Trasig fläkt i volvo 940, hur laga?

Boostrider Försöker iaf
10 augusti 2010 · 1 998 Inlägg

Kollade på min 95a efter att jag rivit bort instrumentpanelen. Det är vakumstyrda spjäll överallt förutom ett. Kanske är till kylan/acn.

Glömde kameran igår men kan fixa de idag

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
lejtorp
6 oktober 2010 · 1 Inlägg

Jag har ett problem med min 940. Det kommer ingen luft ur spjällen. fläkten blåser som tusan och vämre finns det. vrider jag upp fläkten på 5an så små blåster det bara.

Vad kan vara fel?

TireSlayer Tvivlare
6 oktober 2010 · 2 266 Inlägg

lejtorp skrev:
Jag har ett problem med min 940. Det kommer ingen luft ur spjällen. fläkten blåser som tusan och vämre finns det. vrider jag upp fläkten på 5an så små blåster det bara.

Vad kan vara fel?

Kolla så fläkten snurrar i "rätt" hastighet och bladen är hela. Sitter vid passagerarens fötter, med en skruv i sidan sen vrider man och drar den neråt.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
sleepyoh
7 oktober 2010 · 1 319 Inlägg

trubbsla skrev:
smile Har redan checkat dreven på den, allt sitter som det ska. Näe det är nog fan att kasta in handsken ändå och lämna in *OGILLA*
Men tack åter igen ändå ni som svarat och försökt hjälpa.

nejnejnej! kriga! yikes

_----------'
turboforssen Telge Drifting Team
7 oktober 2010 · 5 398 Inlägg

lejtorp skrev:
Jag har ett problem med min 940. Det kommer ingen luft ur spjällen. fläkten blåser som tusan och vämre finns det. vrider jag upp fläkten på 5an så små blåster det bara.

Vad kan vara fel?

du har inte råkat kasta om plus och minus ?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
hunn
9 december 2010 · 57 Inlägg

jag knycker tråden lite.,. har problem med kupefläkten., ger felkod 2,3,3 har bytt fläkt o kollat säkringarna men felet kvarstår., vad mer kan va orsak till mitt bekymmer?? hoppas på svar., lite tråkigt o åka utan fläkt..

turboforssen Telge Drifting Team
10 december 2010 · 5 398 Inlägg

hunn skrev:
jag knycker tråden lite.,. har problem med kupefläkten., ger felkod 2,3,3 har bytt fläkt o kollat säkringarna men felet kvarstår., vad mer kan va orsak till mitt bekymmer?? hoppas på svar., lite tråkigt o åka utan fläkt..

felkod 2-3-3 har ju inget med fläkten att göra ...
vad är det för fel på fläkten då???? funkar den inte alls eller bara på högsta läget

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
hunn
10 december 2010 · 57 Inlägg

turboforssen skrev:

hunn skrev:
jag knycker tråden lite.,. har problem med kupefläkten., ger felkod 2,3,3 har bytt fläkt o kollat säkringarna men felet kvarstår., vad mer kan va orsak till mitt bekymmer?? hoppas på svar., lite tråkigt o åka utan fläkt..

felkod 2-3-3 har ju inget med fläkten att göra ...
vad är det för fel på fläkten då???? funkar den inte alls eller bara på högsta läget

fläkten fungerar inte alls.,

vad bör jag felsöka eftersom jag får upp den felkoden då?? den beyder ju överström kupefläkt., trodde de va att den drog för mycket ström., med jag hade bevisligen fel

turboforssen Telge Drifting Team
10 december 2010 · 5 398 Inlägg

hunn skrev:

turboforssen skrev:

hunn skrev:
jag knycker tråden lite.,. har problem med kupefläkten., ger felkod 2,3,3 har bytt fläkt o kollat säkringarna men felet kvarstår., vad mer kan va orsak till mitt bekymmer?? hoppas på svar., lite tråkigt o åka utan fläkt..

felkod 2-3-3 har ju inget med fläkten att göra ...
vad är det för fel på fläkten då???? funkar den inte alls eller bara på högsta läget

fläkten fungerar inte alls.,

vad bör jag felsöka eftersom jag får upp den felkoden då?? den beyder ju överström kupefläkt., trodde de va att den drog för mycket ström., med jag hade bevisligen fel

vilken dosa kolla du i ??? a eller b

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
hunn
10 december 2010 · 57 Inlägg

nu får du förklara dig lite., menar du felkodsavläsningen??
den görs via panelen., skulle kanske skrivet att jag har en 940 2,3se 97a med ecc

turboforssen Telge Drifting Team
10 december 2010 · 5 398 Inlägg

hunn skrev:
nu får du förklara dig lite., menar du felkodsavläsningen??
den görs via panelen., skulle kanske skrivet att jag har en 940 2,3se 97a med ecc

okey men då kan det stämma att 233 är hög ström till fläkten. och har tuvär inge svar sad

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
hunn
10 december 2010 · 57 Inlägg

prata med en kamrat på värksta idag., o han tror det kan va fläkt motståndet., någon som vet var man hittar den?? skulle suttit vid fläkt motorn., men jag kunde inte se den., ska kolla noggrannare i morgon

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang