Elfel Skyline R33!

PrixxaN
15 april 2010 · 8 Inlägg

Tjenare!

Var ute och körde i skylinen och så dör belysningen i mätarhuset, skumt tänkte jag och trodde det var en säkring. När jag kommer hem  så ser jag att bakljusen och skyltbelysningen oxå har fällt in årorna men att bromsljusen fungerar. Alla säkringar är hela. Misstänker att ett relä har hängt sig? Har googlat nu en stund efter elschema men utan resultat. Så har någon vänlig själ en aning vad det kan vara eller ett elschema så hade det vart väldigt tacksamt! Cheers! :|


Edit: Problemet löst! Tackar!

Senast redigerat av PrixxaN (15 april 2010)

"I can still go insane and ban you for eternity. Be nice. -Fox"
Janken Driver
15 april 2010 · 2 111 Inlägg

Antar att du kollat säkringarna bak vid batteriet också.?

Kolla skyline.se  möjligt att de finns några scheman där, minns inte riktigt.

Lycka till!

Mvh Janken

Edit: Bakljusen o instrument osv går på samma säkring, och den sitter bak.

Senast redigerat av Janken (15 april 2010)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
PrixxaN
15 april 2010 · 8 Inlägg

Hade för mig att det bara var stora "huvud" säkringar där? Ska kollas går ut i garaget direkt! Tack för snabbt svar! big_smile

"I can still go insane and ban you for eternity. Be nice. -Fox"
Janken Driver
15 april 2010 · 2 111 Inlägg

Råkat ut för samma sak, så är ganska säker på att du kommer lösa det smile.

Så lite så.. wink

Senast redigerat av Janken (15 april 2010)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
myran Foto/Bilnörd
15 april 2010 · 1 541 Inlägg

om jag inte mins helt fel är det samma säkring som till stereo för dom prylarna du nämner.. funkar stereon?

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Janken Driver
15 april 2010 · 2 111 Inlägg

myran skrev:
om jag inte mins helt fel är det samma säkring som till stereo för dom prylarna du nämner.. funkar stereon?

Om stereon går på samma säkring låter jag vara osagt då jag aldrig hade sådant nonsens wink monterat i min.

Dock är det ju ganska enkelt att kolla säkringen därbak, spec på locket så enklare kan de knappast bli. Då instrument och bakljus går på samma säkring som jag tidigare skrev.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
PrixxaN
15 april 2010 · 8 Inlägg

Alla säkringar hela bak med och stereon fortsätter även med audio säkringen ur?

"I can still go insane and ban you for eternity. Be nice. -Fox"
PrixxaN
15 april 2010 · 8 Inlägg

Tack för hjälpen gubbar fick löst det precis nu, felet var i reläboxen framme vid motorn smile Tack!

"I can still go insane and ban you for eternity. Be nice. -Fox"
R1C0N1C
14 november 2011 · 24 Inlägg

Vad för fel var det exakt ? har liknande problem !!

Dodge Charger "Heeemi" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang