Makmissbruk, kamp mot den moderna fotbollen!

tobi
28 september 2006 · 562 Inlägg

Tja känner att jag måste skriva lite om händelsen nu i tisdag i derbyt mot Hiv smittarna från söder.. (hammarby) utan för norra!

Allt startade med 2 st "Fjortis gnagare" som jag har förstått en interän fight och så klart ska publik värdar dit å lägga sig i som är i sig ganska bra, men sedan när snut fan ska in i skiten å räta till allt..  Som jag blir så förbannad!

VARFÖR SKA DOM DIT?!?!?! dom misshandlar en helt oskyldig grabb som går lungt i från norra. och sedan klagar dom på att det är "hulliganernas" fel att dom går på snuten å att en snut får en sten i ansiktet! Det va ju dom som startade allt!

Men hallå? vadå hulliganer? Vad jag såg så va det inte många från yngre eller någon i firman? det va ju fan bara vanliga supotrar från un, si osv osv inga jääävla hulliganer! SNÄLLA MEDIA LÄR ER vad en hulligan är innan ni börjar anklaga vanliga supotrar att vi är hulliganer!

                                   --==kamp mot den moderna fotbollen==--

När ska svenska fotbollsförbunder inse att vi inte vill ha slipsfotboll där vanliga svensson inte har råd att gå på fotbolls matcher.. eller att förbjuda supotrar att stå upp på matcher som i england!


SÄG NEJ TILL DEN MODÄRNA FOTBOLLEN! FÖR ANANRS BLIR DET SOM ISHOCKEY I STHLM INGEN VANLIG SVENSON HAR RÅD ATT GÅ PÅ MATCHER FÖRUTOM FÖRETAG! ¨


ursäkta för stavning.. men snälla skriv vad ni tycker om detta!.. Vill ni läsa mera?

http://www.svenskfotboll.se/t2svff.aspx … p;a=405597

http://www.solinvictus.se/index.php?select=6-6

tack för mig!

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
Owzer Rallykalle och kabeltattare
28 september 2006 · 422 Inlägg

Jag hatar allt vad fotboll står för. Men det är ganska kul me en grej. De rivaliserande lagens supportrar går ofta och bankar på varandra, men, det är bara i fotboll detta händer. Har ni nån gång sett 100tals BMW ägare banka på Ferarri ägarna för att de inte vann? Nope, och det kommer ni inte att få se heller.

Det måste bli hårdare reglar angående fotbollens "crowd controll". Sen ska fotbolls förbunden betala all skada som supportrarna gör, precis som alla andra.

//Mike

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
tobi
28 september 2006 · 562 Inlägg

Owzer skrev:
Jag hatar allt vad fotboll står för. Men det är ganska kul me en grej. De rivaliserande lagens supportrar går ofta och bankar på varandra, men, det är bara i fotboll detta händer. Har ni nån gång sett 100tals BMW ägare banka på Ferarri ägarna för att de inte vann? Nope, och det kommer ni inte att få se heller.

Det måste bli hårdare reglar angående fotbollens "crowd controll". Sen ska fotbolls förbunden betala all skada som supportrarna gör, precis som alla andra.

//Mike

Vette fan.. tycker fotboll och våld hör i hopp lite.. men därimot inte när snuten går på osakylidiga supotrar som den här ungen nu i derbyt!..

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
lundwall
28 september 2006 ·

Det roligaste med det hela är ju hur denna extrema form av lokalpatriotism helt och fullt är förblindad för det faktum att nästan ingen av spelarna i lagen kommer från de stadsdelar som de så ofta hojtar om. Inte ens från den staden. Inte ens från det landet som stadsdelarna ligger i.

Nästan lika korkat som vissa andra vrålande korthåriga pojkar som har ryck i högerarmen smile

Mafghan
28 september 2006 · 353 Inlägg

tobi skrev:

Owzer skrev:
Jag hatar allt vad fotboll står för. Men det är ganska kul me en grej. De rivaliserande lagens supportrar går ofta och bankar på varandra, men, det är bara i fotboll detta händer. Har ni nån gång sett 100tals BMW ägare banka på Ferarri ägarna för att de inte vann? Nope, och det kommer ni inte att få se heller.

Det måste bli hårdare reglar angående fotbollens "crowd controll". Sen ska fotbolls förbunden betala all skada som supportrarna gör, precis som alla andra.

//Mike

Vette fan.. tycker fotboll och våld hör i hopp lite.. men därimot inte när snuten går på osakylidiga supotrar som den här ungen nu i derbyt!..

Säg att du skojar?? Att det hör ihop??? Hahaha....undra varför det ser ut som det gör på dagens fotbollsmatcher när det finns fler som tänker som dig. Ta och heja fram ditt lag, festa och ha kul istället för att slåss. Det kan du göra i ringen! Börja tävla i boxning eller nåt!

Enjoy....
GrebyAxel
28 september 2006 · 524 Inlägg

Slagsmål i all ära men va fan,, slagsmål e väl okej så läng man inte gör det till nått regelbundet...
På nått sätt har de ju gått för långt. E de inte ganska givet att 2 helt inbitna fanatiker kommer ryka ihop? Synd bara att de drabbar dom som inte har med det att göra.

Martin 9-3 Fisketokig
28 september 2006 · 2 997 Inlägg

tobi skrev:
Vette fan.. tycker fotboll och våld hör i hopp lite..

Jösses, så säger bara en sann huligan...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Playmo AD
28 september 2006 · 41 Inlägg

tobi skrev:

Owzer skrev:
Jag hatar allt vad fotboll står för. Men det är ganska kul me en grej. De rivaliserande lagens supportrar går ofta och bankar på varandra, men, det är bara i fotboll detta händer. Har ni nån gång sett 100tals BMW ägare banka på Ferarri ägarna för att de inte vann? Nope, och det kommer ni inte att få se heller.

Det måste bli hårdare reglar angående fotbollens "crowd controll". Sen ska fotbolls förbunden betala all skada som supportrarna gör, precis som alla andra.

//Mike

Vette fan.. tycker fotboll och våld hör i hopp lite.. men därimot inte när snuten går på osakylidiga supotrar som den här ungen nu i derbyt!..

OKej.. jag tycker att dina åsikter och begreppet imbecill hör ihop lite.

dareallinkan
28 september 2006 · 12 Inlägg

men va faan! jag tycker personligen att det är helt befängt med dessa "slagsmål" mellan olika suportrar.. ta bara en sån sak som att om "laget" förlorar så går ni å klappar på några av motståndar suportrarna?! va faan det är ju spelarna som tjänar massor med pengar och inte ens kan göra sitt jobb? när skall ni ge er på dom? fattar inte det, å jag kan säga att om jag var snut så hade jag oxå gått loss på läktaren om det varit bråk! för det hör inte ihop!! inte f-n går jag å klappar på killen som dragracets polare/fan club? tss patetiskt

Tega Yrkesförare
28 september 2006 · 1 073 Inlägg

tobi skrev:

Owzer skrev:
Jag hatar allt vad fotboll står för. Men det är ganska kul me en grej. De rivaliserande lagens supportrar går ofta och bankar på varandra, men, det är bara i fotboll detta händer. Har ni nån gång sett 100tals BMW ägare banka på Ferarri ägarna för att de inte vann? Nope, och det kommer ni inte att få se heller.

Det måste bli hårdare reglar angående fotbollens "crowd controll". Sen ska fotbolls förbunden betala all skada som supportrarna gör, precis som alla andra.

//Mike

Vette fan.. tycker fotboll och våld hör i hopp lite..

Hmm, va säger man?
Med en sån inställning kan man undra vad poängen med tråden är!? Trodde det va våldet du klagade på!?

Senast redigerat av Tega (28 september 2006)

lundwall
28 september 2006 ·

Det kanske vore läge att uppsöka doktor som kan göra något åt bokstavsåkommorna istället för att gå ut och visa att man faktiskt ÄR korkad och vill slåss?

Owzer Rallykalle och kabeltattare
28 september 2006 · 422 Inlägg

lundwall skrev:
Det kanske vore läge att uppsöka doktor som kan göra något åt bokstavsåkommorna istället för att gå ut och visa att man faktiskt ÄR korkad och vill slåss?

Man är väl inte korkad för att man diagnostiserats med ADHD, DAMP ADD osv?

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
lundwall
28 september 2006 ·

Owzer skrev:

lundwall skrev:
Det kanske vore läge att uppsöka doktor som kan göra något åt bokstavsåkommorna istället för att gå ut och visa att man faktiskt ÄR korkad och vill slåss?

Man är väl inte korkad för att man diagnostiserats med ADHD, DAMP ADD osv?

Absolut inte. Men om man springer ut och slåss istället för att ta hand om sig och sin sjukdom, då är man enbart korkad. Det är inte för inte som "bokstavsbarnen" väldigt ofta växer upp och slåss (Paolo Roberto är ju ett lysande exempel), blir fotbollshuliganer, skinnskallar eller nåt annat trevligt.

Senast redigerat av lundwall (28 september 2006)

Maizer
28 september 2006 ·

Jag tycker också det hör ihop. Fotboll är arbetarklassens sport, och arbetarklassen slåss, så är det bara wink

FreddeK
29 september 2006 ·

fotboll är en bögsport...därför jag hänger på en bilsida=)

lundwall
29 september 2006 ·

Där hjärnan tar slut, där tar nävarna vid. Så sant så.

tobi
6 oktober 2006 · 562 Inlägg

oj.. fasen va folk har misstolkat mig.. :S

ja står för att våld å fotboll hör i hopp (utan för arenan så länge det inte skadar vanliga supotrar å håller sig borta liksom) men inte när snuten ska gå på oskyldiga!

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
response Studerande
6 oktober 2006 · 463 Inlägg

tobi skrev:
oj.. fasen va folk har misstolkat mig.. :S

ja står för att våld å fotboll hör i hopp (utan för arenan så länge det inte skadar vanliga supotrar å håller sig borta liksom) men inte när snuten ska gå på oskyldiga!

Är man oskyldig om man slåss? Trodde att det kallades misshandel...

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?
lundwall
6 oktober 2006 ·

tobi skrev:
oj.. fasen va folk har misstolkat mig.. :S
ja står för att våld å fotboll hör i hopp (utan för arenan så länge det inte skadar vanliga supotrar å håller sig borta liksom) men inte när snuten ska gå på oskyldiga!

Jag står før att folk som slåss ær idioter. Du bevisar det bara gång på gång, tyværr.

tobi
9 oktober 2006 · 562 Inlägg

jaja.. men glöm det dära med att JAG tycker att våld å fotboll hör i hopp (utanförplan).

Det jag menar e att oftast så tar guljackorna många som inte har gjort något förutom att dom ahr rammlat ner från läktarn för dom har roligt å är fulla...  Dom la sig i ett tjej slagsmål som redan va upp klarat..

sedan det dära med modärna fotbollen menar jag med att vill vi ha slips fotboll som vi nu har i hockeyn ingen vanlig svensson har råd att gå på alla hemma å borta matcherna??????..  vill vi ha en ny arena för 50 tusen pers som aldrig kommer bli full satt å betal mera för att gå på matcherna med sämmre stäming å klack liv? osv osv!

Senast redigerat av tobi (9 oktober 2006)

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang