Utvecklar ett nytt stöldsäkerhetssystem och vill gärna låna er tidför ett enkät

Fredrico
31 juli 2011 · 22 Inlägg

Sås...

MrInfinity Pulverlackerare/Taxichaffuör
31 juli 2011 · 455 Inlägg

Även jag tog mig tid.

PlatinumRacing
31 juli 2011 · 597 Inlägg

Finns det någon fråga ni skulle vilja ha stats på kanske så kan jag publicera ställningen just nu.

PlatinumRacing
31 juli 2011 · 597 Inlägg

Fick pm angående fråga; Hur mycket tänker du på stöldsäkerheten efter köpet? Bifogar nuvarande statistik:

https://www1.garaget.org/gallery/images/82/81266/81266-9c4e86753f8d066fef8405627957b93b.jpg

Mack Forum- och sitemoderator
31 juli 2011 · 26 183 Inlägg

Klar!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
850heden
31 juli 2011 · 557 Inlägg

Klart!

Andromeda Rumpmas
31 juli 2011 · 3 860 Inlägg

Svarat, men istället för att bara posthora tänkte jag även komma med lite synpunkter.

Det blir nog svårt att motivera någon att betala och kanske framförallt krångla med ett nytt larm när folk faktiskt tror att deras originallarm är oknäckbara. Våra försäkringsbolag slår sig ju för bröstet och hävdar att bilar med startspärr är ostjälbara och faktiskt aldrig stjäls, och de flesta ser väl ingen anledning att misstro det förrän de ser att bilen är borta, eller att airbagen är stulen utan att ett ljud hörts. Tja, jag vet inte, tappar folk bort sina bilar eller begår alla försäkringsbedrägeri roll
Givetvis stjäls dom som satan, men folk förstår inte det. Det finns en del att göra i marknadsföringsväg där.

Det är ett eftermarknadslarm? Varför inte försöka sälja det till någon biltillverkare? Är det en bra produkt kan ju de sedan sälja det till konkurrenter på licens. På så sätt kan man ju få larmet direkt monterat från fabrik och slipper krångla med att boka verkstad eller göra jobbet själv. Du förstår säkert precis som jag att om man som privatperson (amatör/klåpare wink) går in och pillar i sin nya eller nästa nya bil med garanti, speciellt i elsystemet, så kommer garantin att fara all världens väg.

Men ni har säkert redan funnit lösningar på ovanstående då det verkar vara ett rätt seriöst och omfattande examensarbete, jag önskar er lycka till! smile

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Nightmare89
31 juli 2011 · 939 Inlägg

klar^^

XL-Dempa
31 juli 2011 · 457 Inlägg

så då har man svarat på alt

Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla !!!
its only illegal if you get caught!
Buick GNX (1987)
744GLT
31 juli 2011 · 809 Inlägg

sådärja smile

DuelBall Seg bôvel
31 juli 2011 · 322 Inlägg

Andromeda skrev:
Svarat, men istället för att bara posthora tänkte jag även komma med lite synpunkter.

Det blir nog svårt att motivera någon att betala och kanske framförallt krångla med ett nytt larm när folk faktiskt tror att deras originallarm är oknäckbara. Våra försäkringsbolag slår sig ju för bröstet och hävdar att bilar med startspärr är ostjälbara och faktiskt aldrig stjäls, och de flesta ser väl ingen anledning att misstro det förrän de ser att bilen är borta, eller att airbagen är stulen utan att ett ljud hörts. Tja, jag vet inte, tappar folk bort sina bilar eller begår alla försäkringsbedrägeri roll
Givetvis stjäls dom som satan, men folk förstår inte det. Det finns en del att göra i marknadsföringsväg där.

Folk (Samt även ett visst försäkringsbolag) verkar även ha uteslutit det faktum att det här i Sverige rullar en del biltransporter utrustade med vinsch, som dessutom får köras på B-körkort och går att hitta billigt på Blocket.
Och då är risken för att bli av med bilen lika stor oavsett om bilen har spärr eller ej, förutsatt att den står på en avsides plats med gott om utrymme.
Skulle exempelvis aldrig våga lämna en fin bil vid en lastbilsparkering på någon ödslig rastplats över natten.

PlatinumRacing
1 augusti 2011 · 597 Inlägg

Andromeda skrev:

Jag utvecklar alltså inte ett bil alarm som har till uppgift att tjuta eller liknande, mitt system jobbar aktivt med att skydda bilen (kan inte gå in på det för mycket) som du nämner så gör startspärr absolut inte bilen ostjälbar det håller säkert den uttråkade hobbytjuven borta men inte några proffs. Det GÅR att stjäla en bil med startspärr! Nu kan jag inte avslöja så mycket om mitt system än men kort o gått så skall den kompletera bla startspärren.

Det finns en god marknad när det kommer till säkerhetsutrustning problemet är som statistiken visar att många inte hittar ett tilltalande alternativ och det är där vi kommer in. För att nämna en bit av marknaden så kan jag bla ta upp klassiska bilar som orginal inte har någon startspärr eller annan utrustning denna marknad är stor och ägarna är villiga att ge ut någon tusenlapp för att kunna sova lite bättre på kvällarna (globalt). Överlag så finns det enl statistik en hel del som kan tänka sig lägga ut en mindre summa för att komplettera befintliga system, köpa system där det orginal inte finns samt köpa system där säkerheten är bra/bättre än orginal men kostar mindre (detta då orginal är defekt).

Tanken är att kunna erbjuda kunden ett alternativ de kunder som har "skruvvana" vill nog hellre spara in lite pengar på att göra det själva man hittar många exempel på liknande om man kollar in lite projekttrådar. De kunder som inte har någon vana eller inte vill skruva själva skall kunna köpa och samtidigt få det monterat i sin bil på samma plats genom ex verkstäder som bla är återförsäljare.

Vi har inte börjat med prototypen än då det finns en del att utveckla innan dess men detta bör förhoppningsvis vara klart inom någon månad och prototypen strax därefter. Hur jag går vidare sen har jag ärligt talat inte bestämt mig för än. Drömmen hade varit att få någon biltillverkare att integrera detta system med deras bilar men innan jag presenterat en färdig produkt vet jag ärligt talat inte hur systemet kommer att mottas antligen kan det bli väldigt bra eller väldigt dåligt känns inte som om det finns ett mellanting big_smile

PS Tack för dina synpunkter finner att det är bra med synpunkter då man ibland kan hitta något att förbättra smile

VH

RD_87 Skrotsamlare
1 augusti 2011 · 4 031 Inlägg

Jag har fyllt i, men jag skulle blir lyckligare av ett system som automatisk kastrerar bilstereotjuvar. wink

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
TubRolf Avstängd
1 augusti 2011 · 44 Inlägg

Fyllde också i. Har dock det bästa redan, ström ström ström big_smile

mazdalover
1 augusti 2011 · 542 Inlägg

fylde oxå i. hittar gärna ett sätt att slippa tjuvar som snor det man har sparat ihopp till som en idiot.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang