El schema från batteri till bakljus

smekallracing
31 december 2010 · 385 Inlägg

Hej!
har en volvo 740 gl från 88 och har ett problem med att ena bakljuset inte funkar så fall någon har ett kopplings schema till dom från batteri och bak skulle det inte sitta fel har kollat jord punkter relä m,m men vet inte hur jag ska få fix på dom längre!^^ kan även tillägga att det är hovas nya bakljus och dom funakde när jag monterade dit dom men sen la dom av och bromsljus och blinkers funkar som det ska.. tack i förhand!!

MVH

börn i varje hörn är fett rätt;)
BMW e36 dubbelturbo "besten" (1992)
240bns
31 december 2010 · 1 008 Inlägg

Om positionsljuset fram också är släckt på samma sida som bakljuset så har en säkring gått.
Annars är det nog glödlampan som gått sönder eller du har glapp i kontaktstycke mot bakljus eller i lampsockeln.
Mät i kontaktstycket och se vart det tar stopp i bakljuset.

smekallracing
31 december 2010 · 385 Inlägg

240bns skrev:
Om positionsljuset fram också är släckt på samma sida som bakljuset så har en säkring gått.
Annars är det nog glödlampan som gått sönder eller du har glapp i kontaktstycke mot bakljus eller i lampsockeln.
Mät i kontaktstycket och se vart det tar stopp i bakljuset.

stämmer bra det med positions ljuset:D ska kolla detta genast! hehe

börn i varje hörn är fett rätt;)
BMW e36 dubbelturbo "besten" (1992)
smekallracing
31 december 2010 · 385 Inlägg

Adrenalinjunkie skrev:

240bns skrev:
Om positionsljuset fram också är släckt på samma sida som bakljuset så har en säkring gått.
Annars är det nog glödlampan som gått sönder eller du har glapp i kontaktstycke mot bakljus eller i lampsockeln.
Mät i kontaktstycket och se vart det tar stopp i bakljuset.

stämmer bra det med positions ljuset:D ska kolla detta genast! hehe

jag har inte luckan som sitter för så kan inte se va för säkring som går till just dom och sen ser alla hela ut också!

börn i varje hörn är fett rätt;)
BMW e36 dubbelturbo "besten" (1992)
240bns
31 december 2010 · 1 008 Inlägg

Har du ingen askkopp?

Höger: säkring nr 22   15A
Vänster: säkring nr 21  15A

smekallracing
31 december 2010 · 385 Inlägg

240bns skrev:
Har du ingen askkopp?

Höger: säkring nr 22   15A
Vänster: säkring nr 21  15A

precis jag har ingen eller jag ska ha någonstans men hittar den inte just nu när jag behöver den;)
okej tackar ska kolla dom även kontakt fästerna under för jag har varit och ryckt i den hållaren för säkringar och relän för inkoppling av skinnsäten.. tror iaf inte problemet är bakljuset då det funkade och sen bara slocknade och det är sprillans nytt!tongue

börn i varje hörn är fett rätt;)
BMW e36 dubbelturbo "besten" (1992)
smekallracing
2 januari 2011 · 385 Inlägg

behöver hjälp snabbt med en bild på kablage under säkringsdosa så jag ska se dragningarna och färger på kablar!

börn i varje hörn är fett rätt;)
BMW e36 dubbelturbo "besten" (1992)
PHrnfeldt Sheik Yerbouti
2 januari 2011 · 1 899 Inlägg

Adrenalinjunkie skrev:
behöver hjälp snabbt med en bild på kablage under säkringsdosa så jag ska se dragningarna och färger på kablar!

Kolla alla säkringar bara. De ska ju vara hela oavsett vad de är till.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang