig..

Volvo V50 1.6 DRIVe "Blöj x-pressen" (2010)
Shady_killen S40 T4
23 oktober 2009 · 584 Inlägg

säg till hur det går om du får någon ersättning eller inte vad dom sa osv.

men dom borde ersätta dig, min kompis fick sitt avgassystem så det började läcka avgaser och det va först efter han märkte det så det va synd att man inte kan gö nåt t det. men du har ju tur då det va en praktikant.

Senast redigerat av Shady_killen (23 oktober 2009)

Renault 5 "GTS" (1991)
Wnizzar Studerande
23 oktober 2009 · 65 Inlägg

vill bara redogöra att kontrollanten var där, men jag tyckte det såg ut som att han kollade på något vid bakhjulen när det hände.

sen när jag var till bilprovningen tyckte dom inte att det kunde varit dom som gjort det.
och jag fick mer eller mindre en uppläxning för att ja hade skrivit här i forumet om vad som hänt.

efter det åkte jag vidare till Saab och dom sa att det var färskt gjort.. dom tog även lite bilder.

får väl se var de här slutar..

Mvh

Celica ST162 projekt: Klicka här!
Zulu
28 oktober 2009 · 98 Inlägg

Hoppas det reder ut sig.

Volvo 855R "Röda döden Bänkad 10-2011" (1996)
Rock-Star
25 mars 2010 · 2 982 Inlägg

hur har detta gått?

eacan
25 mars 2010 · 595 Inlägg

Fy fan tråkigt sånt där.. Rådfråga farsgubben din? Hoppas det löser sig! smile

BMW 545i Sport "eacan edition IV" (2004)
Janneutanb
25 mars 2010 · 7 271 Inlägg

Det är väl inte så svårt att kolla, kör in bilen igen så ser man ju om deras lyft passar perfekt i märkena....

Wnizzar Studerande
28 mars 2010 · 65 Inlägg

farssan orkade inte bry sig så mycket, tror jag. han har köpt ny saab nu iaf. denna gång med turbo big_smile

Celica ST162 projekt: Klicka här!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang