Vart kan man köpa EBC Bromsskivor?

wellander
3 oktober 2010 · 35 Inlägg

Tog ett reklamblad från meka om ebc bromsar och där finns det ett par skivor som heter usr om jag inte minns helt fel som det stog i en lista att jag skulle ha till redstuff beläggen. beläggen hittar jag överallt att köpa men fan inte skivorna. hittar för övrigt inga skivor på nån fin internet sida bara massa vanliga ventilerade eller hela kit.
jag har ganska nya brembo ok så jag vill bara ha skivor o belägg och tyckte redstuff belägg och usr skivor skulle vara trevligt att sätta på min peugeot 406 coupe.

nån som vet vart jag kan läsa mer om skivorna o beställa dom eller nå bättre förslag på skivor samt belägg.
HJÄLP big_smile

BMW 525i "Biffen" (2004)
wellander
3 oktober 2010 · 35 Inlägg

haha va? big_smile

förmodar att det är märken på bromsbelägg? har du nån sida där man kan läsa om dom o beställa?
jag har aldrig hört talas om dom dära smile mina skivor är rostiga så jag vill ha nya runt om samt belägg smile
jag tycker om att bromsa så jag vill ha bra feta bromsgrejer även handbroms wink 

ge mig gärna nån länk smile

BMW 525i "Biffen" (2004)
volvoentusiasten
3 oktober 2010 · 4 005 Inlägg

Säljer inte mekonomen EBC?

Dani_A Tyngaste 2.0
4 oktober 2010 · 256 Inlägg

Jo vi säljer EBC:P(Mekonomen)

Nissan 350z "Tyngaste 2.0" (2004)
Dani_A Tyngaste 2.0
4 oktober 2010 · 256 Inlägg

Lind4hl skrev:
kasta redstuff, greenstuff och yellowstuff hos sverker i pluslådan och köp något vettigt.

för lite inspirerad gatåka, carbotech ax6, och om inte det räcker, carbotech xp8.

annars kolla på Ferodo (tex ds 2500) , Hawk, pagid.

Inget fel på greenstuff för att åka gata på(Personliga åsikt)

Nissan 350z "Tyngaste 2.0" (2004)
Janneutanb
4 oktober 2010 · 7 272 Inlägg

Lind4hl skrev:

wellander skrev:
haha va? big_smile

förmodar att det är märken på bromsbelägg? har du nån sida där man kan läsa om dom o beställa?
jag har aldrig hört talas om dom dära smile mina skivor är rostiga så jag vill ha nya runt om samt belägg smile
jag tycker om att bromsa så jag vill ha bra feta bromsgrejer även handbroms wink 

ge mig gärna nån länk smile

www.Peansweden.se

Agreed!

wellander
4 oktober 2010 · 35 Inlägg

Tjena!

jag har kollat runt ganska mycket o det råder väldigt delade meningar om just ebc:s saker smile
Men jag gick in på peansweden och kolla sen ringde jag dom idag och prata om min bil och han sa att den var så ovanlig och han skulle kolla om dom hade nått bra som passa på min bil med brombo 4-kolvs ok.

detta mail fick jag nyss:
Hej igen!

Black Diamond slitsade/hålade bromsskivor fram: 3380:- paret
Black Diamond slitsade/hålade bromsskivor bak: 1780:-

StopTech sportbelägg fram: 1140:-

Dessvärre kan vi inte erbjuda något sportbelägg bak till den modellen, det enda som finns är motsvarande original och de kostar 490:-

Hör gärna av dig om du har frågor!

Vänliga hälsningar
Per Stacke

Vad säger ni om detta? jag ska köra som en helt vanlig människa men har stora 19" öppna fälgar så bromsarna syns bra så jag vill ha mäktiga bromsar. skitsamma om det är onödigt, är så mycket som är onödigt nuförtiden wink

han sa oxå nått om att det finns en slitagevarnar kabel som ska kopplas in på mina bromsar och trodde inte att det skulle gå med deras saker och att jag skulle va tvungen att ta ställning till om jag kunde med att lampan lyser i instrumenten hela tiden eller kör med orginal grejer.
PEAN Sweden AB

BMW 525i "Biffen" (2004)
Janneutanb
4 oktober 2010 · 7 272 Inlägg

Ska du bara ha för show så ta det billigaste.
Ska du ha för att verkligen använda bromsarna så lyssna på Per från Pean!

Jag har blivit gott överraskad bägge gångerna jag har köpt bromsar därifrån, kommer garanterat att fortsätta!

wellander
5 oktober 2010 · 35 Inlägg

Skivorna blir ju skitsnygga och det känns i plånboken (7800kr) för bromsar runt om så det måste vara bra big_smile
jag funkar lite så wink så jag får ta o beställa o testa smile  tror ni dom bjuder på shyssta bromsslangar? tongue

visst ska jag använda dom men förmodligen inte på samma sätt som dom flesta som köper bromsar därifrån smile

kommer ni ihåg reklamen (minns inte vad den handlade om) där 3st riktiga värsting bilar stog vid en mack och åkte iväg. 2st typ 1:an 2:an 3:an på bakhujlet och den 3:e smög iväg lugnt o försiktigt. det är jag det big_smile haha

BMW 525i "Biffen" (2004)
TireSlayer Tvivlare
5 oktober 2010 · 2 266 Inlägg

kolla med rolleslitz. redstuff måste väl ha lite värme för att börja ta?

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
sljungaracer
5 oktober 2010 · 28 Inlägg

Kunde inte Meca där du tog lappen ifrån ta hem till dig då? G-partners handlar dom EBC grejer ifrån iafl

sik
5 oktober 2010 · 1 072 Inlägg

"Dessvärre kan vi inte erbjuda något sportbelägg bak till den modellen, det enda som finns är motsvarande original och de kostar 490:-"

Hade samma typ av problem till Mazdan, men genom kontakt med Pean och mått på belägg så hittade han snarlika som passade genom att svarva av kolven i Bromsoket ett par mm. Bara ett Tips om du ska ha bättre doningar.

wellander
6 oktober 2010 · 35 Inlägg

Meca kan säkert ta hem, jag tog bara broschyren sist jag var där o på deras sida så finns det inte nått till min bil iaf men jag blir förvånad om dom inte kan fixa. men jag kommer köra på peans prylar har jag bestämt mig för smile

BMW 525i "Biffen" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang