2115 besökare just nu
Sida: 21 / 27 | Föregående | Nästa

Garagets fokus är bilar. Bloggen är nu Fordonsbloggen. Här kan du läsa om alla förändringar som gjorts.

sirmiro
Double-Unicorn Rider
Från: Örebro
Registrerad: 2008-05-13

Re: Garagets fokus är bilar. Bloggen är nu Fordonsbloggen. Här kan du läsa om alla förändringar som gjorts.

BjorNSX skrev:

Alpenretter skrev:

Har startat min bloggundersökning idag,
än så länge står det 2-1 till gamla bloggens fördel.

Mao folk vill* läsa om annat än fordon, det finns ju det styrda forumet till för...
(*än så länge en undersökningen)

Undersökningen kommer att pågå ett tag bland blogganvändarna,
och jag kommer att summera slutresultatet sen.

Tänk så här istället:
Vi har bara en ishall.
Majoriteten ville dansa isdans och fick göra det fram tills nyligen.
Plötsligt tas istiden bort från majoriteten och bandykillarna som är i minoritet får all istid.
Med västvärldens sätt att se på saker och ting så borde majoritetens vilja få styra,
inte som kommunismens 5års planer bestämda av några få som ledde till katastrof...

...eller så här:
Denna is är så stor att vi kan leka på den båda grupper och vi är så långt ifrån varandra att man måste åka bort till den andra för att se vad den gruppen gör och om man kan reta sig på vad den håller på med!!! Vill man slippa reta sig på dem där borta så är det bara att låta bli att åka dit.
Dessutom tror jag att båda grupper kan ha utbyte av varandras aktiviteter.

Som du säger - byt erfarenheter av varandra.
Något bloggarna i fritt format gjort. Speciellt under den politiska urspårningen då vi har rättat varandra inom massor av saker.
Skämten lyfter upp en annars förstörd dag. Ja, gorgs blogg kunde få en dag som gick åt skogen bra. Det är nu borta. hmm

Vi har drabbats av de bestämmande gubbarna i ishallen - som tycker bandy är en sport och isdans är friåkning som bör ske på nån sjö...

Och när debatten sedan sker är det fotbollskillarna som aldrig satt sin fot i ishallen som förklarar att isen minsann bara ska nyttjas till bandyn.

Kan ni som säger att det nya här är bra förstå vad vi menar?
Vi vill ha mer saker tillåtna. Alla FÅR blogga om bilar, och har alltid fått det. Men vi fick så mycket mer genom bloggarna. Folk har hittat kärlek, arbeten har fördelats och många har fått vänner.

Är det avundsjuka som gör att ni vill stoppa våra ord? Att vissa orkar skriva långa inlägg om samhället som andra gillar?

Om vi leker med ishallsjämförelsen igen blir detta att vi som dansar isdans (skriver blogg) ska förbjudas från isen - men bandylagen får inte mer tid på isen.
Fotbollskillarna som inte har koll på hur det ser ut tjafsar med andra ord inte om att bandylaget ska få mer utrymme - utan för att de ogillar de som gillar isdans.
De som gillar isdans får självklart vara i ishallen - om de börjar spela bandy.

Är det rätt?

Om vi vänder på det - bandylaget skulle tappa istiden och då få välja att isdans eller att spela på en sjö - känns det värre?
Tänk tillbaka när du var 12år, idrotten - du trodde det var fotboll och det var dans på schemat... 1-4 lektioner per år och killarna försökte fly. Bollsporter var minst varannan vecka. Tänk att det var omvänt...

Ska man då förbjuda dansen bara för att de som inte kan dansa tycker det är dåligt?
Ska man lyssna på de som inte nyttjat funktionen?
Ska man lyssna på de stöddiga eleverna som skriker att dans är för töntar, bara för att de trampar tjejerna på tårna?
Eller ska man lyssna på de som dansar som de blir tillsagda - och fråga dem hur det går att göra utbildningen bättre?

Du som läst detta inlägg vet att ditt samvete svarat att man ska lyssna på de som håller på med det.
Jag vet att att många av er kommer se till att skriva arga kommentarer på detta inlägg för att försöka visa att jag har fel - men ni vet att jag har rätt. Lyssna på samvetet - ska man verkligen lyssna på den som inte vet vad det handlar om, eller ska man lyssna på den som dagligen utövar en aktivitet?

Så vilka ska man lyssna på och föra en diskussion med inom detta?
Jag rekommenderar att skicka ut ett PM till de 50-100 pers som har flest blogginlägg och flest 'tummar', sen frågar ni hur dessa personer vill se bloggen. Det är dessa personer som brukar den.

Men vill ni vara som kommungubbarna som säger 'isdans är för töntar' så var så - det är ert val.
Jag hoppas bara inte fallet blir för hårt när grabben kommer hem och säger att han vill dansa på isen och inte kämpa med klubban. Jag har spelat hockey - jag har sett pappor slå sina barn för att de inte gjorde mål och blev stjärnor - vill ni verkligen bli sådana? Jag kommer inte bli det - ni har ert eget val.

skruttan
Klassvärd/fram matare
Från: Göteborg
Registrerad: 2008-07-21

Re: Garagets fokus är bilar. Bloggen är nu Fordonsbloggen. Här kan du läsa om alla förändringar som gjorts.

Carro_87 skrev:

drazen_gti skrev:

Carro_87 skrev:

Det var ju också moget...

sant ju... vill du skriva av dig om dina pms problem så finns det ställen för sånt

jo jag vet det! men jag har tyckt att det har funkat alldeles utmärkt här innan som sagt! Aldrig någon som har gett mig dåliga kommentarer på mina blogg inlägg så jag har inte sett det som ett problem att skriva om vad jag vill. Har fått väldigt bra stöd från många personer här när jag har haft det svårt!
Jag säger bara vad jag tycker, som så många andra här i forumet!

Vi tjejer får inte tycka här vet du.. vi ska vara tyst o timida.. Säger man nått eller tycker nått så ska man vara tyst.. o sen komma med småbarns kommentarer som vissa gör.. Väx upp snälla..

*Inte du gumman*

skruttan
Klassvärd/fram matare
Från: Göteborg
Registrerad: 2008-07-21

rickylicious skrev:

killercow skrev:

bloggen ska nu alltså enbart handla om fordon...
alltså hela blogginläggen? inte en del av de om fordon utan precis allt i varje inlägg måste vara om fordon...?

Så ja kan typ skriva att idag tog jag bilen till affären... sen får jag inte skriva vad ja gjorde där för ja hade ju knappast med mej bilen in där... men ja får skriva att ja åkte hem i bilen.

så här får jag alltså skriva:

Idag åkte jag till affären i bilen. "piiiip" sen åkte jag hem i bilen.

Är en sak om ni tar bort blogginlägg som bryter mot lagen eller på hopp på andra.
Men sensurera ner till att man bara får skriva enbart om en kategori verkar i mina ögon skumt.

Detta verkar tyvärr inte vara nån bra lösning. nu måste ni ju sitta kolla alla blogginlägg så dom endast är fordonsrelaterade. varför inte låta folk skriva om vad dom vill å sitta å kolla så inte folk skriver skit om andra, påhopp mm istället?

Försöker du missförstå hela grejen med flit....?

Anledning till att man gör detta är för att slippa inlägg som "Idag åkte jag till Ica", förstår du inte det? Detta är en bilsida och där är vi ganska många som vill läsa forum, bloggar, osv om just *trumvirvel* BILAR! Vill du skriva att du har handlat så finns Blogg.se, Wordpress.com, m.fl.

hur ofta var du inne på bloggen o läste.. med tanke på att du vet allt om det??
Aldrig sett dig men du har kommentarer till allt..

Kan inte heller komma på att jag sett ditt namn på någon av dom populära bloggarna heller..

Så min fråga till dig är.. vad är ditt problem om du inte är där inne ändå????

worlax
Medlem
Från: Luleå
Registrerad: 2006-11-18

Är ju svammligt detta.. är ju bara skriva, " motor " på nån rad så godkänns det?

med andra ord, så är det likadant som innan.

Saab_Diana
Medlem
Från: Någonstans i Sverige
Registrerad: 2008-10-28
Saab 9-5 "2.0"
Saab 9-5 "AERO"

Ursäkta språket men fan vad bra...Det behövdes verkligen.
Nu kanske man kan slänga upp sina bilar igen.
Det har ju varit total lekstuga med dom där bloggarna här ett bra tag.
Och jag hoppas att det hålls styr på det här också och att allt som inte har med bilar att göra på nåt sätt plockas bort.

MrH
Det är lättare att prata än att få något sagt.
Från: Orust
Registrerad: 2007-08-18
Volvo C70 Turbo "Westcoast Edition"
Webbsida

Saab_Diana skrev:

Och jag hoppas att det hålls styr på det här också och att allt som inte har med bilar att göra på nåt sätt plockas bort.

Och vad sjutton har bloggarna haft med dina bilar att göra? Ingen tvingar dig att ta del av bloggarna om du inte vill, lika lite som någon är tvingad att titta på dina bilar.

Dessutom hoppas jag innerligt att den censur du efterlyser aldrig får fotfäste på den här sidan. Den behövs inte heller om det finns klara och tydliga regler, inte godtyckliga som nu, och tillräckligt många moderatorer för att dom skall klara av att hålla koll på att reglerna efterlevs.

pistonhead
Medlem
Registrerad: 2009-03-28

Va stor sak det blev av det o_O
Fordonsblogg är MYCKET roligare:D

Alpenretter
Suksikaa vittuun "pomot" !
Registrerad: 2008-06-24

pistonhead skrev:

Just nu kanske pga all sarkasm från "bloggarnas" sida tongue
Men vänta tills dom tröttnar, då kommer bloggen att "torka ut"...

Senast redigerat av Alpenretter (2010-12-16 09:09)

drazen_gti
Medlem

skruttan skrev:

Carro_87 skrev:

drazen_gti skrev:

sant ju... vill du skriva av dig om dina pms problem så finns det ställen för sånt

jo jag vet det! men jag har tyckt att det har funkat alldeles utmärkt här innan som sagt! Aldrig någon som har gett mig dåliga kommentarer på mina blogg inlägg så jag har inte sett det som ett problem att skriva om vad jag vill. Har fått väldigt bra stöd från många personer här när jag har haft det svårt!

Vi tjejer får inte tycka här vet du.. vi ska vara tyst o timida.. Säger man nått eller tycker nått så ska man vara tyst.. o sen komma med småbarns kommentarer som vissa gör.. Väx upp snälla..

*Inte du gumman*

du börjar verkligen bli tjatig... du verkar ha fått för dig att alla är emot dig på gorg på nåt sätt! Ska du göra detta till en jämställdhetsfråga nu? Svårt o inse fakta, det var kul med bloggen förut men det spårade ur, mycket tack vare politikbloggar och bloggar som verkligen var på gränsen till hets mot folkgrupp(det kan vi alla enas om eller hur?). Så istället för att kolektivt be om ursäkt att vi inte inte skötte oss så sitter ni o gapar om yttrandefrihet, kommunism, ishallar, jämställdhet o massa andra helt värdelösa liknelser.
Jag var en av dom som var väldigt aktiv i bloggkommenterande(politik, religion, invandring) och har säkert en del i att det har blivit som det blivit.
Jag vill härmed vara den som tar första steget och be admins och folket om ursäkt för att jag var bidragande till att bloggen ändrade inriktning.

I'd rather die like a man, than live like a coward

Hamilton
Medlem
Registrerad: 2006-05-31
Webbsida

Alpenretter
Du skriver att du aldrig går till personangrepp men du gör ett rejält och grovt angrep på mig som person i ett inlägg i den här tråden som jag för övrigt lämnade utan kommentar men har informerat ledningen om det nu när det tycks vara fritt fram att *ljuga helt öppet och fara med osanningar hej villt.

*skruttan ljuger helt öppet i detta inlägg (312)utan att besvara anklagelserna utan tramsar vidare i OT- skogen.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7&p=16

Det kan ju för allt i världen inte vara så att just garaget ska tillhandahålla diverse funktioner som t.ex. blogg bara för att det finns på andra ställen eller för att det en gång fans en blogg och man byter inriktning eller namn på den, eller att man till och med tar bort den helt.  Inget varar för evigt förändringar sker hela tiden och överallt så även på garaget och det är ägaren som bestämmer  om, när, var och hur det sker.

Jag tror inte världen går under för dom som har ett trängande behov av att blogga om allt och inget.
Det finns hundra tusentals andra platser för det.
Facebook med över 500 miljoner användare är ett sådant exempel. Där blir man informerad om när ens  vänner dricker kaffe eller när dom byter kanal på TV'n för att i nästa inlägg informera om att dom ska gå och sova. Det finns till och med par som för sina diskussioner över facebook och man får veta att frun är på väg upp i övervåningen med en kopp kaffe och givetvis efterföljs det med ett tack av mannen i nästa inlägg. 
Har jag ett behov av att veta det? Nej men dom som skriver har ett behov av att informera och reglerna och tjänsterna på den sidan tillåter dom att göra det.

Att man träffar vänner via garaget är ju bara positivt och att man håller kontakten med dom, men att ange ändring, borttagning av bloggen som skäl för att man tappar kontakten med vännerna så uppstår ju frågan om man verkligen är "vänner" om kontakten endast sker via garaget's blogg och inte via övriga kanaler som e-post, MSN, telefon m.m.
Den här tråden om någon är ett bevis på att nivån på garaget måste upp bra många snäpp.
Det var just av den här anledning som jag tackade jag till att börja som moderator när jag fick förfrågan av chrizz.

Att höja nivån från trams och direkta personangrepp har inte varit en dans på rosor och jag har fått mycket kritik för det och det är helt ok att kritisera mina beslut eller åsikter, men när man går över gränsen och går till angrepp på mig som person så är det stopp.

Jag lägger aldrig in personliga känslor, humör  i mina beslut utan endast mina tolkningar av reglerna och även hur andra har beslutat i liknande fall om det finns sådana.
Alla tolkar inte reglerna på samma vis men det är administratörernas och  moderatorernas tolkningar som gäller.

Reglerna som finns på sidan gäller registrerade medlemmar det finns även regler för moderatorer  och administratörer och det är inget märkvärdigt med det, regler finns det överallt i samhället och beroende på vilken befattning man har så har man även ett regelverk efter det.

Att jag som moderator gör något som en registrerad medlem inte kan eller får är således inget märkvärdigt.

Mvh
Hamilton

Den kloke lär av sina misstag men den smarte lär av andras.

pistonhead
Medlem
Registrerad: 2009-03-28

Men helt seriöst, vi fick ju en chans om man säger så. Det fanns roliga bloggar o läsa självklart! MEN sen fanns det ju bla mycket rasism o skit , massa tjafs mellan folk o aa du förstår. Så själv tycker jag att detta va en bra lösning.

Alpenretter skrev:

pistonhead skrev:

Just nu kanske pga all sarkasm från "bloggarnas" sida tongue
Men vänta tills dom tröttnar, då kommer bloggen att "torka ut"...

chrizz
Administratör
Från: Eskilstuna
Registrerad: 2004-02-01
Webbsida

Vi kommer aldrig att kunna göra alla nöjda, men vi arbetar nu utifrån ett förslag för att eventuellt kunna mötas halvvägs. Jag vill även påpeka att syftet aldrig varit att inte låta folk lära känna varandra eller att vi tycker att det är en fantastisk idé att INTE tillåta annat än fordonsbloggar, men situationen som uppstått på senare tid har tvingat oss till denna drastiska åtgärd för att få bukt på problemet omgående.

I korthet innebär förslaget vi jobbar utifrån:

* Införa sektionsmoderatorer med enkla uppgifter utanför forumet. Notera att det idag inte finns sådana möjligheter rent praktiskt. Det finns forummoderatorer och administratörer som har tillgång till allt, vilket innebär att vi måste ha ett oerhört förtroende för de som får administrationsbehörighet. Sektionsmoderatorerna (tänk t.ex. "bloggmoderator") skulle få begränsad behörighet som endast rör bloggar. Det krävs dock en del jobb för att få till detta, så det är inget som kan införas rakt av. Funktionaliteten måste skapas alltså.

* Vi delar bloggarna i två "kategorier". Fordonsbloggar och personliga bloggar.

* Huvudfliken förblir fordonsbloggar och fokus kommer fortsätta att ligga på dessa. Personliga bloggen kommer att hittas på respektive användares sida.

* Båda typerna av bloggar går att prenumerera på.

* Personliga bloggar saknar de fördelar som fordonsbloggarna kommer att ha, inkl kommentarsfunktion och eventuellt även tumme-knapp, men ämnet är i övrigt fritt här inom ramen för vad svensk lag och "sunt förnuft" tillåter.

* Istället för att rensa (läs: radera inlägg) bland fordonsbloggarna, vilket för övrigt känns väldigt tråkigt och dumt att göra, så kommer sektionsmoderatorernas främsta uppgift att vara att avgöra ifall ett inlägg hamnat i fel kategori och därmed flytta inlägget från fordonsbloggen till den personliga bloggen eller tvärtom.

Märk väl att detta är ett förslag till en kompromiss och bör betraktas därefter. Anledningen till idén att personliga bloggarna skall sakna kommentarsmöjlighet är att det är här som hätska debatter lätt uppkommer och snabbt kan utvecklas till något otrevligt och oönskat. Det skapas alltså diskussioner som inte hör hemma i en blogg, utan snarare i forumet där modereringsmöjligheterna ser helt annorlunda ut. Bloggen är inget diskussionsforum alltså, ha det i åtanke.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Alpenretter

drazen_gti skrev:

skruttan skrev:

Carro_87 skrev:

*Inte du gumman*

du börjar verkligen bli tjatig... du verkar ha fått för dig att alla är emot dig på gorg på nåt sätt! Ska du göra detta till en jämställdhetsfråga nu? Svårt o inse fakta, det var kul med bloggen förut men det spårade ur, mycket tack vare politikbloggar och bloggar som verkligen var på gränsen till hets mot folkgrupp(det kan vi alla enas om eller hur?). Så istället för att kolektivt be om ursäkt att vi inte inte skötte oss så sitter ni o gapar om yttrandefrihet, kommunism, ishallar, jämställdhet o massa andra helt värdelösa liknelser.
Jag var en av dom som var väldigt aktiv i bloggkommenterande(politik, religion, invandring) och har säkert en del i att det har blivit som det blivit.
Jag vill härmed vara den som tar första steget och be admins och folket om ursäkt för att jag var bidragande till att bloggen ändrade inriktning.

Du är verkligen konstig du hmm
På vilket sätt är liknelserna "helt värdelösa" ?!?

Ja visst ja,
du hade ju upplevt facismen/kommunismen på nära håll (som spädbarn) på balkan
och det gör ju dig till en kompetent domare i yttrandefrihets diskutioner roll

Att det blev personliga påhopp i bloggarna var inte bra (vi är ju trots allt bara primater),
men den lilla röda fanns ju där hela tiden och moderatorerna kunde ha gått i och brutit i tid...

Bloggen var det enda fria forumet,
tyckte man inte om det man läste så var det bara att scrolla vidare.
Tror inte allt för många läste bloggen med en AK-47 tryckt mot ryggen, eller ?

Själv tyckte jag att det var intressant att diskutera saker och ting med tex dig,
trots att jag kunde få en känsla av att du "känner dig större än du är" i vissa avseenden.

Alpenretter

chrizz skrev:

Vi kommer aldrig att kunna göra alla nöjda, men vi arbetar nu utifrån ett förslag för att eventuellt kunna mötas halvvägs. Jag vill även påpeka att syftet aldrig varit att inte låta folk lära känna varandra eller att vi tycker att det är en fantastisk idé att INTE tillåta annat än fordonsbloggar, men situationen som uppstått på senare tid har tvingat oss till denna drastiska åtgärd för att få bukt på problemet omgående.

I korthet innebär förslaget vi jobbar utifrån:

* Införa sektionsmoderatorer med enkla uppgifter utanför forumet. Notera att det idag inte finns sådana möjligheter rent praktiskt. Det finns forummoderatorer och administratörer som har tillgång till allt, vilket innebär att vi måste ha ett oerhört förtroende för de som får administrationsbehörighet. Sektionsmoderatorerna (tänk t.ex. "bloggmoderator") skulle få begränsad behörighet som endast rör bloggar. Detta kräver dock en del jobb för att få till detta, så det är inget som kan införas rakt av. Funktionaliteten måste skapas alltså.

* Vi delar bloggarna i två "kategorier". Fordonsbloggar och personliga bloggar.

* Huvudfliken förblir fordonsbloggar och fokus kommer fortsätta att ligga på dessa. Personliga bloggen kommer att hittas på respektive användares sida.

* Båda typerna av bloggar går att prenumerera på.

* Personliga bloggar saknar de fördelar som fordonsbloggarna kommer att ha, inkl kommentarsfunktion och eventuellt även tumme-knapp, men ämnet är i övrigt fritt här inom ramen för vad svensk lag och "sunt förnuft" tillåter.

* Istället för att rensa (läs: radera inlägg) bland fordonsbloggarna, vilket för övrigt känns väldigt tråkigt och dumt att göra, så kommer sektionsmoderatorernas främsta uppgift att vara att avgöra ifall ett inlägg hamnat i fel kategori och därmed flytta inlägget från fordonsbloggen till den personliga bloggen eller tvärtom.

Märk väl att detta är ett förslag till en kompromiss och bör betraktas därefter. Anledningen till idén att personliga bloggarna skall sakna kommentarsmöjlighet är att det är här som hätska debatter lätt uppkommer och snabbt kan utvecklas till något otrevligt och oönskat. Det skapas alltså diskussioner som inte hör hemma i en blogg, utan snarare i forumet där modereringsmöjligheterna ser helt annorlunda ut. Bloggen är inget diskussionsforum alltså, ha det i åtanke.

Mvh

Varför inte ha 2 jämbördiga bloggar ?
Den personliga prenumerbara kommer inte att fungera precis som när
svar på kommentarer via GB infördes istället för direkt, blir bara omständigt...

Intressant ordval där "chefen",
***Jag vill även påpeka att syftet aldrig varit att inte låta folk lära känna varandra***

Hmmm hmm

Jag vet inte vad jag ska tycka om dom orden...

Senast redigerat av Alpenretter (2010-12-16 09:39)

ichibon
mmm, blåbärssoppa.
Från: Mora
Registrerad: 2008-06-22

chrizz skrev:

Vi kommer aldrig att kunna göra alla nöjda, men vi arbetar nu utifrån ett förslag för att eventuellt kunna mötas halvvägs. (...)

Jag tycker detta låter som en bra lösning. Förstår ert dilemma, den här tråden om ngn har ju påvisat det många redan vet: det mesta spårar ur på g.org som det varit senaste tiden.

Tack till admin för viljan att kompromissa!

/ichi

Roos
Medlem
Registrerad: 2009-05-03

chrizz skrev:

Vi kommer aldrig att kunna göra alla nöjda, men vi arbetar nu utifrån ett förslag för att eventuellt kunna mötas halvvägs. Jag vill även påpeka att syftet aldrig varit att inte låta folk lära känna varandra eller att vi tycker att är en fantastisk idé att INTE tillåta annat än fordonsbloggar, men situationen som uppstått på senare tid har tvingat oss till denna drastiska åtgärd för att få bukt på problemet omgående....

......

Mvh

Jag tycker det du skrivit låter superbra! Det är inte som förut, men ändå en stor förändring som faktiskt behövdes. Det var faktiskt VI som gjorde så att våran bloggfunktion försvann, inte admins. Dom såg bara till att det skedde.

Tummen upp för dig Chrizz, nu har ni ju även visat att ni är villiga att gå till mötes. smile

Senast redigerat av Roos (2010-12-16 09:48)

Alpenretter

Hamilton skrev:

Alpenretter
Du skriver att du aldrig går till personangrepp men du gör ett rejält och grovt angrep på mig som person i ett inlägg i den här tråden som jag för övrigt lämnade utan kommentar men har informerat ledningen om det nu när det tycks vara fritt fram att *ljuga helt öppet och fara med osanningar hej villt.

*skruttan ljuger helt öppet i detta inlägg (312)utan att besvara anklagelserna utan tramsar vidare i OT- skogen.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7&p=16

Det kan ju för allt i världen inte vara så att just garaget ska tillhandahålla diverse funktioner som t.ex. blogg bara för att det finns på andra ställen eller för att det en gång fans en blogg och man byter inriktning eller namn på den, eller att man till och med tar bort den helt.  Inget varar för evigt förändringar sker hela tiden och överallt så även på garaget och det är ägaren som bestämmer  om, när, var och hur det sker.

Jag tror inte världen går under för dom som har ett trängande behov av att blogga om allt och inget.
Det finns hundra tusentals andra platser för det.
Facebook med över 500 miljoner användare är ett sådant exempel. Där blir man informerad om när ens  vänner dricker kaffe eller när dom byter kanal på TV'n för att i nästa inlägg informera om att dom ska gå och sova. Det finns till och med par som för sina diskussioner över facebook och man får veta att frun är på väg upp i övervåningen med en kopp kaffe och givetvis efterföljs det med ett tack av mannen i nästa inlägg. 
Har jag ett behov av att veta det? Nej men dom som skriver har ett behov av att informera och reglerna och tjänsterna på den sidan tillåter dom att göra det.

Att man träffar vänner via garaget är ju bara positivt och att man håller kontakten med dom, men att ange ändring, borttagning av bloggen som skäl för att man tappar kontakten med vännerna så uppstår ju frågan om man verkligen är "vänner" om kontakten endast sker via garaget's blogg och inte via övriga kanaler som e-post, MSN, telefon m.m.
Den här tråden om någon är ett bevis på att nivån på garaget måste upp bra många snäpp.
Det var just av den här anledning som jag tackade jag till att börja som moderator när jag fick förfrågan av chrizz.

Att höja nivån från trams och direkta personangrepp har inte varit en dans på rosor och jag har fått mycket kritik för det och det är helt ok att kritisera mina beslut eller åsikter, men när man går över gränsen och går till angrepp på mig som person så är det stopp.

Jag lägger aldrig in personliga känslor, humör  i mina beslut utan endast mina tolkningar av reglerna och även hur andra har beslutat i liknande fall om det finns sådana.
Alla tolkar inte reglerna på samma vis men det är administratörernas och  moderatorernas tolkningar som gäller.

Reglerna som finns på sidan gäller registrerade medlemmar det finns även regler för moderatorer  och administratörer och det är inget märkvärdigt med det, regler finns det överallt i samhället och beroende på vilken befattning man har så har man även ett regelverk efter det.

Att jag som moderator gör något som en registrerad medlem inte kan eller får är således inget märkvärdigt.

Mvh
Hamilton

Kan ha använt en del grova ord,
men var dom helt obefogade ?
Känner inte du att du har betett och uttryckt dig på ett väldigt oproffsigt och "buffligt" sätt innan ?

Däremot har du blivit mkt mkt lenare i ditt sätt att uttrycka dig efter det,
så var det kanske inte en tankeställlare som "tog där den skulle" ?

Nä, jag är inte guds bästa barn, men jag kräver att moderatorerna mm är proffsiga/yrkesmässiga.

chrizz
Administratör
Från: Eskilstuna
Registrerad: 2004-02-01
Webbsida

Alpenretter och Hamilton, har ni något otalt med varandra så ta det över PM. Jag vill inte se mera off topic-diskussion här från någon av er nu.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

drazen_gti
Medlem

Alpenretter skrev:

drazen_gti skrev:

skruttan skrev:

*Inte du gumman*

Du är verkligen konstig du hmm
På vilket sätt är liknelserna "helt värdelösa" ?!?

Ja visst ja,
du hade ju upplevt facismen/kommunismen på nära håll (som spädbarn) på balkan
och det gör ju dig till en kompetent domare i yttrandefrihets diskutioner roll

Att det blev personliga påhopp i bloggarna var inte bra (vi är ju trots allt bara primater),
men den lilla röda fanns ju där hela tiden och moderatorerna kunde ha gått i och brutit i tid...

Bloggen var det enda fria forumet,
tyckte man inte om det man läste så var det bara att scrolla vidare.
Tror inte allt för många läste bloggen med en AK-47 tryckt mot ryggen, eller ?

Själv tyckte jag att det var intressant att diskutera saker och ting med tex dig,
trots att jag kunde få en känsla av att du "känner dig större än du är" i vissa avseenden.

det du inte fattar är, garaget(och alla andra liknande sajter) är ingen demokrati! Det finns regler att följa, gilalr man inte reglerna så går man vidare tills man hittar den sidan som man trivs på. Det är tjusningen med internet eller hur? Din ishallsjämförelse är därmed helt värdelös då det finns miljoner forum att hänga på, dock finns det inte miljoner ishallar i en stad.
Jag tycker också att det varit intressant att diskutera med dig, du är den enda som hållit en vettig nivå(tills nu då). Själv har jag upplevt dig som en man som går mycket på känslor och inte alltid stannar upp o tänker igenom det du skriver...

I'd rather die like a man, than live like a coward

BjorNSX
Medlem
Från: Falun
Registrerad: 2008-11-15
Honda Legend 3,5 "Executive Advanced Aut AWD"
Honda NSX-T "Acura"

Saab_Diana skrev:

Förstår inte problemet - är du avundsjuk på oss som har en lekstuga att leka och ha roligt i???? Och varför är du där och tittar på om du inte gillar det?
Det finns plats för både dig och oss här!

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig

Index » Nyheter » Garagets fokus är bilar. Bloggen är nu Fordonsbloggen. Här kan du läsa om alla förändringar som gjorts.

Tråd låst
    1   . . .   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27    
Forumet just nu

Diskussionsforum

Evenemangsforum

Volvo V70 "Den Rubinröde"
Skapades för 13 minuter sedan
Volvo 960 d24tic
Skapades för 72 minuter sedan
BMW 320D e91
Skapades för 3 timmar sedan
BMW E39 523i