Blev lurad på blocket. Fick pengarna tillbaks

Gomer
2 februari 2012 · 11 Inlägg

Hej allihopa, jag vill varna er för en bedragare på blocket. Han lurade mig på 4300kr men jag lyckades få tillbaks mina pengar.

Jag skulle vilja hänga ut honom även här om jag får lov och göra det.
Jag vill inte att någon mer ska bli utsatt.
Eftersom ni har en köp&sälj avdelning även här så tänkte jag bara gå ut med en varning.

http://www.sweclockers.com/forum/13-kon … -tillbaks/

Senast redigerat av Gomer (2 februari 2012)

Cascada
2 februari 2012 · 7 Inlägg

Ja man vågar knappt köpa något via internet, har hört många som blivit lurade..
Jag vågar bara köpa studentlitteratur, för det är bara någon hundralapp, men det har hittills gått bra smile
Skönt att det löste sig för dig!
Men hur fick du reda på hans föräldrars namn och nr?

Toyota Aygo "Blue Line" (2009)
steifan DR!FTT3KN!K3R
2 februari 2012 · 10 427 Inlägg

Själv har jag inte haft några problem alls med att handla grejer av privatpersoner på nätet.
Kanske genomfört 200 köp på Tradera och säkert ett 50-tal andra "föra över pengar först"-köp utan problem.

Kanske bara har tur iofs. wink

Ljepone * Studerande *
2 februari 2012 · 563 Inlägg

Det är väl därför Postförskott alt. betalning via Paypal är bra & tillgå smile


Sen kan man även göra en "back-ground-check" på personerna/företaget.

Germax
2 februari 2012 · 12 086 Inlägg

Att betala för en Iphone i förskott är att be om problem, bluffrisken är stor på en sådan produkt och det är mycket pengar.

Jag betalar av princip aldrig i förskott för grejor värda mer än 500kr till privatpersoner. Nu råkar jag själv sälja en hel del prylar, främst bildelar och jag är förvånad över hur folk bara betalar och betalar utan minsta ifrågasättande. Jag har under förra året bara säkert sålt 15-20 prylar, alltid förskottsbetalda och utan krav på personuppgifter.
Nu brukar ju inte folk som avsiktligen vill luras annonsera med gamla bildelar, men risken att någon faller för frestelsen och inte skickar varan är iaf jag orolig för.

Postförskott fungerar endast om säljaren innehar Plusgiro eller Bankgiro, vilket inte alls alla har. Då bussgods som alternativ, men där får man ju så mycket annan skit på köpet. Paypal har vissa garantier, men dessa gäller bara om man handlar på ebay.

Senast redigerat av JapMax (2 februari 2012)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang