Audi coupe 92

andre83
29 mars 2010 · 97 Inlägg

har en liten fråga. har en kompis som äger en audi coupe 92 och bilen läcker in vatten vid dörrarna tror han fär det blir jätte blött på golvet fort det regnar och tvättar bilen vi har kollat alla dreniringar i bilen mn dom e ok hjälp oss....

te_wik Forummoderator
29 mars 2010 · 12 813 Inlägg

Har ni även kollat dräneringen till ev. taklucka? Dörrlisterna är hela? Inget hål från hjulhuset in i bilen, någon karossplugg eller liknande som lossnat?

Kolla även tätningen runt säkringsboxen under huven.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
andre83
29 mars 2010 · 97 Inlägg

vi ska kolla det med säkringsboxen och karossbluggar skärmarna e hela e det ett vadligt fel att det kommer in vatten i  audi coupe eller

te_wik Forummoderator
29 mars 2010 · 12 813 Inlägg

andre83 skrev:
vi ska kolla det med säkringsboxen och karossbluggar skärmarna e hela e det ett vadligt fel att det kommer in vatten i  audi coupe eller

Nej det är det väl inte men det är det vanligaste problemen hos i princip alla som har problem med läckage.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
andre83
30 mars 2010 · 97 Inlägg

oki hoppas fler kan ge mig råd vad det kan vara

Westridger Cars suck :P
30 mars 2010 · 35 Inlägg

Kolla upp dörrlisterna.

Audi_44
2 juli 2010 · 4 Inlägg

lätt hänt att listen vid dörr på karossen som ska täta vid rutan blir dålig, Eftersom det bara är en glasruta på coupé modellen så är det en rätt mjuk list för att inte det ska bli så högt tryck på fönstret, kan vara lätt hänt att det kommer in vatten där. Bara ett förslag.

_Ugge_
2 juli 2010 · 49 Inlägg

har samma problem på min S2a, är antingen så att det rinner in via dörrlisten eller via kablaget som går in från motorrummet in i bilen skulle jag gissa på. runt säkringsboxen brukar det vara rikligt med "tätnings-klet" så det borde inte rinna in där, men om ni ska slita väck den så föreslår jag att ni fixar någon form av ny tätningsmassa att kladda dit annars kommer det garanterat börja läcka.
skulle vilja påstå att det är ett problem på Coupeérna för jag har rivit i 3 stycken och alla har haft blött under mattan på förarsidan... jäkla skit detdär med vatten....

skriv gärna om ni hittar anledningen till läckaget ^^

MVH Ugge

Audi A4 Avant 1.8T "Brukisen" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang