Lowprice & Lowbudget Audi 100 C4 Avant

En Audi som nästa brann upp....
  • 83 Följare
  • 326 622 Visningar
  • Projektet avslutat 25 april 2012
eastmotorsport -sommar ska de va....
14 september 2011 · 4 524 Inlägg

KimJonson skrev:
Har läst igenom ditt projekt 3 gånger nu tror jag och är sjukt imponerad! har en exakt lika dan bil fast 4 hjulsdriven och 2,6an:) och sjukt nog så började det brinna i mitt baksäte med! men hade tur och det tog sig aldrig så hårt!

grymt imponerad iaf!
Mvh

Tack , du hade tur att elden inte tog sig men faktiskt har nya ägaren till bilen reparerat kabelstammen och sanerta bilen och har för avsikt att fortsätta använda bilen vilket känns bra.
Nu har jag istället mitt e30 projekt som tar det mesta av tiden:-)

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
KimJonson
14 september 2011 · 19 Inlägg

eastmotorsport skrev:

KimJonson skrev:
Har läst igenom ditt projekt 3 gånger nu tror jag och är sjukt imponerad! har en exakt lika dan bil fast 4 hjulsdriven och 2,6an:) och sjukt nog så började det brinna i mitt baksäte med! men hade tur och det tog sig aldrig så hårt!

grymt imponerad iaf!
Mvh

Tack , du hade tur att elden inte tog sig men faktiskt har nya ägaren till bilen reparerat kabelstammen och sanerta bilen och har för avsikt att fortsätta använda bilen vilket känns bra.
Nu har jag istället mitt e30 projekt som tar det mesta av tiden:-)

Skönt att höra! Synd att en så sjukt fin bil ska gå till spillo annars! Önskar min var lika fin:) men ska lägga lite tid på den i vinter så får vi se:)!

båge montör och hobby mekaniker
14 september 2011 · 2 672 Inlägg

tyvärr ett vanligt fel på dessa bilar att det lätt blir kortis vid batteriet, speciellt om man har nytt batteri någongång och har passagerare i baksätet på höger sida.. stålramen tar då i pluspolen som jordar i karossen.

jag kapade bort två stag under sätet för att förhindra just detta!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Putteliten
14 september 2011 · 9 079 Inlägg

Tråkigt när såntdär händer, kul att dom gjorde iordning bilen igen. Går även att lägga en gummimatta ovanpå batteriet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang