Inkoppling av vattentempgivare

Min0lta
28 december 2010 · 441 Inlägg

Hallå ja, har en liten fråga smile

Köpte en biltema mätare "vattentemp" så nu är det som så jag vet inte riktigt hur jag kopplar in den, för den gröna kablen från mätaren ska ju kopplas på givaren som jag fick med mätaren! och den Givaren finns där 2 st kablar en svart och en röd. ska den kopplas på ngn av dem ? eller ska den kopplas i skruven på adpatern som sitter i kylarslangen !?!?!

Honda civic "Jane" (1996)
H22
28 december 2010 · 176 Inlägg

låter mer som + och minus. o den gröna ska sitta nån stans på adapter/skarvkollingen på kylarslangen. vet inte va de e för mätare eller nått. upp med bild. annars ska ja börja prata om rosa kabel också

joQue Game On!
28 december 2010 · 244 Inlägg

Antagligen är röd+, svart -/jord och grön givarsignalen.

Volvo V60 D5 AWD "R-Design" (2012)
Min0lta
28 december 2010 · 441 Inlägg

joQue skrev:
Antagligen är röd+, svart -/jord och grön givarsignalen.

okok tack ska prova det smile

Honda civic "Jane" (1996)
Min0lta
28 december 2010 · 441 Inlägg

H22 skrev:
låter mer som + och minus. o den gröna ska sitta nån stans på adapter/skarvkollingen på kylarslangen. vet inte va de e för mätare eller nått. upp med bild. annars ska ja börja prata om rosa kabel också

ska prova det som joque sa får se om det fungerar!

Honda civic "Jane" (1996)
lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
28 december 2010 · 2 456 Inlägg

joQue skrev:
Antagligen är röd+, svart -/jord och grön givarsignalen.

Röd & Svart e väll till belysningen i mätaren å den gröne e signalen.

//S

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Min0lta
28 december 2010 · 441 Inlägg

lonewolf-holm skrev:

joQue skrev:
Antagligen är röd+, svart -/jord och grön givarsignalen.

Röd & Svart e väll till belysningen i mätaren å den gröne e signalen.

//S

mjo det är det ju, men det är givaren jag pratar om, den har en röd och en svart kabel ! och från mätaren sitter där en grön som är singnal kabel som ska vidare ner till givaren så där av , är det rör eller svart!

Honda civic "Jane" (1996)
joQue Game On!
29 december 2010 · 244 Inlägg

Okey då vetifan om de stämmer som jag sa, ja utgick från att du hade 3 kablar. svart röd och grön. Röd och svart är pluss&minus till belysning i mätaren och grön givarsignal tongue

Volvo V60 D5 AWD "R-Design" (2012)
Min0lta
29 december 2010 · 441 Inlägg

joQue skrev:
Okey då vetifan om de stämmer som jag sa, ja utgick från att du hade 3 kablar. svart röd och grön. Röd och svart är pluss&minus till belysning i mätaren och grön givarsignal tongue

Mjo assså ström är ju kopplad inne i bilen..

Men sen är det den gröna singnal kablen som ska vidare till temp givaren och givaren har 2 kablar altså röd och svart så det måste vara +/- ? så fråga är om den ska kopplas på röd eller svart , sen blir jag inte klock på feltemas elchema ;O det säger att den den svarta går till jord "bilens chassi" sen grön till givaren MEN, den säger att han ska på givaren men var ? så det måste ju vara svart eller röd ? köpte med en adapter till kylarslangen som man sätter givaren på ! och där finns inget ställe, mer än en skruv på adpater ;O får snart D'amp på detta ;S

Honda civic "Jane" (1996)
itouch
29 december 2010 · 1 488 Inlägg

En bild på givaren hade underlättat att svara på din fråga smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang