Whey - 100 (protein)?

Volvo_v70_
23 november 2007 · 87 Inlägg

Någon styrketränare som använder Whey-100? fungerar det?

Ändrade i rubriken lite.
/Phaetoon

snabb snabbare snömannen
Batta
23 november 2007 · 1 353 Inlägg

hann använda det i typ 4 månader, och det fungerade bra under den tiden iallafall (:
dock så tyckte inte min mage om det särskilt mycket.

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
isak90
23 november 2007 · 1 997 Inlägg

Hej!
Jag har inte använt whey 100 men däremot whey 80. Skillnaden på dessa är att 100 innehåller nästan bara protein medan 80 är cirka 50/50 kolhydrater och protein.

När jag använde whey 80 gick jag upp ca 7kg på 2månader vilket inte riktigt var vad jag hade tänkt...detta berodde på att kolhydraterna la sig som fett som jag inte hann förbränna då jag inte sprang tillräckligt mkt. Fick detta förklarat av en kunnig kille där jag tränar.

Så ska du bara bygga muskler så e de whey 100 du ska ha.

Whey 80 är en del billigare men då får du räkna med att springa flera gånger i veckan för att öppnå samma resultat(lika mkt muskler).

Hoppas att detta hjälpte dig något!
Mvh/Fredrik

Lehtinen
23 november 2007 · 184 Inlägg

Hmm, jag kör Whey-80 till 80% Hockey å resten Gym. Funkar bra. gått upp 2-3Kg på 4 månader. dricker en sats efter träning bara...

Men känns som att denna tråden borde hamna på ett forum där det snackas träning och inte Bilar:P

MvH: Johan
Phaetoon
23 november 2007 · 8 156 Inlägg

Jag funderar på att börja med Whey 100. Men jag behöver nog kolhydrater också.
Så jag kanske skulle köra 25% Whey 80 och 75% Whey 100?
Iaf. Kolla in det här stället: http://forum.body.se

Funderar på om jag kanske skulle göra en satsning mot Athletic Fitness?
(Min kusin kom 4:a i SM, så honom måste jag väl spöa?)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
lindbergern xPuffra
23 november 2007 · 196 Inlägg

1 Portion av whey-80 innehåller:
Kalorier: 113 kcal
Protein: 22,4 g
Fett: 2,0 g
Kolhydrater: 1,5 g

1 portion av whey-100 innehåller:
Kalorier: 105 kcal
Protein: 25 g
Fett: 0,05 g
Kolhydrater: 0,1 g

Själv så använder jag whey-80. Men blir nog whey-100 när den andra är slut.

BMW M3 E30 (1987)
BMW M635 (1984)
Gormanz SRT4 2,4T & 9000 2,3T
23 november 2007 · 272 Inlägg

isak90 skrev:
Hej!
Jag har inte använt whey 100 men däremot whey 80. Skillnaden på dessa är att 100 innehåller nästan bara protein medan 80 är cirka 50/50 kolhydrater och protein.

Nja inte riktigt 50/50 tongue

Whey 80 1 port: 22,4 g protein, 1,5 g kolhydrater och 1,5 g fett.

Whey 100 1 port: 25 g protein, 0,1 g kolhydrater och 0,1 g fett.

Jag har kört Whey 80 i några månader. Det gav ganska bra resultat. sen har jag inte testat något mer tillskott så jag kan inte jämnföra med något heller. Jag blev ganska finnig av den. Goda smaker.

/Gormanz
TTTTT
23 november 2007 · 945 Inlägg

protein är byggstenar.....vill du bygga muskelmassa så ska du peta i dig ett högvärdigt vassleprotein..kolhydrater är bränsle...tillför du mer än du förbränner så bygger kroppen fettdepå....ett kroppseget protein du kan använda i perioder är kreatin, finns i hälsokost butiker och gym butiker...det är INTE dopingklassat....vissa får skit bra effekt och andra märker knappt nån skillnad alls........kan va svindyrt, men du ska inte behöva betala mer än en 2 hundring för 500 gram......om du bor i stockholm så kan du kolla på budo/fitness på sveavägen dom brukar alltid ha billigt kretatin

blinka blått om du vill rejsa!
Volvo_v70_
23 november 2007 · 87 Inlägg

Lehtinen skrev:
Hmm, jag kör Whey-80 till 80% Hockey å resten Gym. Funkar bra. gått upp 2-3Kg på 4 månader. dricker en sats efter träning bara...

Men känns som att denna tråden borde hamna på ett forum där det snackas träning och inte Bilar:P

kanske därför ja lade in den på "off topic"??

snabb snabbare snömannen
Sushikocken Sleeper
23 november 2007 · 3 084 Inlägg

Läs på http://www.kolozzeum.com där står det mesta om det mesta inom träning/bodybuilding

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Bostrom RS
23 november 2007 · 886 Inlägg

Mat är viktigast smile Så länge man kör vassleprotein så tror jag det går fint. Märke spelar mindre roll faktiskt...

Focus RS
Volvo_v70_
23 november 2007 · 87 Inlägg

Volvo_v70_ skrev:
Någon styrketränare som använder Whey-100? fungerar det?

Ändrade i rubriken lite.
/Phaetoon

thanks phaetoon:P

snabb snabbare snömannen
falloutboy
24 november 2007 · 1 723 Inlägg

Whey-100 är alldeles för dyrt för att det ska vara motvierat att välja det framför whey-80 (som GG i stort sett kastar på dig).

Pulvret ger inga mirakel och "fungerar" inte bättre än vanlig mat. Grejen är att äta varierat. Enbart vassle (whey) är inte det enda man bör få i sig. Även kasein är viktigt för att musklerna ska växa. Iom att vassle är snabbt tillgodoser musklerna sitt direkta behov. Men under en längre tid behövs kaseinets långsamma utsöndring för uppbyggad.

Kasein är mjölkprotein. Finns mycket av det i kesella, keso... t ex. Vassle är biprodukt från osttillverkning. Därav den äckliga ostliknande eftersmaken.

Ska du köpa nå protein, köp det billigaste vasslet du hittar, och det lär just nu vara whey-80 och ät varierat i övrigt.

Senast redigerat av falloutboy (24 november 2007)

Germax
24 november 2007 · 12 086 Inlägg

Nej, man jag har använt Gainers Pro, (samma serie) och det funka väl sådär.. inga anabola direkt smile Men jag gick upp några kilon. Tycker de smakar förhållandevis ganska bra med.

Kreatin is the shet btw wink

Senast redigerat av JapMax (24 november 2007)

SwenssonGTI
8 februari 2008 · 358 Inlägg

har kört whey-80 en del och det har väl funkat fin fint, men jag kan rekommendera Reflex Instant whey!
Funkar bättre och smakar godare big_smile

Izaaac
9 september 2010 · 5 Inlägg

Hej! tänkte bara höra om någon vet vad det är för lampor som sitter i en BMW528ai tex H7 eller något?

Andromeda Rumpmas
15 januari 2011 · 3 860 Inlägg

isak90 skrev:
Hej!
Jag har inte använt whey 100 men däremot whey 80. Skillnaden på dessa är att 100 innehåller nästan bara protein medan 80 är cirka 50/50 kolhydrater och protein.

När jag använde whey 80 gick jag upp ca 7kg på 2månader vilket inte riktigt var vad jag hade tänkt...detta berodde på att kolhydraterna la sig som fett som jag inte hann förbränna då jag inte sprang tillräckligt mkt. Fick detta förklarat av en kunnig kille där jag tränar.

Så ska du bara bygga muskler så e de whey 100 du ska ha.

Whey 80 är en del billigare men då får du räkna med att springa flera gånger i veckan för att öppnå samma resultat(lika mkt muskler).

Hoppas att detta hjälpte dig något!
Mvh/Fredrik

Fyfan, varför sitter du ens och ger "råd" när du verkligen inte har en aning? lol

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Andromeda Rumpmas
15 januari 2011 · 3 860 Inlägg

TTTTT skrev:
protein är byggstenar.....vill du bygga muskelmassa så ska du peta i dig ett högvärdigt vassleprotein..kolhydrater är bränsle...tillför du mer än du förbränner så bygger kroppen fettdepå....ett kroppseget protein du kan använda i perioder är kreatin, finns i hälsokost butiker och gym butiker...det är INTE dopingklassat....vissa får skit bra effekt och andra märker knappt nån skillnad alls........kan va svindyrt, men du ska inte behöva betala mer än en 2 hundring för 500 gram......om du bor i stockholm så kan du kolla på budo/fitness på sveavägen dom brukar alltid ha billigt kretatin

Kreatinmonohydrat för 200 spänn halvkilot är kemiskt samma molekyl som det kreatinmonohydrat för 79 spänn halvkilot jag köper. Det dyrare har bara en flashigare förpackning eller så smile

I en studie där man jämförde kreatinmonohydrat (grundvarianten) med de dyrare kreatin etylester, kreatinpyruvat och kreatincitrat med tillverkarens angivna doser hade de dyrare "specialvarianterna" klart mycket sämre effekt än det gamla vanliga billiga kreatinmonohydratet.

Kreatin, mycket mat och möjligen EsaPro är de enda kosttillskott som faktiskt fungerar bra i förhållande till priset och är välstuderade. Tänker man betala 500/månad för UltraSuperMegaMassTestoBoost 4000 med cool förpackning och rännskita som enda effekt kan man lika gärna lägga samma pengar på anabola istället tongue

Protein är inget kosttillskott enligt min uppfattning, utan faller under kategorin "mat", om än i pulverform.

Med "Gainer" brukar avses en blandning av protein, kolhydrater, eventuellt lite fett och vitaminer och mineraler.
Jag tycker inte gainer är särskilt prisvärt då proteininnehållet sällan ligger över 20-25%, och resten utgörs av typ en halv multivitamintablett och kolhydrater ofta i form av maltodextrin som man kan köpa en jättesäck (flera kg) av för någon hundralapp.
FX har prisvärd gainer, 85 spänn för ett kg, ~700 för 10 kg. Det är överkomligt. Life-affärerna som brukar ligga i köpcentrum tar runt dubbla priset för WNT's gainer. Den är naturligtvis inte ett dugg bättre och smakar dessutom riktigt vidrigt.

Senast redigerat av Andromeda (15 januari 2011)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Noxxer
18 januari 2011 · 1 482 Inlägg

Jag o polarn kör FX Whey ( vassleprotein ). Kombinerat med BCAA. Fungerar bra tycker jag.

Största andledningen till vassleproteinet är pga nattjobb som gör det lite komplicerat att få i sig rätt mängd protein per dygn.

Whey 100 är även perfekt att blanda ner i diverse maträtter för mer protein, tex pankkakor.. välj rätt smak dock wink

BLT Service
Theracords Music Label
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang