Regga upp mc till 72kw utan att sätta in strypning?

Busgrabb Rejsa ?
29 augusti 2010 · 2 959 Inlägg

tkd_rille skrev:

Palander skrev:
jag har ringt länsförsökringar det är dom som gett mig prisuppgiften på dom olika kw.

Jag viste inte när jag köpte hojen att den var  reggad som 25kw köpte den just för övningskörning och uppkörning.

De gav min vän bra pris på hans hoj, mellan hoj då. Som han köpt av körskolan. Men efter ett halvår så plötsligt slängde de på att hans hoj skulle vara försäkrad som en fulleffekts. Så de kan de jävlarna.

A det är detta jag menar att dom helt plötsligt går på den ursprungliga effekten...

Senast redigerat av Busgrabb (29 augusti 2010)

Autotech
BMW 335D (2008)
Palander Sir
29 augusti 2010 · 201 Inlägg

vet inte vad dom har för stypningar på dom hojarna.. Min är insprutare och det är brickor.. Men skiter i brickor nu som sagt.

Audi Power ..
Audi A4 T 370hk.+
Audi A4 1,8 T "Palle" (1996)
Palander Sir
30 augusti 2010 · 201 Inlägg

ny fråga då.. fått strypningen och pappret..   nu står det underskrift  och stämpel från fackverkstad som installerat strypningen .. räcker det med min underskrift?? eller måste en verkstad installerat det?? är på det gula pappret med chassi nummer osv..   står på tyska villket jag inte kan men antar att det är företaget som installerar strypningen som ska skriva under


är det nått annat man måste ha med till reggbesiktningen?

Senast redigerat av Palander (30 augusti 2010)

Audi Power ..
Audi A4 T 370hk.+
Audi A4 1,8 T "Palle" (1996)
Busgrabb Rejsa ?
30 augusti 2010 · 2 959 Inlägg

Palander skrev:
ny fråga då.. fått strypningen och pappret..   nu står det underskrift  och stämpel från fackverkstad som installerat strypningen .. räcker det med min underskrift?? eller måste en verkstad installerat det?? är på det gula pappret med chassi nummer osv..   står på tyska villket jag inte kan men antar att det är företaget som installerar strypningen som ska skriva under


är det nått annat man måste ha med till reggbesiktningen?

På strypningarna från MC kompaniet som jag köpt tidigare när man hade mellankort så räcker det med att man själv skriver ett intyg och lämnar med tillsammans med papperna du får med strypningarna.
Där ska det stå att du intygar att dom är korrekt monterade.

Autotech
BMW 335D (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang