Höja laddtrycket saab 9000 2,0t?

saab_freaket
9 april 2011 · 54 Inlägg

Hejsan! Jag har skaffat mig en saab 9000 2,0 t 150 hk. Och turbon laddar bara 0,5 så jag tänkte höja laddet på den lite! för tycker inte att den accar som jag riktigt vill. Men frågan jag vill ställa, vart går gränsen någonstans? Hur mycket kan jag skruva ut west gaten så inte turbon skär? Jag hade velat ladda iaf 0,8 0,9 torr ni det går att höja såpass? Tacksam för svar!

Mvh

Saab 93 Aero "blue salomoon" (2002)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
9 april 2011 · 6 170 Inlägg

Rekommenderar inte att fultrimma bilen via WG-armen...

Köp ett chip istället, är du medlem i STCS så har du ju bra rabatt hos dom två största wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Mattias_88
11 april 2011 · 38 Inlägg

Chipa är bättre då blir de riktigt. håller bättre med. bara att kolla speedparts, nordic uhr, maptun, bsr smile

bluie
11 april 2011 · 181 Inlägg

Skruva aldrig upp laddtrycket! det håller ej då! Många av mina kompisar som har gjort de o rasat bilen! rekomenderar att du chipar din bil istället.. Jag kan ordna chip till din saab, men har du magnetventil på din saab? skriv till mig via pm. Jag kan ordna steg 1, 2 o 3 till din saab. ser att du kommer från ängelholm också.. inte långt från mig.. kanske var du som var på strippen med din saab i hbg? såfall känner jag igen den..

Senast redigerat av bluie (11 april 2011)

saab_freaket
12 april 2011 · 54 Inlägg

Tackar för alla svaren smile jo jag vill chippa till runt 220 hk men för så billig peng som möjligt runt 1500 typ :- Var nära på att bara höja laddet. Men vill ju inte få en skuren motor eller så.

Saab 93 Aero "blue salomoon" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang