Garagets fokus är bilar. Bloggen är nu Fordonsbloggen. Här kan du läsa om alla förändringar som gjorts.

Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
16 december 2010 · 311 Inlägg

pistonhead skrev:
Va stor sak det blev av det o_O
Fordonsblogg är MYCKET roligare:D

Just nu kanske pga all sarkasm från "bloggarnas" sida tongue
Men vänta tills dom tröttnar, då kommer bloggen att "torka ut"...

Senast redigerat av Alpenretter (16 december 2010)

drazen_gti
16 december 2010 · 807 Inlägg

skruttan skrev:

Carro_87 skrev:

drazen_gti skrev:

sant ju... vill du skriva av dig om dina pms problem så finns det ställen för sånt

jo jag vet det! men jag har tyckt att det har funkat alldeles utmärkt här innan som sagt! Aldrig någon som har gett mig dåliga kommentarer på mina blogg inlägg så jag har inte sett det som ett problem att skriva om vad jag vill. Har fått väldigt bra stöd från många personer här när jag har haft det svårt!
Jag säger bara vad jag tycker, som så många andra här i forumet!

Vi tjejer får inte tycka här vet du.. vi ska vara tyst o timida.. Säger man nått eller tycker nått så ska man vara tyst.. o sen komma med småbarns kommentarer som vissa gör.. Väx upp snälla..

*Inte du gumman*

du börjar verkligen bli tjatig... du verkar ha fått för dig att alla är emot dig på gorg på nåt sätt! Ska du göra detta till en jämställdhetsfråga nu? Svårt o inse fakta, det var kul med bloggen förut men det spårade ur, mycket tack vare politikbloggar och bloggar som verkligen var på gränsen till hets mot folkgrupp(det kan vi alla enas om eller hur?). Så istället för att kolektivt be om ursäkt att vi inte inte skötte oss så sitter ni o gapar om yttrandefrihet, kommunism, ishallar, jämställdhet o massa andra helt värdelösa liknelser.
Jag var en av dom som var väldigt aktiv i bloggkommenterande(politik, religion, invandring) och har säkert en del i att det har blivit som det blivit.
Jag vill härmed vara den som tar första steget och be admins och folket om ursäkt för att jag var bidragande till att bloggen ändrade inriktning.

I'd rather die like a man, than live like a coward
Hamilton
16 december 2010 · 8 861 Inlägg

Alpenretter
Du skriver att du aldrig går till personangrepp men du gör ett rejält och grovt angrep på mig som person i ett inlägg i den här tråden som jag för övrigt lämnade utan kommentar men har informerat ledningen om det nu när det tycks vara fritt fram att *ljuga helt öppet och fara med osanningar hej villt.

*skruttan ljuger helt öppet i detta inlägg (312)utan att besvara anklagelserna utan tramsar vidare i OT- skogen.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7&p=16

Det kan ju för allt i världen inte vara så att just garaget ska tillhandahålla diverse funktioner som t.ex. blogg bara för att det finns på andra ställen eller för att det en gång fans en blogg och man byter inriktning eller namn på den, eller att man till och med tar bort den helt.  Inget varar för evigt förändringar sker hela tiden och överallt så även på garaget och det är ägaren som bestämmer  om, när, var och hur det sker.

Jag tror inte världen går under för dom som har ett trängande behov av att blogga om allt och inget.
Det finns hundra tusentals andra platser för det.
Facebook med över 500 miljoner användare är ett sådant exempel. Där blir man informerad om när ens  vänner dricker kaffe eller när dom byter kanal på TV'n för att i nästa inlägg informera om att dom ska gå och sova. Det finns till och med par som för sina diskussioner över facebook och man får veta att frun är på väg upp i övervåningen med en kopp kaffe och givetvis efterföljs det med ett tack av mannen i nästa inlägg. 
Har jag ett behov av att veta det? Nej men dom som skriver har ett behov av att informera och reglerna och tjänsterna på den sidan tillåter dom att göra det.

Att man träffar vänner via garaget är ju bara positivt och att man håller kontakten med dom, men att ange ändring, borttagning av bloggen som skäl för att man tappar kontakten med vännerna så uppstår ju frågan om man verkligen är "vänner" om kontakten endast sker via garaget's blogg och inte via övriga kanaler som e-post, MSN, telefon m.m.
Den här tråden om någon är ett bevis på att nivån på garaget måste upp bra många snäpp.
Det var just av den här anledning som jag tackade jag till att börja som moderator när jag fick förfrågan av chrizz.

Att höja nivån från trams och direkta personangrepp har inte varit en dans på rosor och jag har fått mycket kritik för det och det är helt ok att kritisera mina beslut eller åsikter, men när man går över gränsen och går till angrepp på mig som person så är det stopp.

Jag lägger aldrig in personliga känslor, humör  i mina beslut utan endast mina tolkningar av reglerna och även hur andra har beslutat i liknande fall om det finns sådana.
Alla tolkar inte reglerna på samma vis men det är administratörernas och  moderatorernas tolkningar som gäller.

Reglerna som finns på sidan gäller registrerade medlemmar det finns även regler för moderatorer  och administratörer och det är inget märkvärdigt med det, regler finns det överallt i samhället och beroende på vilken befattning man har så har man även ett regelverk efter det.

Att jag som moderator gör något som en registrerad medlem inte kan eller får är således inget märkvärdigt.


Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
pistonhead
16 december 2010 · 34 Inlägg

Men helt seriöst, vi fick ju en chans om man säger så. Det fanns roliga bloggar o läsa självklart! MEN sen fanns det ju bla mycket rasism o skit , massa tjafs mellan folk o aa du förstår. Så själv tycker jag att detta va en bra lösning.

Alpenretter skrev:

pistonhead skrev:
Va stor sak det blev av det o_O
Fordonsblogg är MYCKET roligare:D

Just nu kanske pga all sarkasm från "bloggarnas" sida tongue
Men vänta tills dom tröttnar, då kommer bloggen att "torka ut"...

chrizz Administratör
16 december 2010 · 11 778 Inlägg

Vi kommer aldrig att kunna göra alla nöjda, men vi arbetar nu utifrån ett förslag för att eventuellt kunna mötas halvvägs. Jag vill även påpeka att syftet aldrig varit att inte låta folk lära känna varandra eller att vi tycker att det är en fantastisk idé att INTE tillåta annat än fordonsbloggar, men situationen som uppstått på senare tid har tvingat oss till denna drastiska åtgärd för att få bukt på problemet omgående.

I korthet innebär förslaget vi jobbar utifrån:

* Införa sektionsmoderatorer med enkla uppgifter utanför forumet. Notera att det idag inte finns sådana möjligheter rent praktiskt. Det finns forummoderatorer och administratörer som har tillgång till allt, vilket innebär att vi måste ha ett oerhört förtroende för de som får administrationsbehörighet. Sektionsmoderatorerna (tänk t.ex. "bloggmoderator") skulle få begränsad behörighet som endast rör bloggar. Det krävs dock en del jobb för att få till detta, så det är inget som kan införas rakt av. Funktionaliteten måste skapas alltså.

* Vi delar bloggarna i två "kategorier". Fordonsbloggar och personliga bloggar.

* Huvudfliken förblir fordonsbloggar och fokus kommer fortsätta att ligga på dessa. Personliga bloggen kommer att hittas på respektive användares sida.

* Båda typerna av bloggar går att prenumerera på.

* Personliga bloggar saknar de fördelar som fordonsbloggarna kommer att ha, inkl kommentarsfunktion och eventuellt även tumme-knapp, men ämnet är i övrigt fritt här inom ramen för vad svensk lag och "sunt förnuft" tillåter.

* Istället för att rensa (läs: radera inlägg) bland fordonsbloggarna, vilket för övrigt känns väldigt tråkigt och dumt att göra, så kommer sektionsmoderatorernas främsta uppgift att vara att avgöra ifall ett inlägg hamnat i fel kategori och därmed flytta inlägget från fordonsbloggen till den personliga bloggen eller tvärtom.

Märk väl att detta är ett förslag till en kompromiss och bör betraktas därefter. Anledningen till idén att personliga bloggarna skall sakna kommentarsmöjlighet är att det är här som hätska debatter lätt uppkommer och snabbt kan utvecklas till något otrevligt och oönskat. Det skapas alltså diskussioner som inte hör hemma i en blogg, utan snarare i forumet där modereringsmöjligheterna ser helt annorlunda ut. Bloggen är inget diskussionsforum alltså, ha det i åtanke.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
16 december 2010 · 311 Inlägg

drazen_gti skrev:

skruttan skrev:

Carro_87 skrev:

jo jag vet det! men jag har tyckt att det har funkat alldeles utmärkt här innan som sagt! Aldrig någon som har gett mig dåliga kommentarer på mina blogg inlägg så jag har inte sett det som ett problem att skriva om vad jag vill. Har fått väldigt bra stöd från många personer här när jag har haft det svårt!
Jag säger bara vad jag tycker, som så många andra här i forumet!

Vi tjejer får inte tycka här vet du.. vi ska vara tyst o timida.. Säger man nått eller tycker nått så ska man vara tyst.. o sen komma med småbarns kommentarer som vissa gör.. Väx upp snälla..

*Inte du gumman*

du börjar verkligen bli tjatig... du verkar ha fått för dig att alla är emot dig på gorg på nåt sätt! Ska du göra detta till en jämställdhetsfråga nu? Svårt o inse fakta, det var kul med bloggen förut men det spårade ur, mycket tack vare politikbloggar och bloggar som verkligen var på gränsen till hets mot folkgrupp(det kan vi alla enas om eller hur?). Så istället för att kolektivt be om ursäkt att vi inte inte skötte oss så sitter ni o gapar om yttrandefrihet, kommunism, ishallar, jämställdhet o massa andra helt värdelösa liknelser.
Jag var en av dom som var väldigt aktiv i bloggkommenterande(politik, religion, invandring) och har säkert en del i att det har blivit som det blivit.
Jag vill härmed vara den som tar första steget och be admins och folket om ursäkt för att jag var bidragande till att bloggen ändrade inriktning.

Du är verkligen konstig du hmm
På vilket sätt är liknelserna "helt värdelösa" ?!?

Ja visst ja,
du hade ju upplevt facismen/kommunismen på nära håll (som spädbarn) på balkan
och det gör ju dig till en kompetent domare i yttrandefrihets diskutioner roll

Att det blev personliga påhopp i bloggarna var inte bra (vi är ju trots allt bara primater),
men den lilla röda fanns ju där hela tiden och moderatorerna kunde ha gått i och brutit i tid...

Bloggen var det enda fria forumet,
tyckte man inte om det man läste så var det bara att scrolla vidare.
Tror inte allt för många läste bloggen med en AK-47 tryckt mot ryggen, eller ?

Själv tyckte jag att det var intressant att diskutera saker och ting med tex dig,
trots att jag kunde få en känsla av att du "känner dig större än du är" i vissa avseenden.

Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
16 december 2010 · 311 Inlägg

chrizz skrev:
Vi kommer aldrig att kunna göra alla nöjda, men vi arbetar nu utifrån ett förslag för att eventuellt kunna mötas halvvägs. Jag vill även påpeka att syftet aldrig varit att inte låta folk lära känna varandra eller att vi tycker att det är en fantastisk idé att INTE tillåta annat än fordonsbloggar, men situationen som uppstått på senare tid har tvingat oss till denna drastiska åtgärd för att få bukt på problemet omgående.

I korthet innebär förslaget vi jobbar utifrån:

* Införa sektionsmoderatorer med enkla uppgifter utanför forumet. Notera att det idag inte finns sådana möjligheter rent praktiskt. Det finns forummoderatorer och administratörer som har tillgång till allt, vilket innebär att vi måste ha ett oerhört förtroende för de som får administrationsbehörighet. Sektionsmoderatorerna (tänk t.ex. "bloggmoderator") skulle få begränsad behörighet som endast rör bloggar. Detta kräver dock en del jobb för att få till detta, så det är inget som kan införas rakt av. Funktionaliteten måste skapas alltså.

* Vi delar bloggarna i två "kategorier". Fordonsbloggar och personliga bloggar.

* Huvudfliken förblir fordonsbloggar och fokus kommer fortsätta att ligga på dessa. Personliga bloggen kommer att hittas på respektive användares sida.

* Båda typerna av bloggar går att prenumerera på.

* Personliga bloggar saknar de fördelar som fordonsbloggarna kommer att ha, inkl kommentarsfunktion och eventuellt även tumme-knapp, men ämnet är i övrigt fritt här inom ramen för vad svensk lag och "sunt förnuft" tillåter.

* Istället för att rensa (läs: radera inlägg) bland fordonsbloggarna, vilket för övrigt känns väldigt tråkigt och dumt att göra, så kommer sektionsmoderatorernas främsta uppgift att vara att avgöra ifall ett inlägg hamnat i fel kategori och därmed flytta inlägget från fordonsbloggen till den personliga bloggen eller tvärtom.

Märk väl att detta är ett förslag till en kompromiss och bör betraktas därefter. Anledningen till idén att personliga bloggarna skall sakna kommentarsmöjlighet är att det är här som hätska debatter lätt uppkommer och snabbt kan utvecklas till något otrevligt och oönskat. Det skapas alltså diskussioner som inte hör hemma i en blogg, utan snarare i forumet där modereringsmöjligheterna ser helt annorlunda ut. Bloggen är inget diskussionsforum alltså, ha det i åtanke.

Mvh

Varför inte ha 2 jämbördiga bloggar ?
Den personliga prenumerbara kommer inte att fungera precis som när
svar på kommentarer via GB infördes istället för direkt, blir bara omständigt...

Intressant ordval där "chefen",
***Jag vill även påpeka att syftet aldrig varit att inte låta folk lära känna varandra***

Hmmm hmm

Jag vet inte vad jag ska tycka om dom orden...

Senast redigerat av Alpenretter (16 december 2010)

ichibon mmm, blåbärssoppa.
16 december 2010 · 616 Inlägg

chrizz skrev:
Vi kommer aldrig att kunna göra alla nöjda, men vi arbetar nu utifrån ett förslag för att eventuellt kunna mötas halvvägs. (...)

Jag tycker detta låter som en bra lösning. Förstår ert dilemma, den här tråden om ngn har ju påvisat det många redan vet: det mesta spårar ur på g.org som det varit senaste tiden.

Tack till admin för viljan att kompromissa!

/ichi
Roos
16 december 2010 ·

chrizz skrev:
Vi kommer aldrig att kunna göra alla nöjda, men vi arbetar nu utifrån ett förslag för att eventuellt kunna mötas halvvägs. Jag vill även påpeka att syftet aldrig varit att inte låta folk lära känna varandra eller att vi tycker att är en fantastisk idé att INTE tillåta annat än fordonsbloggar, men situationen som uppstått på senare tid har tvingat oss till denna drastiska åtgärd för att få bukt på problemet omgående....

......


Mvh

Jag tycker det du skrivit låter superbra! Det är inte som förut, men ändå en stor förändring som faktiskt behövdes. Det var faktiskt VI som gjorde så att våran bloggfunktion försvann, inte admins. Dom såg bara till att det skedde.

Tummen upp för dig Chrizz, nu har ni ju även visat att ni är villiga att gå till mötes. smile

Senast redigerat av Roos (16 december 2010)

Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
16 december 2010 · 311 Inlägg

Hamilton skrev:
Alpenretter
Du skriver att du aldrig går till personangrepp men du gör ett rejält och grovt angrep på mig som person i ett inlägg i den här tråden som jag för övrigt lämnade utan kommentar men har informerat ledningen om det nu när det tycks vara fritt fram att *ljuga helt öppet och fara med osanningar hej villt.

*skruttan ljuger helt öppet i detta inlägg (312)utan att besvara anklagelserna utan tramsar vidare i OT- skogen.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7&p=16

Det kan ju för allt i världen inte vara så att just garaget ska tillhandahålla diverse funktioner som t.ex. blogg bara för att det finns på andra ställen eller för att det en gång fans en blogg och man byter inriktning eller namn på den, eller att man till och med tar bort den helt.  Inget varar för evigt förändringar sker hela tiden och överallt så även på garaget och det är ägaren som bestämmer  om, när, var och hur det sker.

Jag tror inte världen går under för dom som har ett trängande behov av att blogga om allt och inget.
Det finns hundra tusentals andra platser för det.
Facebook med över 500 miljoner användare är ett sådant exempel. Där blir man informerad om när ens  vänner dricker kaffe eller när dom byter kanal på TV'n för att i nästa inlägg informera om att dom ska gå och sova. Det finns till och med par som för sina diskussioner över facebook och man får veta att frun är på väg upp i övervåningen med en kopp kaffe och givetvis efterföljs det med ett tack av mannen i nästa inlägg. 
Har jag ett behov av att veta det? Nej men dom som skriver har ett behov av att informera och reglerna och tjänsterna på den sidan tillåter dom att göra det.

Att man träffar vänner via garaget är ju bara positivt och att man håller kontakten med dom, men att ange ändring, borttagning av bloggen som skäl för att man tappar kontakten med vännerna så uppstår ju frågan om man verkligen är "vänner" om kontakten endast sker via garaget's blogg och inte via övriga kanaler som e-post, MSN, telefon m.m.
Den här tråden om någon är ett bevis på att nivån på garaget måste upp bra många snäpp.
Det var just av den här anledning som jag tackade jag till att börja som moderator när jag fick förfrågan av chrizz.

Att höja nivån från trams och direkta personangrepp har inte varit en dans på rosor och jag har fått mycket kritik för det och det är helt ok att kritisera mina beslut eller åsikter, men när man går över gränsen och går till angrepp på mig som person så är det stopp.

Jag lägger aldrig in personliga känslor, humör  i mina beslut utan endast mina tolkningar av reglerna och även hur andra har beslutat i liknande fall om det finns sådana.
Alla tolkar inte reglerna på samma vis men det är administratörernas och  moderatorernas tolkningar som gäller.

Reglerna som finns på sidan gäller registrerade medlemmar det finns även regler för moderatorer  och administratörer och det är inget märkvärdigt med det, regler finns det överallt i samhället och beroende på vilken befattning man har så har man även ett regelverk efter det.

Att jag som moderator gör något som en registrerad medlem inte kan eller får är således inget märkvärdigt.


Mvh
Hamilton

Kan ha använt en del grova ord,
men var dom helt obefogade ?
Känner inte du att du har betett och uttryckt dig på ett väldigt oproffsigt och "buffligt" sätt innan ?

Däremot har du blivit mkt mkt lenare i ditt sätt att uttrycka dig efter det,
så var det kanske inte en tankeställlare som "tog där den skulle" ?

Nä, jag är inte guds bästa barn, men jag kräver att moderatorerna mm är proffsiga/yrkesmässiga.

chrizz Administratör
16 december 2010 · 11 778 Inlägg

Alpenretter och Hamilton, har ni något otalt med varandra så ta det över PM. Jag vill inte se mera off topic-diskussion här från någon av er nu.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
drazen_gti
16 december 2010 · 807 Inlägg

Alpenretter skrev:

drazen_gti skrev:

skruttan skrev:

Vi tjejer får inte tycka här vet du.. vi ska vara tyst o timida.. Säger man nått eller tycker nått så ska man vara tyst.. o sen komma med småbarns kommentarer som vissa gör.. Väx upp snälla..

*Inte du gumman*

du börjar verkligen bli tjatig... du verkar ha fått för dig att alla är emot dig på gorg på nåt sätt! Ska du göra detta till en jämställdhetsfråga nu? Svårt o inse fakta, det var kul med bloggen förut men det spårade ur, mycket tack vare politikbloggar och bloggar som verkligen var på gränsen till hets mot folkgrupp(det kan vi alla enas om eller hur?). Så istället för att kolektivt be om ursäkt att vi inte inte skötte oss så sitter ni o gapar om yttrandefrihet, kommunism, ishallar, jämställdhet o massa andra helt värdelösa liknelser.
Jag var en av dom som var väldigt aktiv i bloggkommenterande(politik, religion, invandring) och har säkert en del i att det har blivit som det blivit.
Jag vill härmed vara den som tar första steget och be admins och folket om ursäkt för att jag var bidragande till att bloggen ändrade inriktning.

Du är verkligen konstig du hmm
På vilket sätt är liknelserna "helt värdelösa" ?!?

Ja visst ja,
du hade ju upplevt facismen/kommunismen på nära håll (som spädbarn) på balkan
och det gör ju dig till en kompetent domare i yttrandefrihets diskutioner roll

Att det blev personliga påhopp i bloggarna var inte bra (vi är ju trots allt bara primater),
men den lilla röda fanns ju där hela tiden och moderatorerna kunde ha gått i och brutit i tid...

Bloggen var det enda fria forumet,
tyckte man inte om det man läste så var det bara att scrolla vidare.
Tror inte allt för många läste bloggen med en AK-47 tryckt mot ryggen, eller ?

Själv tyckte jag att det var intressant att diskutera saker och ting med tex dig,
trots att jag kunde få en känsla av att du "känner dig större än du är" i vissa avseenden.

det du inte fattar är, garaget(och alla andra liknande sajter) är ingen demokrati! Det finns regler att följa, gilalr man inte reglerna så går man vidare tills man hittar den sidan som man trivs på. Det är tjusningen med internet eller hur? Din ishallsjämförelse är därmed helt värdelös då det finns miljoner forum att hänga på, dock finns det inte miljoner ishallar i en stad.
Jag tycker också att det varit intressant att diskutera med dig, du är den enda som hållit en vettig nivå(tills nu då). Själv har jag upplevt dig som en man som går mycket på känslor och inte alltid stannar upp o tänker igenom det du skriver...

I'd rather die like a man, than live like a coward
BjorNSX
16 december 2010 · 260 Inlägg

Saab_Diana skrev:
Ursäkta språket men fan vad bra...Det behövdes verkligen.
Nu kanske man kan slänga upp sina bilar igen.
Det har ju varit total lekstuga med dom där bloggarna här ett bra tag.
Och jag hoppas att det hålls styr på det här också och att allt som inte har med bilar att göra på nåt sätt plockas bort.

Förstår inte problemet - är du avundsjuk på oss som har en lekstuga att leka och ha roligt i???? Och varför är du där och tittar på om du inte gillar det?
Det finns plats för både dig och oss här!

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
skruttan Klassvärd/fram matare
16 december 2010 · 215 Inlägg

chrizz skrev:
Vi kommer aldrig att kunna göra alla nöjda, men vi arbetar nu utifrån ett förslag för att eventuellt kunna mötas halvvägs. Jag vill även påpeka att syftet aldrig varit att inte låta folk lära känna varandra eller att vi tycker att är en fantastisk idé att INTE tillåta annat än fordonsbloggar, men situationen som uppstått på senare tid har tvingat oss till denna drastiska åtgärd för att få bukt på problemet omgående.

I korthet innebär förslaget vi jobbar utifrån:

* Införa sektionsmoderatorer med enkla uppgifter utanför forumet. Notera att det idag inte finns sådana möjligheter rent praktiskt. Det finns forummoderatorer och administratörer som har tillgång till allt, vilket innebär att vi måste ha ett oerhört förtroende för de som får administrationsbehörighet. Sektionsmoderatorerna (tänk t.ex. "bloggmoderator") skulle få begränsad behörighet som endast rör bloggar. Det krävs dock en del jobb för att få till detta, så det är inget som kan införas rakt av. Funktionaliteten måste skapas alltså.

* Vi delar bloggarna i två "kategorier". Fordonsbloggar och personliga bloggar.

* Huvudfliken förblir fordonsbloggar och fokus kommer fortsätta att ligga på dessa. Personliga bloggen kommer att hittas på respektive användares sida.

* Båda typerna av bloggar går att prenumerera på.

* Personliga bloggar saknar de fördelar som fordonsbloggarna kommer att ha, inkl kommentarsfunktion och eventuellt även tumme-knapp, men ämnet är i övrigt fritt här inom ramen för vad svensk lag och "sunt förnuft" tillåter.

* Istället för att rensa (läs: radera inlägg) bland fordonsbloggarna, vilket för övrigt känns väldigt tråkigt och dumt att göra, så kommer sektionsmoderatorernas främsta uppgift att vara att avgöra ifall ett inlägg hamnat i fel kategori och därmed flytta inlägget från fordonsbloggen till den personliga bloggen eller tvärtom.

Märk väl att detta är ett förslag till en kompromiss och bör betraktas därefter. Anledningen till idén att personliga bloggarna skall sakna kommentarsmöjlighet är att det är här som hätska debatter lätt uppkommer och snabbt kan utvecklas till något otrevligt och oönskat. Det skapas alltså diskussioner som inte hör hemma i en blogg, utan snarare i forumet där modereringsmöjligheterna ser helt annorlunda ut. Bloggen är inget diskussionsforum alltså, ha det i åtanke.

Mvh

Tycker detta låter skitbra.. faktiskt..

Snälla snälla kan vi inte få ha tummen upp möjlighet.. plzzzz...

Att ni tar bort funktionen kommentera tycker jag e synd men förståeligt!

JDMCRAZE
16 december 2010 · 2 077 Inlägg

Läste ditt svar Chrizz och det anser jag vara en bra kompromiss, bra att man fick sin röst hörd utan att behöva göra påhopp på någon.
Det anser jag bra onödigt så.

Två läger och båda slipper varandra, men då har jag ett annat förslag om det hade kunnat gå?
Att man kan se vilka som läser ens bloggar då?
Du sa något om prenumeration,innebär det då att vi som skriver nu kan se vilka som följer oss.

Det tycker jag vore bra nämligen,för då förlorar man inte det personliga heller som dem bloggarna gett.

Edit: Ja tummen upp vill jag också ha tillbaka med smile så vi trots allt kan ha en koll på vilka som leder i toppen.

Senast redigerat av JDMCRAZE (16 december 2010)

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
chrizz Administratör
16 december 2010 · 11 778 Inlägg

Skruttan att upphöra med off topic-diskussionen gäller även dig! Ser jag fler kommentarer från dig som eldar på för tråden irrelevanta diskussioner så blir det varning. Se detta inlägg som en tillsägelse.

Edit: färska irrelevanta inlägg har raderats.

Senast redigerat av chrizz (16 december 2010)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
skruttan Klassvärd/fram matare
16 december 2010 · 215 Inlägg

chrizz skrev:
Skruttan att upphöra med off topic-diskussionen gäller även dig! Ser jag fler kommentarer från dig som eldar på för tråden irrelevanta diskussioner så blir det varning. Se detta inlägg som en tillsägelse.

Sorry Chrizz tänkte inte på det.. blev bara lite frustrerad..

BjorNSX
16 december 2010 · 260 Inlägg

ichibon skrev:

chrizz skrev:
Vi kommer aldrig att kunna göra alla nöjda, men vi arbetar nu utifrån ett förslag för att eventuellt kunna mötas halvvägs. (...)

Jag tycker detta låter som en bra lösning. Förstår ert dilemma, den här tråden om ngn har ju påvisat det många redan vet: det mesta spårar ur på g.org som det varit senaste tiden.

Tack till admin för viljan att kompromissa!

Kompromissvilja - det bästa jag hört sedan denna tråd startade - bravo.

Men jag ogillar stort att vi ska behandlas så styvmoderligt att vi inte ska få kommentera bloggarna - fullständigt värdelöst!! Det var ju diskussionerna efter en blogg som var det som var bra - vi hade möjligheten att påverka varandra som i det fria samhälle vi försöker att leva i!

Nä, fram för ett första förslag med två identiska flikar med öppen blogg resp. blogg låst till bilrelaterat. Kan vi sen inte sköta det så får vi ta skeden i vacker hand och stå för de konsekvenser Administratörerna väljer att ta.

Gissar att det blir som med rökrutorna - alla kommer att vara där istället!!  smile

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
BjorNSX
16 december 2010 · 260 Inlägg

drazen_gti skrev:

skruttan skrev:

Carro_87 skrev:

jo jag vet det! men jag har tyckt att det har funkat alldeles utmärkt här innan som sagt! Aldrig någon som har gett mig dåliga kommentarer på mina blogg inlägg så jag har inte sett det som ett problem att skriva om vad jag vill. Har fått väldigt bra stöd från många personer här när jag har haft det svårt!
Jag säger bara vad jag tycker, som så många andra här i forumet!

Vi tjejer får inte tycka här vet du.. vi ska vara tyst o timida.. Säger man nått eller tycker nått så ska man vara tyst.. o sen komma med småbarns kommentarer som vissa gör.. Väx upp snälla..

*Inte du gumman*

du börjar verkligen bli tjatig... du verkar ha fått för dig att alla är emot dig på gorg på nåt sätt! Ska du göra detta till en jämställdhetsfråga nu? Svårt o inse fakta, det var kul med bloggen förut men det spårade ur, mycket tack vare politikbloggar och bloggar som verkligen var på gränsen till hets mot folkgrupp(det kan vi alla enas om eller hur?). Så istället för att kolektivt be om ursäkt att vi inte inte skötte oss så sitter ni o gapar om yttrandefrihet, kommunism, ishallar, jämställdhet o massa andra helt värdelösa liknelser.
Jag var en av dom som var väldigt aktiv i bloggkommenterande(politik, religion, invandring) och har säkert en del i att det har blivit som det blivit.
Jag vill härmed vara den som tar första steget och be admins och folket om ursäkt för att jag var bidragande till att bloggen ändrade inriktning.

Din sista mening hedrar dig, drazen_gti! Uppskattas!
Säger samma sak om jag uppfattats på ett stötande sätt också!

NSX-T 2001 Blå - En dröm som blev verklig
Roos
16 december 2010 ·

Låt det ta sin tid. När vi bevisar att det går att ha en fri blogg igen, utan en massa påhopp och allt skit som var - då kanske admins återigen kan tänka sig att släppa in kommentarsfunktionen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang