Volvo 240 -88 Stannar/dör och sprutar klegg.

SonKA
14 september 2010 · 31 Inlägg

Tja!
Har besiktigat mitt hatobjekt(magsåret kallas den).
Det började med att jag bytte insugspackning, då den tog tjuvluft och hade hög tomgång. Efter att jag byt detta startade den inte alls. Efter mycket om och men med pill på tomgångs skruven och allt det där startade den och gick totalt skit.  Och den kan få för sig att dö lite här och där. Senast idag blev jag stilla stående utanför ett polishus i rusningstrafik.
Nu till det jag behöver hjälp med:

1:Det sitter någon kontakt vid insprutet som jag förmodar sitter på spridarna? Sitter precis på inloppet för bensin och luft? När jag vickar på en av dom dör bilen. Där av att bilen dör när jag kör. (vibrationer) Vad är det för kontakt och är det jobbigt att byta?

2:Avgasrenings slangarna har jag tagit bort och rengjort så gott jag kunnat. Vad heter mojängen som slangarna går till? Kan det vara den det är fel på?

3:Kommer lite rök ur avgassystemet och det fullkomlingen sprutar ut någon som varken luktar bensin eller olja. Röken är varken svart eller blå. Det är inte för mycket olja i.

Det enda är att motorn går jämt och fint på tomgång. Lamda är inte paj då den gick mycket skakigt när den var urkopplad.

Snälla hjälp mig innan jag går över motorn med en slägga.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang