Vit däckfärg för ifyllnad?

henke_92 TBM NINJA
14 oktober 2010 · 917 Inlägg

Jag beställe däckpennor från moppesidan twostroke.se, deras pännor håller å funkar bra, asså drt finns ingen jävla mirakel färg som håller för högtrycks tvätt i 5år

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
Volvo 740 GL Turbo "BrehängsTurbon" (1989)
jimmzzan
14 oktober 2010 · 1 168 Inlägg

men gud. deras pennor uppfyller inte hans krav. sen vill han inte fylla i efter en vecka eller två så han frågade efter andra förslag. och ska det svaras med ett tyket svar så kan du väl lika gärna skippa i att svara?!

ont. 2k lack med mjukningsmedel kanske?

BaDiS
15 oktober 2010 · 56 Inlägg

Henke_92: har provat lite olika pennor å det funkar sjukt dåligt, sen är det grymmt svårt att få det riktigt jämnt. Å framförallt så får man fylla i 1 gång i veckan för att det ska se okej ut, vilket är JÄÄVLIGT drygt om man har 12 däck som är 22,5" dvs (jävligt stor text).

jimmzzan: har funderat på det, dock inte provat.
Någon som testat det?

"Ingen kommer ihåg en fegis"
Mitsubishi Outlander "Monstertrucken" (2010)
Dubs I got Dubs!
3 november 2010 · 2 423 Inlägg

Detta kanske kan funka? inte provat det själv dock.
http://www.whitetirepaint.se

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
BaDiS
7 november 2010 · 56 Inlägg

Har funderat på Whitetirepaint men folk säger att det gulnar rätt mkt sad

"Ingen kommer ihåg en fegis"
Mitsubishi Outlander "Monstertrucken" (2010)
David_G
16 november 2011 · 97 Inlägg

Resultat för tipp-ex:
http://www.metica.se/blogg/2011/07/11/t … n-losning/

Senast redigerat av David_G (16 november 2011)

Gå in på Hallsjostyling.com, för det är en mycket bra sida med mycket bra Styling mm för alla smaker!
Emilius Avstängd
16 november 2011 · 1 714 Inlägg

Vinylfärg kanske fungerar?

BaDiS
16 november 2011 · 56 Inlägg

Härligt!
Har hört att den ska sitta bra men gulnar..

Blir kul att höra resultatet smile

"Ingen kommer ihåg en fegis"
Mitsubishi Outlander "Monstertrucken" (2010)
BaDiS
17 november 2011 · 56 Inlägg

Ja det syns nog betydligt mindre iaf.. smile

"Ingen kommer ihåg en fegis"
Mitsubishi Outlander "Monstertrucken" (2010)
David_G
30 december 2011 · 97 Inlägg

wikked skrev:
Nu var det längesedan jag skrev här, men idag fick jag ett ryck och lade på lite färg på däcken på en Rekord coupe -69 jag har ståendes.

Inga bilder än tyvärr, eftersom det hann mörkna innan jag var klar. Men utlåtandet för själva färgen är väl positivt än så länge. Som väntat var den tjockare än vanlig färg, jag använde mig av en modellpensel. Lade man på ett tunt "klibblager" först, och fyllde i efteråt så blev resultatet godkänt. Försökte man lägga på ett täckande tjockt lager direkt, blev det lätt kladdgöra.
Rekommenderar inte den här metoden om man har lågprofildäck med liten text, om man inte har ett tålamod utan dess like och målar med en tops eller liknande.

Nu var inte jag jätteseriös, men lägger man ner lite tid så går det få ordning på däcken. Burken blev ju lite dyr med frakt och allt, men med tanke på att det räckte att ta färg från locket (ville inte riskera att färgen skulle bli missfärgad utifall däcken var skitiga eller så) för alla fyra däck så räcker den nog länge.

Klarade färgen högtryckstvätt? Vilket fabrikat var det o var köpte du färgen? smile

Gå in på Hallsjostyling.com, för det är en mycket bra sida med mycket bra Styling mm för alla smaker!
David_G
31 december 2011 · 97 Inlägg

wikked skrev:
Om den klarade högtryckstvätt? Skulle jag ha gjort det nu ikväll på gården eller? Som sagt, jag lade på färgen för några timmar sedan. Hur den ter sig i solljus och längs vägen återstår att se. Var jag köpte färgen ser du i tidigare inlägg.

aa lade inte märke till att du målade i texten så nyligen.... japp såg att du skrivit var ifrån färgen kom ifrån i tidigare inlägg, då det var länge sedan jag kollade in tråden smile
kanonbra att du testar färgen! rapportera gärna när du testat färgen till des bristningsgräns smile  Jag som många andra är ju trötta på all billig färg tongue
mvh... smile

Gå in på Hallsjostyling.com, för det är en mycket bra sida med mycket bra Styling mm för alla smaker!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang