Lukas Kooz nya bygge "Zpirit" (INTERVJU ANG. KRITIKEN UPPE NU!) (Bilder finns)

Superior-Micke_J
2 april 2010 · 192 Inlägg

HÄR KOMMER EN INTERVJU ANG. DEN LJUMNA KRITIKEN LUKAS SENASTE BYGGE FÅTT:

http://main.superiorimports.se/nyheter/ … av-zpirit/

Nu har vi fått upp en video av avtäckningen, hoppas det är bättre än de snabba bilder vi tog i folkmyllret. Vi ska göra ett närmare reportage om bilen, tror Lukas bara tycker det är kul att den diskuteras!

http://main.superiorimports.se/nyheter/ … lmia-2k10/

Vi är nere och bloggar för fullt under helgen, men tänkte att folk som inte är här säkert var specifikt nyfikna på en liten suprise för alla er som är i styling-träsket.

Lukas Kooz har byggt en ny bil, en Mitsubishi Eclipse aka "Zpirit":

http://main.superiorimports.se/wp-content/gallery/elmia-2k10-kooz-avtackning/picture-155.jpg

Ni kan se flera bilder här, senare kommer även se en videointervju med Lukas på hemsidan:

GALLERI: Lukas Kooz Mitsubishi Eclipse “ZPIRIT” avtäckt! : Superior Imports AB

Senast redigerat av Superior-Micke_J (3 april 2010)

evilaudio
2 april 2010 · 16 195 Inlägg

de tråkiga e ju att de ser ut som alla hans byggen, inge illa menat mot kooz men allt ser likadant ut.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Janken Driver
2 april 2010 · 2 111 Inlägg

Håller med föregående talare. Ingen WOW känsla alls faktiskt, tyvärr. Dags för något nytt nu!

Inte heller jag menar något illa, grymt arbete/bygge i sig. Men som sagt, repriser tröttnar man på.

Mvh Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Superior-Micke_J
2 april 2010 · 192 Inlägg

evilaudio skrev:
de tråkiga e ju att de ser ut som alla hans byggen, inge illa menat mot kooz men allt ser likadant ut.

Detaljerna på detta bygge är mycket bättre än på hans tidigare, helheten är enligt mig iögonfallande utan att skrika efter uppmärksamhet. Enda minus jag ger är att motivet kunde ha varit vildare, det balanseras upp med att allt är gjort med mycket högre kvalitet- han har helt klart utvecklats som byggare...

Men ärligt talat vad fasen kan man göra med en bil för att "sticka ut" inom stylingträsket nuförtiden? Allt har gjorts och det går inte vara naturligt originell utan att bli direkt chockerande.

Faktiskt så föredrar jag bilar som man inte känner är för extrema; som man rätt sansat kan bedöma detaljer på- snarare än att bli avskräckt från ett virrvarr av burdusa former och skrikiga färger etc.

Jag kan nämna en annan profil vars bil jag vid första ögonkastet direkt kan likna det vid, Paintworx röda Mini. Ouch för hornhinnan säger jag bara. Men ska ge den en chans och se om den får lika högt helhetsbetyg som jag skulle vilja ge "Zpirit". Uppskattar ändå showen bakom, men inte min personliga smak... :-)

Inget bygge för dig i år Helan?

smen
2 april 2010 · 73 Inlägg

evilaudio skrev:
de tråkiga e ju att de ser ut som alla hans byggen, inge illa menat mot kooz men allt ser likadant ut.

Precis

denna dagen ett liv
BuRrE08
2 april 2010 · 678 Inlägg

stämmer

FLindgren
2 april 2010 · 5 089 Inlägg

Ja den bilen var ju nästan identiskt med rx-7an(ja jag vet att många saker skiljer dom åt). och nej jag skulle inte kunna bygga bättre själv. och självklart såg bilen snygg ut ocksåsmile Ska bli kul å se:)

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Vispen_
2 april 2010 · 317 Inlägg

evilaudio skrev:
de tråkiga e ju att de ser ut som alla hans byggen, inge illa menat mot kooz men allt ser likadant ut.

Håller med fullständigt...

Låg och slö....
Nissan 200sx s13 "the opposite" (1992)
Volkswagen Golf IV GTI "liquorice low" (1998)
AlvereZ
2 april 2010 · 787 Inlägg

Riktigt snygg, ser bra välbyggt ut också smile Skulle vatt roligare att se den live.

Tänk om dom flesta hade kunnat bygga sådär så hade det nästan varit värt inträdes pengarna till elmia tongue

Sen alla gnäll att den ser ut som alla andra hans bilar, hum det tycker jag nog inte redigt, vissa saker kanske, men som Alla utställare jämnt gnäller om är att dom bygger bilarna som Dom vill ha dom. Alltså bygger han bilar efter Sin smak och då kanske det kan bli lite lika?..

Han bygger ju iaf en ny bil, han lackar ju inte bara om den tongue

Även ett koncept som funkar, så varför byta, för dom flesta av hans byggen är grymma. Synd att klaga på finishen iaf.

MatteR Sänk bensinskatten!
2 april 2010 · 182 Inlägg

Jag blir rätt impad över hur han lyckas få ihop en bil sådär. Jag har själv aldrig provat på glasfiber och sånt där.
Men visst finns det likheter med tidigare bilar. Men är det inte lite så med de flesta bilbyggare. Har man ett koncept man bygger på så fortsätter man i den stilen även med nästa bil.
En person som istället hade byggt en clean bil hade väl inte hux flux byggt en bil med plastpaket högt och lågt?

Det enda som jag var lite missnöjd med av det jag kunde se på detta var att bilderna var av väldigt usel kvalité.

/MatteR
sik
2 april 2010 · 1 072 Inlägg

Varför gnälla på att den är lik andra av hans tidigare byggen när varenda jävla supra har sina do-luck kitt och volvo med evolve smäcket.

Tagga ner lite! Bilen har hög finish mot många andra.

TripleC
2 april 2010 · 222 Inlägg

där har du rätt men det tråkiga är oxå att killen stylar bilen galet big_smile men tror han har glömt en sak bromsarna ser från 1940 talet smile


evilaudio skrev:
de tråkiga e ju att de ser ut som alla hans byggen, inge illa menat mot kooz men allt ser likadant ut.

tack till : dekalshoppen.se - stylexperten.se - tefcar.nu - bsr.se - JT-tuning.se
bushmyra
2 april 2010 · 782 Inlägg

Tycker om hans stil ,,, förstår ni hur mycket jobb som ligger bakom?? tror nog att han valt att köra på samma linje av någon anledning.. ska bli kul att se fler bilder på den bilen..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..
Volvo 745 "Epan" (1990)
Audi A4 avant TS 1.8t "Stereobilen" (2004)
Superior-Micke_J
2 april 2010 · 192 Inlägg

MatteR skrev:
Det enda som jag var lite missnöjd med av det jag kunde se på detta var att bilderna var av väldigt usel kvalité.

Tack för kritiken, håller med. Dom sög. Var svårt att ta bättre när det var så mycket folk. Hoppas ni uppskattar denna video mer, även om den också bara är som en preview. Vi kommer göra mer bevakning av "Zpirit" under helgens gång...

http://main.superiorimports.se/nyheter/ … lmia-2k10/

Vitamin
2 april 2010 · 719 Inlägg

sik skrev:
Varför gnälla på att den är lik andra av hans tidigare byggen när varenda jävla supra har sina do-luck kitt och volvo med evolve smäcket.

Tagga ner lite! Bilen har hög finish mot många andra.

För att han ställer ut den på elmia och vill att folk ska titta på den.

Arcangelus <3 Japs
2 april 2010 · 680 Inlägg

Visst fan är den tuff (gillade LED-ljusen längs med "taggarna" där bak), men tyvärr så är det alldeles för likt de andra byggena. Lite tufft med stegen och högtalarna på baksidan av stolarna...

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan
Toyota Supra MKIV "Clean and Raw" (1994)
Jani Hast
2 april 2010 · 213 Inlägg

Liten annan färgskala kanske vore bättre. Han verkar ju ha köpt samma färg i mängder.

OphanWitehall
2 april 2010 · 1 335 Inlägg

Ja det går ju inte att missa att det är KooZ, bilarna ser likadana ut allihop! Trök...

Etingelholm
2 april 2010 · 979 Inlägg

Den är ju skit snygg, bra med detaljer osv. Men som många andra sagt, den påminner mkt om hans andra bilar. Det är ingen WOW känsla att se denna kärra. Hade han valt annat lackval såsom mer vågade färg kombinationer så hade det blivit en annan sak i mina ögon. Men tyvär, påminner för mkt om alla hans andra byggen..

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
Minitaylor Killen med idéer.
2 april 2010 · 193 Inlägg

Bilarna skiljer väl sig åt ungefär lika mycket som namnen på varje bil. Visst, dom ser ju inte helt likadana ut men man ser utan som helst problem vem som byggt bilen. Man kan däremot inte klaga på kvalitén!

- True to the Source -
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang